Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony wx100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony wx100

    Sinds mijn coolpix s710 stuk is gegaan door een vervelende val, was ik op zoek naar een nieuw toestel
    heb mezelf nu de sony wx100 aangeschaft. http://www.sony.be/lang/nl/product/d...ries/dsc-wx100

    mooie specificaties, maar merk hier eerlijk gezegd weinig van.
    als ik vergelijkingen maak met foto's die ik nu neem, in vergelijking met de s710, zijn de foto's met mijn vorig toestel veel scherper, ervaar ik nu meer pixelvorming.
    Ik zou verwachten als ik een foto neem met een toestel dat nog in de standaard instellingen staat, dat de foto mooi scherp is.
    de coolpix s710 kon haarscherp foto's nemen, zelfs kleine letters waren leesbaar, wat nu verre van is.

    Begrijp heel goed dat deze compacte camera's niet tippen aan het professionelere materiaal, maar in mediamarkt gehoord dat deze sony toestellen beter zijn dan de coolpix serie, wat ik momenteel zeker niet kan bevestigen.

    ook met mijn vorig toestel kon ik alle instellingen aanpassen zoals iso waardes en dergelijke, wat ik met dit toestel ook niet kan.
    weet iemand van jullie wat eventueel deze pixelvorming kan veroorzaken?

    hartelijk dank

  • #2
    Re: sony wx100

    Ik vrees dat niemand je daarbij kan helpen. Als ik niet tevreden ben dan zou ik die gewoon verkopen. In de low budget compacts denk ik dat de Canon SX260 een heel goede keus is.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: sony wx100

      De pixelvorming komt waarschijnlijk door de 20 megapixel sensor.....ik ben eigenlijk geen fan van die pixelrace bij compacts....daarom houden de bekende merken hun compacts rond de 10 megapixels

      Grtz
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: sony wx100

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        De pixelvorming komt waarschijnlijk door de 20 megapixel sensor.....ik ben eigenlijk geen fan van die pixelrace bij compacts....daarom houden de bekende merken hun compacts rond de 10 megapixels

        Grtz
        Los van het feit dat ik ook helemaal geen fan ben van de Mp-race heb ik hier toch een paar bemerkingen bij:
        Als je om het even welk top tien van "meest-verkochte" of "beste" compact camera's bekijkt zal je zien dat er maar één of twee meer instaan die nog "slechts" 10 Mp hebben.
        Het gemiddeld aantal pixels van de camera's in dergelijke lijsten draait (momenteel) meestal rond de 14 à 15 miljoen.
        Het aantal pixels blijft in elk geval (en jammerlijk, genoeg) stelselmatig groeien, bij om het even welk merk. Er is dan ook geen enkel merk, bekend of onbekend, dat zijn compact camera's rond de 10 Mp houdt.

        Als je het hebt over "bekende merken" onder de compact camera's dan mag je Sony daar trouwens gerust bij rekenen hoor. Als ik me niet vergis staan ze wereldwijd momenteel zelfs op de tweede plaats in die categorie.

        De Sony wx100 heeft trouwens "slechts" een 18,2 Mp (en geen 20 Mp). Niet dat dit verschil in de praktijk veel zal uitmaken vrees ik.
        Last edited by Dekeuj; 23 augustus 2012, 21:37.

        Comment


        • #5
          Re: sony wx100

          Canon G12,nikon p7100,panasonic lx5 en lx7 allemaal 10 megapixel.....zij hebben het ondertussen door dat teveel pixels op een kleine sensor niet goed is.

          Je hoort dikwijls mensen zeggen over hun nieuwe compact hoeveel pixels hij wel niet heeft......om dan achteraf vast te stellen dat ze geen goede foto kunnen maken....neen ik weet ondertussen wel beter.

          Grtz
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: sony wx100

            Vergelijk een huidige compact-camera-sensor van 12 Mp met eentje van 4 Mp (van jaren terug) en je zal moeten toegeven dat die 12 Mp-sensor op alle vlakken beter is.

            Het probleem van de Mp-race zit er hem niet zo direct in dat er steeds meer pixels op een sensor staan maar in de "race". Hierbij hollen de verschillende fabrikanten zichzelf (en de techniek) voorbij om toch maar de eerste te zijn. En dit onder druk van "de klanten" voor wie 'meer' nog maar al te dikwijls gelijk staat met 'beter'.

            Feit is echter dat de sensors ook echt wel beter worden, zelfs al hebben ze dan meer pixels dan hun voorgangers. Alleen houden de Mp-race en "de verbetering van de sensors" (meestal) geen gelijke tred. Het 'verbeteren' volgt wel, maar (meestal) pas na een bepaalde evolutie-tijd. En dat is een beetje het jammere aan de zaak.

            Er worden inderdaad nog (goede) compact-camera's gemaakt die slechts 10 Mp hebben. Maar de opvolgers van deze uitzonderingen zullen gegarandeerd ook meer pixels op hun sensor hebben. Dit is wat ik bedoel met "geen enkel merk houdt zijn compact camera's rond de 10 Mp". Uiteindelijk volgen ze allemaal. En op zich is dit uiteraard ook geen slechte zaak.
            Je voorbeelden zijn op dat vlak trouwens niet echt relevant. De Canon G12 en de Panasonic lx5 zijn immers al camera's van een tweetal jaartjes oud. En de G12 is ondertussen zelfs al opgevolgd door de G1 X die een 14Mp-sensor heeft (al is die sensor dan een heel stuk groter dan zijn voorganger waardoor deze camera eigenlijk een beetje buiten deze discussie valt).

            Momenteel ligt de (gemiddelde) top van de "maximale pixels/maximale beeldkwaliteit-curve" bij compact-camera's toch al een tijdje rond de 12 à 14 Mp hoor. Maar het is uiteraard je goed recht om daar anders over te denken (zelfs al spreken de cijfers je dan tegen ).
            Last edited by Dekeuj; 25 augustus 2012, 17:55.

            Comment

            Working...
            X