Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark 3 matglas kras

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark 3 matglas kras

    Hello allemaal,

    Ik heb een krasje op het matglas van mijn Mark 3. Nu op zich kan het niet zoveel kwaad maar ik wil het toch liever weg
    Nu vind ik nergens of ik zo'n origineel glaasje kan bestellen. Ik vind wel vervangglaasjes die speciaal voor de Mark 3 gemaakt zijn, maar dan om beter manueel te kunnen focussen en die meestal donkerder zijn.
    Maar ik wil dus gewoon het originele dat er nu in zit.

    Ik heb ook al gemaild om het te laten vervangen bij een canon service center maar die vragen dan eerst 75 euro om een offerte te maken en te onderzoeken wat er mis is terwijl ik dat gewoon wel weet en dat vind ik dan een beetje gek...

    Weet iemand raad?

  • #2
    Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

    Ik denk dat je pech zal hebben want volgens mij is dit net zoals bij de 7D niet meer mogelijk.
    Dat is het nadeel van al die tralala die ze er tegenwoordig indumpen.

    Quote ; Canon voorziet de 5D Mark III van een aantal mogelijkheden die we voorheen alleen bij Canon’s 1D-serie terugzagen. Dit wordt doorgezet in de behuizing, die duurzamer is en een betere vocht- stofwering heeft. Ook is de zoeker verbeterd, deze heeft nu een dekking van 100 procent, waar de 5D Mark II het moest doen met 98 procent. Helaas voor de liefhebbers van speciale matglazen, verwisselen is er volgens Canon niet meer bij. .......

    Bovenstaande komt van deze site.

    Je zal dus, indien je het er toch wilt uit hebben ,dit moeten laten vervangen in een servicecenter denk ik.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

      En nog eentje erbij dan maar om zeker te zijn ;

      Viewfinder The viewfinder optics in the 5D Mark III are new. Key specifications include 100% coverage, .71x magnification, 22mm eyepoint and -3 to +1 diopter correction. It uses the same translucent LCD overlay technology as the EOS-1D X, with the same on-demand grid lines option, plus the visual appearance of the AF points is very similar to Canon's upcoming flagship camera too.

      Unlike the 5D Mark II, the 5D Mark III's focusing screen is not interchangeable.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

        Hmmm ok,

        maar stel dat ik dat doe... Dan moeten ze toch gewoon de prijs kunnen geven om het matglas te vervangen ipv daarvoor 75 euro te betalen eerst. Dat zou ik kunnen begrijpen als er iets mis is met de camera en dat moet eerst onderzocht worden.
        Maar nu is het duidelijk: Gewoon matglas vervangen.
        + ik kan mijn camera ook geen maand of meer missen...

        Misschien iemand ervaringen met het vervangen van matglas en prijzen en hoe lang het duurt?

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

          Sorry daar kan ik je niet mee helpen, ik heb zelf nog geen ervaring met een servicecenter (gelukkig maar uiteraard).
          Maar wat je zegt betreffende die 75€ heb je volledig gelijk, of het zou moeten zijn dat ze die naderhand verrekenen in de herstelprijs.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

            trouwens hier zijn ze al wel te koop:



            Voor de 7D is het hetzelfde geval.
            En genoeg handleidingen te vinden op internet om het zonder problemen in een kwartiertje zelf te doen...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

              Welke repair center heb je hierover gesproken?
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                Oorspronkelijk geplaatst door Kazuamsumaki Bekijk bericht
                Hmmm ok,

                maar stel dat ik dat doe... Dan moeten ze toch gewoon de prijs kunnen geven om het matglas te vervangen ipv daarvoor 75 euro te betalen eerst. Dat zou ik kunnen begrijpen als er iets mis is met de camera en dat moet eerst onderzocht worden.
                Maar nu is het duidelijk: Gewoon matglas vervangen.
                + ik kan mijn camera ook geen maand of meer missen...

