Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verkleinen van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verkleinen van foto's

    Hi
    Sorry voor moest dit bericht niet in de juiste groep staan is de 1x ik hier kom.

    We hebben hier een panasonic lumix dmc-tz3.
    Als ik kijk op de flash kaartjes is de gemiddelde foto 3M.
    Is het wenselijk deze te verkleinen naar een kleiner formaat om zo plaats te besparen op de hd.
    Maar verliezen we dan geen kwaliteit.
    En met wat voor programma kan dit onder windows of linux. Gaat niet over 1 foto maar over meerdere -+7300 foto's.

    Wie kan mij daar bij helpen.

  • #2
    Re: verkleinen van foto's

    Waarom zou je de beelden gaan verkleinen, dat is enkel nodig om bijvoorbeeld een beeld op een website te plaatsen, en dan maak je nog een kopie aan, zodat je het origineel kan bewaren. 3 megabyte per foto is weinig, mocht je werken in RAW en met een Full Frame camera kwam je gemakkelijk aan bestanden van meer dan 20 megabyte, en die heb ik nooit verkleind maar steeds bewaard in de originele resolutie van de camera. Plaats besparen is geen argument, zeker met de huidige prijzen van de harde schijven. Wat doe je dan .... juist een harde schijf bijkopen.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: verkleinen van foto's

      Ook ik vind het steeds een ietwat "vreemde" discussie, je wil een camera die beelden maakt met een behoorlijk aantal pixels en om deze zo goed mogelijk te kunnen "verwerken" zou je dan gaan verkleinen om plaats op je HD te besparen.
      Ik denk dat je best het advies van Jeff kunt opvolgen en een extra harde schijf kunt bijkopen.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment

      Working...
      X