Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Error d90 nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Error d90 nikon

    Hey,

    gisteren een hele dag gaan shooten in een workshop, daarna nog naar Antwerpen wat foto's gaan maken. Rond 21 uur, ineens niets meer en Error op mijn schermpje. Volledig geblokkeerd en niets meer mee aan te vangen..ander kaartje geprobeerd, andere batterij en ga zo maar door...dit is al de 2de keer op 3 weken tijd, weet iemand wat het zou kunnen zijn? Komt het door de warmte?

    groetjes,
    Leentje

  • #2
    Re: Error d90 nikon

    Eén van de mogelijkheden is dat de lens slecht contact maakte met het toestel. Dit los je op door een beetje kracht op de lens te zetten (in de draairichting) of door de lens er even af te halen en er terug op te zetten.

    Maar ik denk dat je in de handleiding kan zien wat de andere mogelijke oorzaken van "error" zijn (staat meestal ergens achteraan).

    Comment


    • #3
      Re: Error d90 nikon

      Ik heb net zo iets voor op mijn D7000.

      Vorige week geen enkel probleem, alles werkte perfect.
      Deze Woensdag lukte het niet meer.

      Afdrukken resulteerde in een ERR bericht op mijn bovenste schermpje.

      Vaststelling:

      opname maken: de opname is perfect van belichting en word weggeschreven naar de geheugenkaart.
      ERR bericht op schermpje
      Nogmaals afdrukken - klik
      volgende opname herhaalt zich het hele verhaal

      Andere lens en andere batterij maakt geen verschil.

      Wat gebeurd er nu:
      opname word gemaakt en de spiegel klapt niet meer dicht. Bij een tweede keer afdrukken klapt hij wel terug in neutrale posite.

      Ik heb nu Zaterdag het toestel binnengegeven voor herstel in servicepunt.

      Ik ben benieuwd naar het resultaat.

      Mvk
      -Spider-
      Bezoek ook eens Spider's Web

      http://www.spidersweb.be

      Comment


      • #4
        Re: Error d90 nikon

        eens kijken voor een softwareupdate misschien?

        Today Nikon released distortion control data upgrade for the D90 and D5000 cameras: “The Distortion Control Data firmware upgrade is available for Nikon D90 and D5000 cameras only. This is used to correct barrel and pincushion distortion during shooting and editing. This may be loaded into cameras that support distortion control.” Detailed instructions on how […]
        Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

        Comment

        Working...
        X