Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PDA HP Ipaq 5550 en NEF files

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PDA HP Ipaq 5550 en NEF files

    Iemand enig idee of er software bestaat voor de PDA HP Ipaq 5550 die het mogelijk zou maken om mijn NEF files erop te bekijken?

  • #2
    Heb ook de Ipaq 5550. Die soft is mij niet bekend....
    Sluit jj de camera op de Ipaq aan ? Ok wil je enkel het kaartje uitlezen ?

    Comment


    • #3
      Nef's weet ik niet, maar jpegs vallen er in ieder geval rechtstreeks op te bekijken met http://www.pdamill.com/prod_vi.shtml

      Voor nef's betwijfel ik het.


      'k zou zeggen eens bij nikon vragen want die hebben er de licentie op, maar als die mannen al moeite hebben om een nederlandse manual in pdf te zetten, dan denk ik eerder dat het in keulen gaan horen donderen, als je hen dit gaat vragen
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        [quote]Originally posted by jdm
        Nef's weet ik niet, maar jpegs vallen er in ieder geval rechtstreeks op te bekijken met http://www.pdamill.com/prod_vi.shtml

        bedankt voor de url
        dit zocht ik al lang voor mijn ipaq 3870
        Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
        Lidmaatschap : BD0225BE
        franky@rosscom.be

        Comment


        • #5
          Sonyke, ik wil enkel het kaartje er insteken en lezen. JPG is geen probleem. Ik heb wel al ontdekt dat er een mobile versie van acdsee bestaat maar ik denk dat die geen raw ondersteunt. Irfanview dacht ik wel maar die heeft dan geen mobile versie.....

          Thx jdm voor de reactie, ik heb u trouwens een mail gestuurd ivm mijn 70-300

          Comment


          • #6
            Originally posted by TrustNoOne
            Sonyke, ik wil enkel het kaartje er insteken en lezen. JPG is geen probleem. Ik heb wel al ontdekt dat er een mobile versie van acdsee bestaat maar ik denk dat die geen raw ondersteunt.
            ACDSee op PC (nog andere software ook) kan wel de thumbnails van NEF bestanden lezen... Misschien dat deze functionaliteit ook bij die mobiele versie zit ?

            (toch beter de thumbnail dan niets )

            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              Originally posted by TrustNoOne
              Sonyke, ik wil enkel het kaartje er insteken en lezen. JPG is geen probleem. Ik heb wel al ontdekt dat er een mobile versie van acdsee bestaat maar ik denk dat die geen raw ondersteunt. Irfanview dacht ik wel maar die heeft dan geen mobile versie.....

              Thx jdm voor de reactie, ik heb u trouwens een mail gestuurd ivm mijn 70-300
              Inderdaad Jpegs zijn geen probleem ook niet met de ingebakken diavertoning.

              Comment


              • #8
                Originally posted by VJ
                Originally posted by TrustNoOne
                Sonyke, ik wil enkel het kaartje er insteken en lezen. JPG is geen probleem. Ik heb wel al ontdekt dat er een mobile versie van acdsee bestaat maar ik denk dat die geen raw ondersteunt.
                ACDSee op PC (nog andere software ook) kan wel de thumbnails van NEF bestanden lezen... Misschien dat deze functionaliteit ook bij die mobiele versie zit ?

                (toch beter de thumbnail dan niets )

                Jörg

                Heuu, zijn die tumbnails toevalig geen jpeg's, die er naast de nef file geplaast worden, om rapper te kunnen lezen....


                @trustnoone,Mail vanacht op vaste pc ontvangen, vandaag nog niet achter vaste pc geraakt, mail vanavond wel.
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #9
                  Ik ga het alvast eens testen, ik ben nog in afwachting van mijn pda. We zullen wel zien wat het geeft, ik zou het puur gebruiken achteraf om op een iets groter schermke te kunnen zien wat het resultaat is van de foto, dat mag eventueel de jpg zijn die in de NEF zitten.
                  Een pda is ook handiger dan een slr om fotokes te bekijken.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by TrustNoOne
                    Ik ga het alvast eens testen, ik ben nog in afwachting van mijn pda. We zullen wel zien wat het geeft, ik zou het puur gebruiken achteraf om op een iets groter schermke te kunnen zien wat het resultaat is van de foto, dat mag eventueel de jpg zijn die in de NEF zitten.
                    Een pda is ook handiger dan een slr om fotokes te bekijken.
                    Ik vrees dat het wat gaat tegenvallen, ik had daarom 6 maand geleden, mijn dell axim x5 gekocht, ik ben zeer tevreden over de pda (buiten dat hij wat lomp is ) Maar voor foto's te bekijken, neen 1 die lcd's zijn niet echt true color, de beelden komen er al veel minder levendig op over. En op mijn grafische kaart in mijn pc, zit al meer geheugen en meer processor, dan in die volledige pda, dus, ik hoop dat u verstaat dat die beeldopbouw, echt niet snel is ! En ik zit dan over jpeg's van 700 k te praten, Jullie zitten hier over nef's van +5mb bezig..... Het valt natuurlijk al veel beter mee, als je uw beelden converteerd naar 320*200, en 65000 kleuren, maja dat is dan denk ik ook niet de bedoeling. Mijn eerste gedacht was ook, cf kaart uit de camera, pda in en foto's bekijken ter groote van een "normale" foto.... Maar dat zal nog een generatie of 2-3 van pda's wachten zijn.

                    mvg
                    Joris
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment

                    Working...
                    X