Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?



    Bovenstaande link vergelijkt 3 onderwatercamera's. Ik ben van plan om er nog zo eentje aan te schaffen alvorens op reis te vertrekken. Niet zozeer omdat deze camera's onder water foto's kunnen nemen (leuk meegenomen wel), maar vooral omdat ze robuust zijn en ik ze dus ook met een gerust hart even in handen van de kinderen kan geven (als ik nu m'n spiegelreflex uit handen geef is het toch maar met een bang hart)
    De verschillen zijn redelijk miniem en wat voor mij zeer belangrijk is, is de beeldkwaliteit. Jammergenoeg nergens een recente onafhankelijke test gevonden over deze camera's, toch niet wat betreft de beoordeling van de beeldkwaliteit.
    Dus vandaar, misschien zijn er onder jullie die wel ervaring hebben met één van bovenstaande modellen. Alle tips zijn meer dan welkom !

    Bedankt
    Cindy
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

  • #2
    Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

    Je vergeet de olympus TG-1 nog

    Ik denk dat dit momenteel de beste is op de markt in deze klasse, wel iets duurder dan de competitie, omwille van de groothoek van 25mm en de schermresolutie.

    Over beeldkwaliteit durf ik mij niet uitspreken, ik heb de panasonic ft2 en daarvan is de beeldkwaliteit in orde. De pentax zou ik laten afvallen, denk dat 16 Mio pixels véél te veel is voor dit soort toestellen.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

      Bedankt Eric voor je reactie. Ben even op je website gaan piepen en de onderwaterbeelden die daar op staan zijn inderdaad van meer dan degelijke kwaliteit. Ik zoek je suggestie even op!

      Bedankt
      cindy
      Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

      Comment


      • #4
        Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

        ik zou de canon laten afvallen als ik het zo zie en ik zou voor de lumix gaan.
        Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

        Comment


        • #5
          Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

          Kijk ook eens naar de achterkant van de camera. Ik zag bij de MM dat bv een Nikon allemaal zwarte knopjes had en de Canon fel gekleurde endat is onderwater misschien net iets handiger.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

            Ja, idd hjanssens... goed punt !!! En met kleurtjes waarschijnlijk ook iets gebruiksvriendelijker voor kids !

            thx
            Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

            Comment

            Working...
            X