Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon G5 blauwe foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon G5 blauwe foto's

    bij huidtinten en vb bloemen is resultaat redelijk ok maar vb beige muur wordt blauw weergegeven(echt volledig andere kleur),vooral als flits wordt gebruikt.deze camera wordt steeds als point and shoot op stand auto gebruikt.kan hier iets aan gedaan worden of gewoon terugsturen(1 maand oud van kamera-express)

  • #2
    Hallo Yoep, ik vermoed dat je witbalans verkeerd staat zet hem maar eens op auto witbalans, dan zal je denk ik verlost zijn van het probleem.

    Zelf ook al eens gehad, verkeerd ingesteld zonder dat ik er erg in had.


    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      nope,WB staat auto,trouwens,ben niet zeker dat dit het probleem is daar huidtinten meestal wel redelijk zijn

      Comment


      • #4
        Staat die op RAW ingesteld?
        "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

        Comment


        • #5
          nee,jpeg,hoge resolutie en kwaliteit,voor rest alles automaat.

          Comment


          • #6
            Zet je witbalans eens op flits.
            Vergeet niet dat omgevingskleuren hun kleur weerkaatsen, probeer dus ook eens in een andere ruimte.
            fredje

            Comment


            • #7
              Je moet je witbalans vooral niet op auto zetten als je een beige muur wil trekken... Auto-white balance heeft een neutraal grijs of wit nodig, of een combinatie van een aantal kleuren uit het spectrum om te kunnen berekenen wat 'wit' is. Een beige (geelcomponent) muur zal overgecompenseerd worden naar blauw omdat de camera waarschijnlijk denkt dat je een whitecard gebruikt die veel geel licht opvangt.

              Comment


              • #8
                thanks koen,nagel op kop.probleem treed zowel binnen als buiten op maar moest lukken dat zowel binnen als op terras beige-gelige muur is.op iets anders is wb veel beter.( D70 even getest, heeft er nochtans geen last van)

                Comment

                Working...
                X