Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hle 1309 in Vôneche

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hle 1309 in Vôneche

    Gegroet,

    omdat treinen het hier steevast moeten afleggen tegen het vlieg-en autogeweld... Hierbij een teleopname van een stoere loc (de op één na stoerste op het Belgische spoorwegnet als je het mij vraagt - al zullen er maar weinigen het daar mee eens zijn). Anyway, dé spoorlijn in België die je wel op héél mooie plekjes brengt is ongetwijfeld de 'Athus-Meuse' - de spoorlijn tussen Dinant en Athus. Door velen onder jullie al gedeeltelijk bereden op één van de populaire kajaktreinen tussen Dinant en Houyet . De spoorlijn loopt natuurlijk nog wel een eindje verder, en doorkruist onder andere Vôneche, waar onderstaande foto is genomen. Je herkent weinig van het landschap, maar ik ga niet meteen alle troeven tentoonspreiden, dus eerst een kennismaking met de locomotief die heer en meester is op deze lijn : type 13. De enige elektrische loc die je hier dagdagelijks zal aantreffen. Afgelopen vrijdag trotseerde loc 1309 moeiteloos de warmte met een rongentrein richting Bettembourg (Lux) - al moet gezegd worden dat hij in treinschakeling reed met een andere loc.

    Canon 5D Mark II + Canon EF 50mm 1.8 + Canon 17-40L + Canon EF 70-200/4.0 L USM + Sigma 50-500
    http://www.rail4life.com

  • #2
    Re: Hle 1309 in Vôneche

    Mooie hoor prachtige sfeer beeld lijkt wel de jaren 50

    Comment


    • #3
      Re: Hle 1309 in Vôneche

      Mooi hoor! Ik ben helemaal overtuigd door zowel de foto als de bijhorende tekst! Het is meteen ook iets anders dan de steeds terugkerende vliegtuigen (no offence ).

      Comment


      • #4
        Re: Hle 1309 in Vôneche

        dit is een hele mooi hoor
        ondanks het harde licht op de trein is het door de bewerking een pracht plaatje geworden wat eigenlijk te weinig aandacht heeft gehad
        proficiat met U verjaardag vandaag
        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

        Comment

        Working...
        X