Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog ver te gaan...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog ver te gaan...


    f11 - iso 200 - 1/100 uit de hand en geen schuivertjes gebruikt. Uitgegaan van het histogram ter plaatse in de camera. Het is mijn eerste hier in SC

    Update: Kleuren naar beneden gehaald, opgelicht en halo proberen te verwijderen. Mss bekijk ik het niet goed, maar vind hem nu iets te licht, ben benieuwd?
    Last edited by Guest4; 22 augustus 2012, 23:51.

  • #2
    Re: Nog ver te gaan...

    'k Weet het niet...lucht is wel mooi maar het uitgebrande gedeelte is te opvallend....maar toch goed geprobeerd!
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nog ver te gaan...

      Mag ik eerlijk zijn? Ik vind dit niet geslaagd als showcase foto. Ik bemerk teveel fouten.

      Je stelt dat je uitgegaan bent van het histogram en je lijkt fier te zijn dat je de foto niet nabewerkt hebt.
      Als ik voorzichtig de suggestie mag uiten dat je je histogram niet zo goed geïnterpreteerd hebt?

      De hooglichten zijn uitgebrand en nogal wat halo's rond je afgelijnde onderwerpen (hoezo niet aan de schuivers gezeten?)
      Afgaande op de EXIF data heb je volgens mij niet op je (hoofd)onderwerp scherpgesteld.
      Voor ISO200 vind ik dat er behoorlijk wat ruis in je foto zit.
      Misschien ook nog eens je verkleiningstechniek bekijken als je een foto wil posten.

      As always: goedbedoelde, opbouwende comment!

      Grtz
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: Nog ver te gaan...

        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Misschien ook nog eens je verkleiningstechniek bekijken als je een foto wil posten.

        As always: goedbedoelde, opbouwende comment!

        Grtz
        Dank voor de eerlijke reacties hierboven, maar u had erbij moeten zijn, dan had u de uitgebrande lucht zelf kunnen meemaken. Ik wilde hem nog proberen weg te werken, want zag de bui al hangen En, nee niet aan schuivertjes gezeten. Maar dat zou het wel eens kunnen zijn dat met het verkleinen van de foto er iets is misgegaan. Ruis is er bij mij dus niet te zien. Iedereen mag fier zijn, en u hoeft dit van mij verder dus ook niet te accentueren, gelukkig heeft e.e.a ook met smaak te maken. Enfin, ieder zijn mening en dit is dus goedbedoelde wederzijdse comment
        Ik zie nu dat de Raw foto op daglicht staat en heb hem nu op bewolkt gezet. Ik stuur u een PB met de originele in een link.
        Last edited by Guest4; 22 augustus 2012, 21:18.

        Comment


        • #5
          Re: Nog ver te gaan...

          eerste wat mij opviel was de halo rond de boot. Vind de foto ook niet zo erg geslaagd als ik eerlijk mag zijn. En iedereen bewerkt zijn foto wel een beetje dus ik zou zeker hem nog wat nabewerken...
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Nog ver te gaan...

            Ik sluit me aan bij voorgaande commentaren. Ach, weer bijgeleerd hé en volgende keer beter
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Nog ver te gaan...

              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Ik sluit me aan bij voorgaande commentaren. Ach, weer bijgeleerd hé en volgende keer beter
              Dank voor de sportieve reactie's hierboven Mag hier natuurlijk geen update plaatsen, maar zal me wat inhouden voordat ik nog eens aan SC denk, komt later nog wel Ik bedoel hier niets slecht mee hoor, maar ben niet zo een bewerker vandaar, en jullie hebben gelijk, ik zal hem eens in een badje leggen

              Comment


              • #8
                Re: Nog ver te gaan...

                Waarom zou je hier geen update mogen plaatsen?
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Nog ver te gaan...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                  Waarom zou je hier geen update mogen plaatsen?
                  Excuses, want ik heb verkeerd gelezen 1 foto per topic was het... Dank voor je opmerkzaamheid Zal eens aan de slag gaan morgen met de foto en hoop dat het iets wordt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog ver te gaan...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    Waarom zou je hier geen update mogen plaatsen?
                    Update geplaatst.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog ver te gaan...

                      Update is zeker beter. Zeker niet te licht.
                      Zeewater is wel nog te contrastrijk.

                      Los van de technische uitwerking vind ik het niet zo'n interessant beeld. Je kijkt naar de boot, er is niet zo veel om anders naar te kijken, en die boot is een vormloze ijzeren bak.
                      Tenzij je een boatspotter bent biedt het onderwerp hier niet echt een meerwaarde.

                      gr
                      Jelle
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog ver te gaan...

                        update technisch gezien inderdaad een pak beter hoor!
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog ver te gaan...

                          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                          Update geplaatst.
                          beter.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment

                          Working...
                          X