Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aquatech ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aquatech ?

    Heeft er iemand enig idee of er in België aan die produkten aan te geraken is ?



    Greetz,

    J.
    johnvde

  • #2
    Ik ken de firma niet, maar ik weet wel een alternatief: EWA Marine (Duitse firma). Van hen kocht ik een raincape. Voor een link naar hun webpage, zie mijn de "links" page op mijn webstek.

    Het spul in BE krijgen was niet evident. EWA was contractueel gebonden aan een exclusieve invoerder uit Wallonië, maar geen enkele fotozaak wou met hem zaken doen, omdat hij "zeer onbetrouwbaar" was. Neen, zijn naam was niet "Dutroux" of "Nihoul" . EWA zat ook verveeld met de zaak, maar kon er niks aan doen.

    Uiteindelijk kreeg ik mijn spullen te pakken door de EWA-stand te bezoeken op een beurs in A'dam.

    Toch ook een waarschuwing voor wie echt overweegt zo'n ding te kopen: het is niet geschikt voor álle gebruik. Onderstaande regels stuurde ik ook rechtstreeks naar mijn schoonbroer (poster van deze thread)...

    In Zimbabwe heb ik die raincape gebruikt bij de Victoria falls, en ik heb één groot nadeel bemerkt; je houdt regen wel buiten, maar je houdt ook de condens van je eigen handen (zweet dus) binnen. Dit is niet te onderschatten! Ondanks een silica-gel zakje ter grootte van mijn vuist bleef ik toch nog steeds zitten met vocht in die raincape. Het gevolg is dat je cam bijna even nat is onder de raincape als erbuiten.

    Mijn conclusie is dat zo'n raincape enkel geschikt is voor een korte periode, of als je je cam niet steeds moet vasthouden in je handen. Maw; als je cam op statief staat en je gaat enkel met je handen in de raincape om nu en dan op de knop te drukken, dan is er geen probleem. Maar als je bijna constant aan het fotograferen bent (zoals op een sportmanifestatie), dan is het eerder schadelijk dan goed vrees ik...

    http://www.theafricabug.com

    Comment

    Working...
    X