Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage 7i, wie kent hem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage 7i, wie kent hem?

    Hallo experts,

    ik heb een vraag:
    Ik kan een minolta dimage 7i kopen, maar nu heb ik wisselvallige verhalen over de camera gehoord. Zowel over de kwaliteit van de foto's als over de snelheid van de camera.

    Zijn er mensen met wat praktijkervaring van de minolta dimage 7i.?

    Alvast bedankt, groet Vlegel.
    Panasonic FZ 15

    "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

  • #2
    Ik heb tot nu toe nog niks anders gebruikt dan de 7i,

    Alle foto's hier zijn getrokken met de 7i : www.eetmeergroenten.be, ze zijn wel geresized naar 800*600, maar 't geeft denk ik een indruk

    Ik moet zeggen, ik heb de camera in juni 2 jaar en ik heb er tot vandaag nog niks dan plezier aan beleefd.

    alle verhalen over batterij verbruik, nog niks van problemen mee gehad, 2 sets van 1800ma en 1 2100ma, nog nooit zonder power gevallen (en ik werk met een cf van 1 gig)

    Snelheid, ja als men in raw trekt, er zit nog geen buffer in die kamera, ja dan duurt het even om de 16mb raw file weg te schrijven, maar ik gebruik de kamera normaal in 1600*1200 (wat voor mij voldoende is, de jpegs zijn van voldoende kwaliteit om achteraf niet hoeven te bewerken), geen probleem in snelheid.

    Mvg
    Joris
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Originally posted by jdm


      Ik moet zeggen, ik heb de camera in juni 2 jaar en ik heb er tot vandaag nog niks dan plezier aan beleefd.

      alle verhalen over batterij verbruik, nog niks van problemen mee gehad, 2 sets van 1800ma en 1 2100ma, nog nooit zonder power gevallen (en ik werk met een cf van 1 gig)

      Snelheid, ja als men in raw trekt, er zit nog geen buffer in die kamera, ja dan duurt het even om de 16mb raw file weg te schrijven, maar ik gebruik de kamera normaal in 1600*1200 (wat voor mij voldoende is, de jpegs zijn van voldoende kwaliteit om achteraf niet hoeven te bewerken), geen probleem in snelheid.

      Mvg
      Joris
      Joris , bedankt voor de reactie. Daar heb ik tenminste wat aan. Als ik zulke speciale platen wil trekken dat ze in RAW moeten, kan ik er ook de tijd voor nemen.

      De mogelijkheid van actiefoto's hoe is die??

      groeten,

      Vlegel

      Panasonic FZ 15

      "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

      Comment


      • #4
        Mogelijkheid van actie foto's, laten we het zo zeggen, men zit niet echt met het probleem van shutterlag, maar zoals ik ondervonden heb (bij de strandwandeling) was ik af en toe te traag om scherp te stellen als er 2 honden aan het spelen waren (moest ondertussen in en uitzoomen), dat ik juist iets te laat was. Dat is ook een van de redenen waarom ik besloten heb van een d70 aan te kopen.
        Op de airshow daarentegen (zie sanicole), heb ik op dat gebied geen klagen gehad, maar daar zat ik dan ook constant op 200 mm te werken.

        Maar al bij al een plezierig toestel, die meer het gevoel van een dslr geeft, dan wat het geeft van een gewone digitale camera (was 2 jaar geleden de prijs van wat nu een dslr kost)

        mvg
        Joris
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Hallo,

          zelf heb ik wel geen Dimage i7, maar een gewone Dimage 7,
          wat betreft de beeldkwaliteit, deze is heel goed als het niet te snel moet gaan, ik fotografeer veel voetbal en was iedere keer iets te laat, maar verder scherpe beelden zolang de ISO waarde onder de 400 blijf, 400iso gaat nog, 800iso heeft zeer veel last van ruis en scherpte en levert weinig bruikbare foto's, wat batterijen betreft, zoals reeds aangehaald, genoeg voorraad meenemen want daar is hij nogal gulsig op vindt ik.
          De beeld kwaliteit op 100 en 200iso zijn zeer goed, ik moet zelf zeer goed kijken om verschil te zien met mijn Canon D60, welke ik nu gebruik voor mijn sportfotografie.
          Ondanks het feit dat hij "gedegradeerd" is tot reserve toestel, ga ik er nog graag mee op stap, vooral dan voor de groothoek van 28mm bij landschappen.
          Sony A7III & Sony A7 RIII
          Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

