Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SU-800 + Radiotrigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SU-800 + Radiotrigger

    Hallo iedereen,

    Is het mogelijk een SU-800 te gebruiken als commander (om bv flitstijd aan te passen) met een radiotrigger?
    Voorbeeld: op de SU-800 verander ik de instellingen van een SB-900, maar deze kan niet getriggerd worden (er staat bv een muur tussen). Kan ik dan een radiotrigger gebruiken om het signaal dat de SU-800 uitstuurt te gebruiken en uit te zenden via een radiotrigger, dit signaal zou dan kunnen opgevangen worden met een SB-900 + reciever.

    Dank.

  • #2
    Re: SU-800 + Radiotrigger

    Met deze : http://forum.belgiumdigital.com/f99/...ny-426748.html
    of met de radiopopper triggers.
    Dacht ook dat je met de pocketwizard ttl triggers de su-800 als 'controller' kan gebruiken.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: SU-800 + Radiotrigger

      de phottix odin & mogelijks pixel king zouden dit ook zo toelaten
      pw kan dit allemaal zeker aan maar ik kan je niet meedelen daar welke extra hulpstukken naar sender / receiver je nodig hebt om je flitsinstellingen aan te passen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: SU-800 + Radiotrigger

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Inderdaad... Kan perfect met de ak-ttl triggers en is nog helemaal niet zo duur...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: SU-800 + Radiotrigger

          Kan perfect en heel makkelijk met de nieuwe pocketwizards


          http://www.youtube.com/watch?v=iuRzx...e_gdata_player
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: SU-800 + Radiotrigger

            de phottix odin & mogelijks pixel king zouden dit ook zo toelaten
            De odin heeft z'n eigen controller ingebouwd in de transmitter.
            Pixel king lijkt me het meest interessant op canon, omdat je vanuit het camera menu de zones kan controleren. De nikon versie kan dit niet. Oorspronkelijk was er sprake dat ze de su-800 als zone controller zouden gebruiken, maar dat werkt niet. Heb het gevraagd aan pixel en ze geven geen antwoord. Pixel king werkt dus hetzelfde als een ttl snoer, maar zonder het snoer.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: SU-800 + Radiotrigger

              Pocketwizards zijn een beetje duur en groot en dat dacht ik al dat ging werken. Die ak-ttl triggers zien er zeer goed uit!
              En dan weet ik ook zeker dat ik geen hulpstukken nodig heb.
              Weet iemand waar ik ze kan kopen? (d'oracle)
              Op eBay vind ik wel een setje van 2, maar je kan geen aparte recievers kopen...

              Comment


              • #8
                Re: SU-800 + Radiotrigger

                Op de website van de fabrikant :
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: SU-800 + Radiotrigger

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Op de website van de fabrikant :
                  http://www.aokatec.com/Shop.html
                  Merci, dat ik daar niet eerder op kon komen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: SU-800 + Radiotrigger

                    AK-TTL

                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: SU-800 + Radiotrigger



                      Ik heb nu 2 weken achtereen mijn Phottix Odin gebruikt op 2 huwelijken.
                      Ik ben er zeer over te spreken en dus een tevreden man.
                      't is een hele investering maar denk voor mezelf de goede keuze gemaakt te hebben.
                      uiteraard triggeren van 2 SB900's op TTL (werkt perfect ) en of manueel.
                      maar ook de HSS is voor een huwelijksfotograaf een niet te versmaden + punt.
                      Heerlijk om je mensen op een zon overgoten dag tijdens de familiefoto's met hun rug in de zon te zetten.
                      2 flitsers in HSS hun richting uit te zetten
                      en op f5,6 iso 200 en 1/1000 lekker in te flitsen.
                      Gevolgd door een mooi en gratis rimlicht rond de hele groep.
                      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SU-800 + Radiotrigger

                        Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht


                        Ik heb nu 2 weken achtereen mijn Phottix Odin gebruikt op 2 huwelijken.
                        Ik ben er zeer over te spreken en dus een tevreden man.
                        ...
                        Mooie reclame voor jezelf, maar wat is het antwoord op de vraag van TS (SU-800 als controller)
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: SU-800 + Radiotrigger

                          ok, sorry, niet zo bedoeld
                          Eigenlijk bedoel ik dat met de nieuwe systemen zoals de Odin, eventuele duurdere PW en de ak-ttl triggers die denk ik hun dienst nog moeten bewijzen
                          een SU-800 die toch ook 258€ kost misschien wel niet meer zo'n goede investering is.
                          De alom bekende fotograaf Joe McNally gebruikt enkel het CLS systeem met de SU-800
                          Deze freubeld hij echter wel soms met een verlengkabel achter een hoekje, of gebruikt een extra flits om zijn effectieve flitsers aan te sturen.
                          Met andere woorden CLS is een fantastisch systeem met enkele beperkingen, die een radiotrigger niet heeft.
                          Als je het mij dus op de man af vraagt, en je moet met een systeem beginnen zou ik zeggen nee geen SU-800
                          Moet je daarom een Odin kopen ??? nee wellicht niet, maar voor mij een goede tot nu toe betrouwbare keuze.
                          Da's eigenlijk mijn boodschap
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: SU-800 + Radiotrigger

                            Ik denk dat het verkeerd begrijpt.
                            TS heeft een SU-800, waar wil nu radiotriggers.
                            Hij wil de SU-800 wel blijven gebruiken als zonecontroller en vraagt of, en met welke triggers dit mogelijk is.
                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: SU-800 + Radiotrigger

                              ok , ben mee.
                              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                              Comment

                              Working...
                              X