Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor mijn werkgever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor mijn werkgever

    De bedoeling is van degelijke foto's te maken bij feestjes, opendeurdag, personeelsfoto's..
    De Canon 1100D is te vergelijken met welke Nikon?Ik neem aan dat de Sony alpha 57 ook ongeveer kwalitatief hetzelfde of iets beter is?
    Ik hoop dat een van deze toestellen uit de bus komt, geld speelt wel degelijk een rol :-)
    Bedankt alvast voor uw mening.
    Canon 70D en wat lenzen

  • #2
    Re: Camera voor mijn werkgever

    Bij Nikon is de D3200 een geschikte instapper.
    Moest ik van jou zijn, ik zou een lens nemen met iets meer zoombereik dan een standaard 18-55, eerder 18-105 of zo, bv als je op feestjes mensen wil portretteren.
    Nikon Df

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor mijn werkgever

      als je zonder flits wil werken... koop ook een 35mm 1.8...

      en ga voor de D3200, goeie isoprestaties en je kan croppen indien nodig.

      de sony heeft het lastig met weinig licht... (feestjes en zo...)
      www.aeri-photography.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor mijn werkgever

        Als geld een rol speelt dan zou ik voor de Canon gaan, heeft goede beeldkwaliteit, ook op de hogere ISO's.

        De A57 heeft een snellere AF, qua beeldkwaliteit ontlopen ze mekaar niet veel.
        Voor een beginner vind ik het feit dat je continu live view tot je beschikking hebt wel een pluspunt, en je kan er ook foto's mee nemen want de AF presteert net hetzelfde als dat je door de zoeker kijkt. Dat heeft geen enkele andere dslr. Ik heb gemerkt dat als ik de camera uitleen aan mensen die er minder verstand van hebben, ze gewoon het schermpje gebruiken om een foto te maken.
        En van het moment dat je je oog dichtbij de zoeker brengt, kun je ook daarmee werken want het scherm schakelt automatisch uit.
        Bij Sony heb je ook beeldstabilisatie met al je lenzen.

        De Sony heeft de betere spec's, maar als je kijkt naar de prijs die bijna het dubbele is, dan wordt het moeilijker.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor mijn werkgever

          Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht


          de sony heeft het lastig met weinig licht... (feestjes en zo...)
          Niet juist, klik

          Je ziet duidelijk dat de A57 meer details opneemt. De D3200 is waardeloos en die foto's smijt ik in de prullenbak.

          Voor feestjes en zo, waar je weinig licht hebt, zou ik toch een lichtsterke lens aanschaffen. Met een standaardlens moet je al gauw in de heel hoge ISO's gaan en dan kom je in de problemen.
          Last edited by alex606; 21 augustus 2012, 21:54.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor mijn werkgever

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Niet juist, klik

            Je ziet duidelijk dat de A57 meer details opneemt. De D3200 is waardeloos en die foto's smijt ik in de prullenbak.

            Voor feestjes en zo, waar je weinig licht hebt, zou ik toch een lichtsterke lens aanschaffen. Met een standaardlens moet je al gauw in de heel hoge ISO's gaan en dan kom je in de problemen.
            Dat klinkt allemaal heel genuanceerd. De meeste foto's van TS zullen via internet worden bekeken en dan denk ik dat ook de goedkoopste prima zal voldoen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor mijn werkgever

              Ik heb begin 2011 een Sony A55 met Sigma 18-250 lens gekocht voor het werk, met voor een stuk hetzelfde doel. En die combinatie voldoet daarvoor ook.
              Dus de meer recente A57 zou zeker een goede keuze zijn.
              Als je de mogelijkheid zou hebben om op de particuliere tweedehandsmarkt te gaan (maar dan heb je geen factuur), is het mogelijk om voor heel wat minder geld betere lenzen te kopen. De oude Minoltas namelijk. Denk aan een 50 mm 1.8 als lichtsterke prime, een (baby) beercan ...

              Comment


              • #8
                Re: Camera voor mijn werkgever

                Bedankt allemaal, we zullen zien met welk bedrag ze op de proppen komen, ik heb hun deze 4 toestellen voorgesteld zodat ze enig idee hebben van de prijs maar een antwoord was al, wacht maar tot het solden zijn, dat voorspeld niet veel goeds.Persoonlijk heb ik de Canon Eos550 maar ik wil niet altijd mijn eigen camera gebruiken , meesleuren naar het werk.Factuur zal een noodzaak zijn.Foto's kome vooral op intra en internet .Nu en dan zal er wel iets afgedrukt worden maar nooit groter dan A3 formaat.
                Canon 70D en wat lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Camera voor mijn werkgever

                  voor een mooie afdruk op A3 volstaan die wel hoor... maar, denk na over wat voor lens je moet hebben en stop daar je budget in grotendeels, het zal bepalender zijn dan welke body je hebt
                  www.aeri-photography.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera voor mijn werkgever

                    Voor feestjes en lowlight: Pentax K5

                    Comment

                    Working...
                    X