          Comment


          • #6
            een paar maanden geleden heb ik mijn 7I (8 maand oud) voor 450 Euro verkocht en de A1 aangeschaft. Ik heb er toch geen moment spijt van gehad.Moet wel toegeven van fotokwaliteit is de A1 zeker niet beter.Maar die antischake doet toch wel wonderen. Waar je bij de 7i bewogen beelden hebt bij de A1 heb je dan een scherpe foto. Maar waarom ik mijn 7i heb weggedaan is dat hij zo veel batterijen nodig had als ik op reportage was. Doe vooral Gouden jubileums communiefeesten. Groepsuitstappen enz... Ik had gemiddeld op een dag toch 4 à 5 sets Nikkelmetaalhybride Batterijen nodig (GP 2000).
            Nu de A1 met batterijgrip met Twee batterijen kom ik nu heel de dag toe. En nu moet ik me geen zorgen meer maken van zal ik toe komen met mijn batterijen of niet.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Originally posted by jan van ginkel
              een paar maanden geleden heb ik mijn 7I (8 maand oud) voor 450 Euro verkocht en de A1 aangeschaft. Ik heb er toch geen moment spijt van gehad.Moet wel toegeven van fotokwaliteit is de A1 zeker niet beter.Maar die antischake doet toch wel wonderen. Waar je bij de 7i bewogen beelden hebt bij de A1 heb je dan een scherpe foto. Maar waarom ik mijn 7i heb weggedaan is dat hij zo veel batterijen nodig had als ik op reportage was. Doe vooral Gouden jubileums communiefeesten. Groepsuitstappen enz... Ik had gemiddeld op een dag toch 4 à 5 sets Nikkelmetaalhybride Batterijen nodig (GP 2000).
              Nu de A1 met batterijgrip met Twee batterijen kom ik nu heel de dag toe. En nu moet ik me geen zorgen meer maken van zal ik toe komen met mijn batterijen of niet.
              Ik heb een jaar een Minolta 7i gehad, die ik verkocht heb aan familie. Zelf dan een half jaar geleden een A1 aangeschaft (ondertussen ernaast ook een D70 voor telebereik). Ik ben/was van beide Minolta's erg tevreden en mijn familie gebruikt de 7i zeer veel.
              Wat het batterijverbruik betreft: kijk, de A1 heeft natuurlijk een enorme batterij ivm de 7i, maar ik heb toch nooit veel last gehad van 'platte batterijen'. Ik had drie setjes 1800 of 2000 mAh en dat voldeed ruimschoots. Ik moet wel zeggen dat ik een Powerbank snellader had (1 uur laadtijd) en die was soms wel heel handig. Daarnaast gebruikte ik zelden de lcd, wat ik trouwens ook niet doe op de A1 en niet kan op de D70. Dat hangt dus wel een beetje van je 'schietstijl' af!
              De snelheid, tja, het is geen snelheidsmonster. Shutterlag geen probleem, maar autofocus snelheid soms wel. En bij actie mist de autofocus nog al eens. De A1 vormt hierop een verbetering. Maar om eerlijk te zijn heb ik niet zo vaak echt problemen gehad met de snelheid en als dat toch het geval was, kan je makkelijk manueel focussen. Als je nu voor een prijsje een 7i kunt krijgen, zou ik niet twijfelen, denk ik.
              Als je nog vragen hebt, laat maar weten...
              Oh ja: voorbeeldjes op www.2ekanbio.be

              Comment


              • #8
                Hallo,
                Ik heb (en werk er nog steeds mee) jaren foto's gemaakt met een (film) fototoestel ook Minolta. Nu zo'n jaar geleden heb ik een minolta dimage 7i aangeschaft (mijn eerste digitale). En hier ben ik in de meeste gevallen heel tevreden over. Het beeld wat deze kamera produceerd is goed, het ontbreken van een "anti-shake-systeem" is voor mij geen min punt. Wel het feit dan deze (en meerdere cameras) nog al veel aan stroom gebruiken. Maar dat is natuurlijk niet verwonderlijk mede om het feit dat hij voor alles wat hij doet energie nodig heeft. Ik heb een tweetal 1800 mAh en een tweetal 2350 mAh sets tot mijn beschikkig en dit in combinatie met een snel lader geeft dat geen enkel probleem.
                Wat de (focus) snelheid betreft kan de camera wel iets sneller, maar ook hier geen onoverkomelijke problemen. De Dimage 7i bied vervolgens dezelfde mogelijkheden als een SLR los van het wisselen van de lenzen dan.
                Verder werk ik met een tweetal 512MB Sandisk Ultra II CompactFlash kaartjes
                Op mijn site http://members.home.nl/tebo/ vind je een aantal resultaten van deze in mijn ogen prima camera.

                Groetjes Ted
                Last edited by TeBo; 6 mei 2005, 20:14.
                -----------------------------------------------
                Homepage;www.tedboots.nl
                -----------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Heb zelf een Dimage 7i. mn eerste digitale fototoestel, en ben er nog steeds ZEER tevreden over! En actiefoto's???
                  Welk toestel kan nou nog meer 7 foto's in een seconde schieten???



                  op mijn album zie je een aantal van mn eerste foto's met dit toestel: http://www.webmeester.com/bd heb inmiddels al VEEL meer foto's geschoten, en zal dit album eerdaags eens gaan updaten.

                  Verder moet je even in de gaten houden dat er een productiefout zit in een grote serie 7i toestellen. Had hier een keer een toppic daarover gelezen, dit werd ook op de site van minolta bevestigd. Ik heb toen nog contact gehad met minolta, en kon mijn toestel ook kostenloos laten repareren. Moet bekennen dat ik dat tot op de dag van vandaag nog niet gedaan heb, en nu ook beide links (topic in dit forum & uitleg op minolta site) niet kan terugvinden. Iemand????
                  Album: http://www.webmeester.com/

                  Comment


                  • #10
                    Heb het eea. teruggevonden:
                    http://www.dpreview.com/news/0209/02090301dimage7irecall.asp

                    Important Information for Owners of DiMAGE 7i Cameras

                    Minolta DiMAGE 7i digital cameras purchased during or after July 2002

                    Serial Number Range: 95217273 through 95219999
                    96201000 through 96226022


                    Die van mij valt hier binnen, en zou hem eerdaags maar eens terug gaan sturen.....
                    Album: http://www.webmeester.com/

                    Comment

                    Working...
                    X