                Misschien iemand ervaringen met het vervangen van matglas en prijzen en hoe lang het duurt?

                mvg
                Voor de MKIII weet ik het niet zeker , maar veronderstel dat dit op dezelfde manier gebeurd dan de 5D2. (ik heb dit al een paar keer gedaan)
                Je kan gemakkelijk je matglas zelf verwijderen en er een ander in bevestigen.

                Het Matglas van de 5D2 kost rond 35-40 euro en word geleverd in een doosje met bijhorend penseeltje.
                Het werkje duurt als je handig bent ongeveer 3 tot 5 minuten.

                Zoek een stofvrije ruimte b.v badkamer
                Leg de Body op de Rug (werkt gemakkelijker)
                Klik het frame waar het matglas achter zit los
                het matglaasje neem je nu uit je camera met het bijgeleverde penseeltje van je nieuw matglas (aan het matglas zit een uitsparing waar je penseeltje op past)
                neem je nieuw matglas uit je doosje eveneens met het penseeltje
                steek het matglas voorzichtig in je body
                klik het frame terug vast

                Dus in theorie gaat het zoals hierboven, maar best kan je even kijken op google aan de hand van afbeeldingen of video filmpje
                Wees voorzichtig met je matglas en kom er met je vingers niet aan want het is heel gevoelig voor vingerafdrukken en krassen
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                  Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                  Voor de MKIII weet ik het niet zeker , maar veronderstel dat dit op dezelfde manier gebeurd dan de 5D2. (ik heb dit al een paar keer gedaan)
                  Je kan gemakkelijk je matglas zelf verwijderen en er een ander in bevestigen.
                  Helaas niet dus... het matglas van de 5DIII is niet verwisselbaar...
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                    Heel vervelend, maar ik vraag me af hoe je een kras op je matglas kunt krijgen...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Helaas niet dus... het matglas van de 5DIII is niet verwisselbaar...
                      Das dan wel jammer voor TS
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Helaas niet dus... het matglas van de 5DIII is niet verwisselbaar...
                        Officieel niet, en Canon maakt er zelf ook geen maar net zoals bij de 7D (officieel ook niet verwisselbaar) zijn er andere bedrijven die ze maken. Zelfs bij Konijnenberg verkopen ze die... iets moeilijker te installeren maar zeker te doen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                          Heel vervelend, maar ik vraag me af hoe je een kras op je matglas kunt krijgen...
                          Irritant stofje op het glas en dan te enthousiast met de blaasbalg... echt stom!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                            Recentelijk reparatie uitlaten voeren van de 5D II bij techrepair (Matglas etc). Dit was binnen twee dagen gebeurd, maar wel onder voorwaarden van CPS (goud)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark 3 matglas kras

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ik denk dat je pech zal hebben want volgens mij is dit net zoals bij de 7D niet meer mogelijk.
                              Dat is het nadeel van al die tralala die ze er tegenwoordig indumpen.

                              Quote ; Canon voorziet de 5D Mark III van een aantal mogelijkheden die we voorheen alleen bij Canon’s 1D-serie terugzagen. Dit wordt doorgezet in de behuizing, die duurzamer is en een betere vocht- stofwering heeft. Ook is de zoeker verbeterd, deze heeft nu een dekking van 100 procent, waar de 5D Mark II het moest doen met 98 procent. Helaas voor de liefhebbers van speciale matglazen, verwisselen is er volgens Canon niet meer bij. .......

                              Bovenstaande komt van deze site.

                              Je zal dus, indien je het er toch wilt uit hebben ,dit moeten laten vervangen in een servicecenter denk ik.

                              grts
                              Sieg
                              Vuile spiegels, vuil Matglas.. Weer één van de vele nadelen van de OVF. Blij dat ik er mij niks meer moet van aantrekken met de EVF. (altijd dekking van 100 %)
                              En die speciale Matglazen die heb je zelfs niet meer nodig !
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X