Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Myvatn Lagoon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Myvatn Lagoon

    Ik weet niet hoe deze plasje heet, maar het ligt nabij Myvatn en heeft iets van de Blue Lagoon.


    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Myvatn Lagoon

    Dat is de spill van Bjarnarflag, het verbaast me dat het water zo helder is, normaal gezien is de kleur veel meer Blue Lagoon-achtig. Het water is ook veel te heet om in te zwemmen, zelfs pootje baden is onmogelijk (ik heb het geprobeerd). Vroeger stond daar ong. de diatomeefabriek maar die is een paar jaar geleden (2006) afgebroken, een van de redenen was omdat ze vreesden het ecosysteem van Myvatn te verstoren door het afgraven van de diatomeeënaarde, meer bepaald de zg Marimobollen-populatie (onderandere).
    De Marimobollen (Cladophora Aegagropila) komen enkel daar en in het Akan meer (Japan) voor. Vroeger kon je ze zien in een aquarium in een van de hotels bij S***ustadagigar, ofwel moet je bioloog kennen daar vlakbij die ze bestudeert, het is werkelijk heel bizar; in de Lonely Planet staat dat ze de grootte van een golfbal bereiken maar dat klopt niet, ze worden veel groter (tot een voetbal). Op de achtergrond is juist linksachter het pompstation de bergwand oranje, het is daar dat ze het zg Hverabraud (vuurbrood) bakken van Myvatnsveit. Na enig zoekwerk vind je er de putjes waarin het brood in melkbrikken ong 24 uur blijft zitten (jawel, ik heb het recept en jawel je kan het prima namaken, ik heb er al veel succes mee gehad op IJslandvoordrachten)

    Betreft de foto : mooie beeldsamenstelling met (voor mij) een voorkeur voor de wolkenformatie. Het groene gebouw links zou ik weghalen, het trekt teveel aandacht naar zich toe.

    Comment


    • #3
      Re: Myvatn Lagoon

      Vind het een hele mooie! Mooi met die dreigende wolken op de achtergrond!
      Inderdaad vreemd dat het water hier helder is, toen ik er was was dat ook meer melkachtig. Ga toch eens opzoeken of ik daar niks over terugvind hoe dit komt...Ben nu ook wel geïntrigreerd...
      Het blauw mag voor mij wel een stuk minder gesatureerd zijn...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Myvatn Lagoon

        Mooi met die dreigende lucht zo.
        Het groene gebouw stoort mij niet zo, het witte gebouwtje rechts viel me meer op.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Myvatn Lagoon

          Mooie compo en die regen op de achtergrond. Ik vermoed dat je een soort 'detail enhancement' gedaan hebt om de regen er uit te laten springen, wat goed gelukt is, maar ik vind die bewerking wel storen op het water.
          Geen makkelijke plaats om een leuke foto te maken, typische iets wat mooi is maar moeilijk vertaald in een foto.
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

          Comment


          • #6
            Re: Myvatn Lagoon

            Ik ben wel gefascineerd hoe de bergtop (Vindbelgur is het niet ?) de wolken aantrekt.
            Microklimaat.
            Puur functioneel zou deze foto in een handboek klimatologie moeten staan.

            Comment


            • #7
              Re: Myvatn Lagoon

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik ben wel gefascineerd hoe de bergtop (Vindbelgur is het niet ?) de wolken aantrekt.
              Microklimaat.
              Puur functioneel zou deze foto in een handboek klimatologie moeten staan.
              Volgens mij had het niets met microklimaat te maken. 5 minuten later was die bui waar ik stond.

              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              Mooie compo en die regen op de achtergrond. Ik vermoed dat je een soort 'detail enhancement' gedaan hebt om de regen er uit te laten springen, wat goed gelukt is, maar ik vind die bewerking wel storen op het water.
              Het enigste detail enhancement is een verloop filter over de top van de foto. Er is niet gebeurt met de water.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment

              Working...
              X