Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gevaarlijk kunstwerkje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gevaarlijk kunstwerkje

    Gisteren was mijn man wespennestjes aan het uitroeien. Het zit hier vol onder de dakgoot. En met het bezoek van de kleinkinderen in het verschiet... best maar weghalen dus. Eigenlijk zijn het echte kunstwerkjes. Vorig jaar had ik er ook al zulk eentje laten zien maar dat was een leeg. Ditkeer zitten de larven er nog in. Het was me vooral te doen om de scherpte. De compo laat wel wat te wensen over vind ik.

    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Gevaarlijk kunstwerkje

    vind het wel goed gedaan hoor.
    wat waren je instellingen en welke lens gebruikt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Gevaarlijk kunstwerkje

      Ik vind het toch mooi !!Interessant op de koop toe!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Gevaarlijk kunstwerkje

        Ik vind het heel mooi en interessant. Het nestje bevindt zich niet in zijn natuurlijke omgeving, en het ziet er dan ook niet natuurlijk uit, maar ik vind het zeker geslaagd.

        den_Beire
        Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

        Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

        Comment


        • #5
          Re: Gevaarlijk kunstwerkje

          geslaagd hoor.. en mooi van detail.

          grt ingrid,
          Niet geschoten is altijd mis!

          Comment


          • #6
            Re: Gevaarlijk kunstwerkje

            Oorspronkelijk geplaatst door Den_Beire Bekijk bericht
            Ik vind het heel mooi en interessant. Het nestje bevindt zich niet in zijn natuurlijke omgeving, en het ziet er dan ook niet natuurlijk uit, maar ik vind het zeker geslaagd.

            den_Beire
            Ik denk dat het hier wel degelijk de natuurlijke/oorspronkelijke omgeving betreft.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Gevaarlijk kunstwerkje

              Eigenaardig dat wespen als ongedierte worden aanzien, terwijl ze evengoed een schakel zijn in de voedselketen die ook hun nut hebben. Als je al bekijkt hoeveel, ook, lastige insekten (vliegen) deze wespen vernietigen.
              Natuurlijk zijn het soms lastige kereltjes, maar dat hebben we dikwijls aan ons eigen te danken.
              Het blijven kunstwerkjes, wat ze daar maken wat door de mens nog niet kan nagemaakt worden.

              O.T. 180 graden draaien alsof ze ophangen zoals het normaal het geval is. Je verdraaid dan wel letterlijk en figuurlijk, de waarheid maar hier mag dat wel.
              Scherpte is wat mij betreft ok
              Kleuren
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment


              • #8
                Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                Nou die mag best in een natuurblaadje verschijnen. Echt mooi, klaar en duidelijk. Heb je ze in slaap gewiegd of waren ze dood (vergif) ? Wat heb je er nadien mee gedaan ?

                Nou wespen zijn best gevaarlijk hoor, ze zijn bijzonder agressief rond de herfstperiode. Dan zijn ze aanvallerig.

                Comment


                • #9
                  Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                  Bedankt voor de fijne commentaren allen!

                  @Loeky : ik heb er geen schrik van maar als met duizenden hier rondvliegen heb ik ze toch liever kwijt. Verder is één van de kleinkids allergisch voor de beten (hospitalisatie vroeger)
                  En wij gebruiken geen vergif. Mijn man haalt met een imkerpak alle nesten los en gaat ze dumpen in een verlaten schuur. Ik heb er 108 geteld in de doos.

                  @Robby en den Beire : die wespen zijn van het soort dat de bijenkolonies komt uitroeien hier. "L'abeille africaine ou abeille tueuse" heten die en het zijn wel echte schurken
                  Ik zal moeten wachten op de volgende lading voor een hangende foto. Ze zijn allemaal weg.
                  De foto toont wel de voorkant van een deels nog hangende.

                  @Bouk :
                  Camera Model: Canon (Canon EOS 7D)
                  Lens Focal Length: 59,00 mm (EF-S15-85mm f/3.5-5.6 IS USM)
                  Shutter Speed: 1/15 sec
                  F-Number: F6,3
                  ISO: 100
                  Compensation: EV -1/3
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                    Volg robbydorine,& loeky,is nodig voor het mileu ,en goe d in beeld gebracht, mvgr,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                        Merci Plaatwerker, het zijn idd deze. En niet zoals ik schreef de afrikaanse wespen. Had het ondertussen ook al te horen gekregen
                        Touch the Earth...Gently
                        www.passionsenfrance.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Merci Plaatwerker, het zijn idd deze. En niet zoals ik schreef de afrikaanse wespen. Had het ondertussen ook al te horen gekregen
                          Je spreekt niet over afrikaanse wespen maar over "L'abeille africaine" Afrikaanse bijen.
                          Onwetendheid en aangekweekte argwaan, zijn al veel dieren op deze planeet fataal geweest.
                          Niet dat ik een wespen lover ben, heb wel een tiental jaar imker geweest, en ben er mij van bewust dat ze soms irritant kunnen zijn. Maar als ik dit hier allemaal lees dan krijg ik toch kippenvel. Als men het verschil nog niet kent tussen een wesp en een bij, dan vraag ik mij af hoeveel bijenzwermen er al opgeruimd zijn, omdat men denkt dat het wespen zijn.
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                            vraag ik mij af hoeveel bijenzwermen er al opgeruimd zijn, omdat men denkt dat het wespen zijn
                            Och, Robby zo'n vaart zal dat nu toch ook weer niet gaan. We hebben tweemaal een soort nest gehad. Eenmaal waren het bijen en een imker in de buurt, is ze komen halen. De tweede keer waren het wel degelijk wespen en toen zorgde de brandweer ervoor, hij liet ze inslapen en haalde de nest nadien weg. Wat ze met het nest doen weet ik niet. Zelf verwijderen is vragen om moeilijkheden. Je hebt immers een pak nodig en bovendien ook enige kennis van zaken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gevaarlijk kunstwerkje

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Je spreekt niet over afrikaanse wespen maar over "L'abeille africaine" Afrikaanse bijen.
                              Onwetendheid en aangekweekte argwaan, zijn al veel dieren op deze planeet fataal geweest.
                              Niet dat ik een wespen lover ben, heb wel een tiental jaar imker geweest, en ben er mij van bewust dat ze soms irritant kunnen zijn. Maar als ik dit hier allemaal lees dan krijg ik toch kippenvel. Als men het verschil nog niet kent tussen een wesp en een bij, dan vraag ik mij af hoeveel bijenzwermen er al opgeruimd zijn, omdat men denkt dat het wespen zijn.
                              Robby BB
                              Robby : wij kennen wel degelijk het verschil tussen wespen bijen hoor ! Als het bijen hadden geweest, dan was onze buurman ze wel komen halen. Dat is immers een imker en zijn nesten worden jaar na jaar bijna helemaal uitgeroeid door die Afrikaanse killerwespen.
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X