Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op warme dagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op warme dagen




    Last edited by bommasien; 21 augustus 2012, 08:23.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Op warme dagen

    leuk gezien

    Comment


    • #3
      Re: Op warme dagen

      Persoonlijk wringt er bij mij iets met de opbouw van dit beeld. De spiegeling in het glas is een goed idee. Maar het glas staat voor mij een beetje te centraal tegenover daarnaast ook een vrij drukke achtergrond. Mocht het glas wat minder centraal gestaan hebben, dan zou het beeld wellicht sterker worden. Ook zijn er in dit beeld heel wat dingen die mijn aandacht vragen : het glas met de reflectie maar daarnaast ook de achtergrond met de boot erop. Als mijn ogen mij niet bedriegen is de achtergrond een stuk scherper dan het glas in de voorgrond. Als het een bewuste keuze was om dit te doen, dan zou ik het glas niet zo prominent op in het " bijna" midden van de foto zetten. Als je bent gegaan voor het glas met zijn spiegeling erin, dan mocht voor mij de achtergrond een heel stuk minder aanwezig geweest zijn en kon er dus mogelijks gewerkt worden met een kleiner f-getal.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: Op warme dagen

        leuk Sien.
        alleen jammer dat je de wijn in het glas niet als waterpas hebt gebruikt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Op warme dagen

          Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Persoonlijk wringt er bij mij iets met de opbouw van dit beeld. De spiegeling in het glas is een goed idee. Maar het glas staat voor mij een beetje te centraal tegenover daarnaast ook een vrij drukke achtergrond. Mocht het glas wat minder centraal gestaan hebben, dan zou het beeld wellicht sterker worden. Ook zijn er in dit beeld heel wat dingen die mijn aandacht vragen : het glas met de reflectie maar daarnaast ook de achtergrond met de boot erop. Als mijn ogen mij niet bedriegen is de achtergrond een stuk scherper dan het glas in de voorgrond. Als het een bewuste keuze was om dit te doen, dan zou ik het glas niet zo prominent op in het " bijna" midden van de foto zetten. Als je bent gegaan voor het glas met zijn spiegeling erin, dan mocht voor mij de achtergrond een heel stuk minder aanwezig geweest zijn en kon er dus mogelijks gewerkt worden met een kleiner f-getal.
          groeten,
          deka
          Met interesse je reactie gelezen! zeer informatief! Heb alvast ietsje gecropt zodat het glas minder centraal staat! Het ander zal ik bij een volgend glas wijn/foto moeten uitdokteren! Bedankt ten zéérste!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Op warme dagen

            Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
            Met interesse je reactie gelezen! zeer informatief! Heb alvast ietsje gecropt zodat het glas minder centraal staat! Het ander zal ik bij een volgend glas wijn/foto moeten uitdokteren! Bedankt ten zéérste!
            Croppen kan voor sommige situaties een goede oplossing zijn, maar hier doet het voor mij geen goed. Nu zit je in een vierkant formaat, geen probleem daarmee, maar voor deze vind ik het minder. Je verliest nu een stuk de lijnen van de reling, van de achterliggende lange boot, .... Als ik deze crop bekijk valt me op dat het glas gewoon misschien ook een beetje op de verkeerde plaatst stond ??? Misschien net niet voor die verticale paal van de reling ????
            Enfin, reden om nog eens een glaasje te gaan drinken en de zaak nog eens uit te proberen, zou ik zeggen Bij het nemen van dergelijke foto's is het interessant om op voorhand al eens te bedenken wat de bedoeling kan zijn van de foto en dan ook op die manier er naar te werken .... Bw wil je alles scherp, zowel glas als boot op de achtergrond, hou daar dan rekening mee bij het bepalen van je instellingen. Wil je enkel glas eruit laten springen of juist enkel de achtergrond dan zal je andere instellingen moeten gebruiken. Ik weet niet hoe je te werk gaat bij het fotograferen ??? Werk je op automatische stand, of werk je manueel of gedeeltelijk manueel ??? In de twee laatste gevallen, kan je soms je beeldopbouw al op voorhand goed vastleggen ....
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: Op warme dagen

              ik volg deka's opmerkingen.
              Heb je nog meer foto's van dit tafereeltje? D'r zit mss een goeien tussen
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Op warme dagen

                Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                ik volg deka's opmerkingen.
                Heb je nog meer foto's van dit tafereeltje? D'r zit mss een goeien tussen

                Toch bedankt voor 't kijken!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment

                Working...
                X