Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoshop new york

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoshop new york

    neef van mij gaat in junie naar new york
    daar hij zelf een nikon toestel heeft is het voor hem gemakkelijk een nikon lens mee te brengen
    weet er iemand goede winkels (liefst met url) in new york
    alvast bedanky
    Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
    Lidmaatschap : BD0225BE
    franky@rosscom.be

  • #2
    Zelf geen ervaring mee, maar al veel goeds gehoord over http://www.bhphotovideo.com/
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Heb jaren geleden dezelfde oefening gemaakt voor een mp3 speler.

      Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat als je in de straten rond Broadway/Madison Square rondloopt je hopen winkeltjes tegenkomt waar ze allerhande elctronica/foto materiaal verkopen, maar dat je goed moet rond kijken want prijzen varieren enorm tussen winkels voor zelfde producten.
      Laat je ook niet afschrikken door het uiterlijk van die winkeltjes. Wat eruit ziet als een prullenwinkel heeft soms ongelofelijke dingen in voorraad binnen.
      Als het courante items betreft natuurlijk. Minder courante dingen moeten besteld worden en dan hang je als toerist af van de winkel en de levertermijn....

      Maak ook zeker de doos IN de winkel open VOOR je betaalt en verifieer wat er in zit om onaangename verassingen te voor komen.

      Jo.

      Originally posted by frankydm
      neef van mij gaat in junie naar new york
      daar hij zelf een nikon toestel heeft is het voor hem gemakkelijk een nikon lens mee te brengen
      weet er iemand goede winkels (liefst met url) in new york
      alvast bedanky

      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

      Comment


      • #4
        Er zijn heel veel onbetrouwbare shops met adres in NYC, maar als je bij de grotere shops of ketens blijft, valt het goed mee: B&H, Adorama, 17th Street, ... Let wel, het is niet zo prettig om ter plaatse aan te kopen. Je mag het materiaal dat je koopt niet aanraken maar enkel een testexemplaar in de winkel. De winkelbediende zal je het testmateriaal onder begeleiding demonstreren en laten uitproberen nadat je ruim een halfuur hebt staan aanschuiven. Vervolgens maak je je keuze bekend, betaal je aan de kassa en mag je naar de afhaalruimte, waar iemand een verpakt exemplaar uit het magazijn haalt voor jou. Pas dan mag je je eigen item uittesten, en als er iets mis mee is, kan je terug gaan aanschuiven in de winkel voor een "exchange" of "cash return". Bij dit soort winkels is het enkel prettig kopen als je het online kan doen. Bovendien gaat de sales tax er nog af als je het online bestelt en in een andere staat kan laten leveren. Dat is mijn werkwijze, maar ik heb dan ook enkele kennissen daar.

        Mocht je het nog niet weten, B&H is maar twee blokjes verwijderd van Empire State Building. Ik vind de winkel een leuke attractie maar zou er zelf nooit ter plaatse kopen. Ik ga liever een uurtje boven op de toren in kwestie staan fotograferen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Ik ben al 4 jaar achter elkaar naar New York geweest en in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweert heb ik alles perfect kunnen testen, bekijken, veel vragen gesteld enz...
          B & H is de referentie op fotogebied, praktisch alles in stock, zeer vriendelijk en behulpzaam.
          Je moet inderdaad wel zeker wegblijven in al die electronica winkeltjes rond Times Square enz... want daar zit het vol met gangsters van het ergste soort, ze proberen je te bedotten zonder enige schaamte en je geraakt moeilijk de winkel terug buiten door hun agressieve aanpak en methoden.
          Voor alles wat fotografie betreft maar 2 perfecte adressen in NY, B&H inderdaad in de buurt van de Empire State building en J&R photo and audio in de buurt van Ground Zero.
          NIKON D70
          NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

          Comment


          • #6
            Vandaag van B&H m'n eerste bestelling ontvangen (een Nikon Slim polfilter voor m'n 12-24mm die me met taksen bij all in 196 Euro gekost heeft en hier over de 300 euro kost)en de service is er inderdaad zeer goed.

            Ik heb al meerdere bestellingen uit de US ontvangen maar steeds van Adorama,ook een aanrader!Zeer interessant voor tweedehandslenzen!!!
            Danny's Photosite

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vussie
              Ik ben al 4 jaar achter elkaar naar New York geweest en in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweert heb ik alles perfect kunnen testen, bekijken, veel vragen gesteld enz...
              Dan heb ik de verkeerde verkoper op het verkeerde moment getroffen, zeker? Ik moet er wel bij zeggen dat het altijd weekend is, wanneer ik in NY ben. Ik ben nog nooit bij B&H binnengeweest op een doordeweekse werkdag.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Ben onlangs in New York geweest en kan bevestigen dat B&H "the place to be" is. Heb er 2 lenzen gekocht voor ongeveer 57% van de prijs die ik hier zou betalen! Ben ook gaan kijken in de winkeltjes rond Time Square maar volgens mij zijn het bandieten.
                http://www.demetrius.be
                Canon EOS 10D with battery grip + the following Canon EF USM lenses: 17-40mm f4,0 L | 50mm f1,4 | 28-135mm f3,5-5,6 IS | 35-350mm f3,5-5,6 L | 100mm f2,8 Macro

                Comment


                • #9
                  In de week is het niet veel beter. Ik ben er op elk mogelijk moment al geweest: weekend, week, smorgens, smiddags, savonds.. altijd superdruk en lang aanschuiven..

                  online is idd aangenamer. BH is niet de winkel waar je op je gemak eens alles kan uitproberen -zeker niet als er een lange rij mensen achter u staat aan te schuiven...

                  Originally posted by Pieter G.
                  Originally posted by Vussie
                  Ik ben al 4 jaar achter elkaar naar New York geweest en in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweert heb ik alles perfect kunnen testen, bekijken, veel vragen gesteld enz...
                  Dan heb ik de verkeerde verkoper op het verkeerde moment getroffen, zeker? Ik moet er wel bij zeggen dat het altijd weekend is, wanneer ik in NY ben. Ik ben nog nooit bij B&H binnengeweest op een doordeweekse werkdag.
                  www.jeverphotography.be
                  D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

                  Comment

                  Working...
                  X