Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spitfire (Fly-In Malle)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spitfire (Fly-In Malle)

    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Spitfire (Fly-In Malle)

    Ze zijn niet al te populair he Bart...onze topshots van warbirds....ach, de jeugd van tegenwoordig...ze weten niet meer wat mooi is. De spit staat er op zijn mooist op
    Let ook op het detail. De piloot draagt een oude helm en het RAF zwemvest. Dat waren nog eens mannen. Velen van hen niet ouder dan 20.

    Comment


    • #3
      Re: Spitfire (Fly-In Malle)

      Knappe foto!

      Greetings,
      Schanske

      Comment


      • #4
        Re: Spitfire (Fly-In Malle)

        Tja, de beweging in de propellers, dat hoef ik jou niet te leren.

        Goede foto, maar ik had een langere sluitertijd durven kiezen.

        Schaduwen mogen van mij nog een klein beetje opgelicht worden.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Spitfire (Fly-In Malle)

          [QUOTE=Jos Vanhengel;3641899]Tja, de beweging in de propellers, dat hoef ik jou niet te leren.

          Goede foto, maar ik had een langere sluitertijd durven kiezen.

          280 mm aan 1/200...indien dit niet op full frame camera genomen is vind ik dat zelf het minimum...ik weet niet of lager kan...goeie panning-hand of niet.

          Comment


          • #6
            Re: Spitfire (Fly-In Malle)

            Deze foto is op 280mm gemaakt, maar er zat een 1,4x teleconverter tussen de 100-400 en de 1D MKIII, omdat de meeste vliegtuigen véél te hoog in de lucht zaten om er foto's van te kunnen maken en daarom heb ik geen kortere sluitertijd ingesteld.
            Die 280mm komt overeen met 364mm (1,3 cropfactor), de maximale omgerekende brandpuntsafstand is 728mm met die combinatie.

            Als ze op die manier voorbij komen, en je weet niet naar welke kant ze gaan draaien, dan zal het percentage bruikbare foto's met een langere sluitertijd wel heel klein worden.
            Tijdens het landen en opstijgen gaan ze bijna rechtdoor, daar heb je nog een beetje kans op scherpe foto's met een vrij lange sluitertijd.
            Deze foto is op het groot formaat ook niet echt superscherp, er zit een beetje bewegingsonscherpte in (het is de beste uit een reeksje van 4 foto's).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Spitfire (Fly-In Malle)

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Deze foto is op 280mm gemaakt, maar er zat een 1,4x teleconverter tussen de 100-400 en de 1D MKIII, omdat de meeste vliegtuigen véél te hoog in de lucht zaten om er foto's van te kunnen maken en daarom heb ik geen kortere sluitertijd ingesteld.
              Die 280mm komt overeen met 364mm (1,3 cropfactor), de maximale omgerekende brandpuntsafstand is 728mm met die combinatie.

              Als ze op die manier voorbij komen, en je weet niet naar welke kant ze gaan draaien, dan zal het percentage bruikbare foto's met een langere sluitertijd wel heel klein worden.
              Tijdens het landen en opstijgen gaan ze bijna rechtdoor, daar heb je nog een beetje kans op scherpe foto's met een vrij lange sluitertijd.
              Deze foto is op het groot formaat ook niet echt superscherp, er zit een beetje bewegingsonscherpte in (het is de beste uit een reeksje van 4 foto's).
              Dat is wat ik wilde zeggen Bart ;-) Ik vind dit al een lage sluitertijd om zo'n mooi scherp resultaat te halen (zeker gezien de brandpuntsafstand die je daar aanhaalt). Ik kan het absoluut zo laag niet met mijn sluitertijd...en als het dan eens goed weer is en zo'n old timer raast voorbij wil ik toch zeker een paar scherpe hebben. Ik zie het groot formaat niet...maar ik vind deze toch lekker scherp hoor Bart...Ik spreek hier vooral als liefhebber van oude vliegtuigen...dit is er eentje om in te kaderen wat mij betreft.

              Comment


              • #8
                Re: Spitfire (Fly-In Malle)

                Bart,

                Dit is ook een prachtig plaatje.
                De beweging van de propellor staat er mooi op

                Comment

                Working...
                X