Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eindelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eindelijk

    eentje van een paardenvisser die ...euh ... paardenvist




    kleurenversie erbij
    de linker paardenvisser had ik eraf gesneden omdat ie zo ongelukkelijk door de horizon zat te kl...'ellebogen'




    gesheckt met de tip van Djivan
    en onderaan stukje af




    Last edited by noenkelMi; 20 augustus 2012, 14:16.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: eindelijk

    De garnaalvisser staat er mooi op.
    Wat is die streep door die grijze lucht ?

    Comment


    • #3
      Re: eindelijk

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      De garnaalvisser staat er mooi op.
      Wat is die streep door die grijze lucht ?
      Mooie foto, maar die streep was ook het eerste wat me opviel. Wellicht iets te gretig geweest met de schuivertjes, dan krijg je zo'n vertekeningen in kleurenfoto's. Wanneer je die dan omzet naar zw/w worden ze minder zichtbaar, maar niet onzichtbaar. Teveel verscherpt, en ook heel wat sensorvlekken......

      PS Misschien een tip om foutjes/sensorvlekken nog beter te zien in PS. Afbeelding/Aanpassingen/Egaliseren..... dan bekom je dit en ontsnapt er geen enkele aan je oog. Ook het oververscherpen is hier duidelijk te zien.

      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: eindelijk

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Mooie foto, maar die streep was ook het eerste wat me opviel. Wellicht iets te gretig geweest met de schuivertjes, dan krijg je zo'n vertekeningen in kleurenfoto's. Wanneer je die dan omzet naar zw/w worden ze minder zichtbaar, maar niet onzichtbaar. Teveel verscherpt, en ook heel wat sensorvlekken......

        PS Misschien een tip om foutjes/sensorvlekken nog beter te zien in PS. Afbeelding/Aanpassingen/Egaliseren..... dan bekom je dit en ontsnapt er geen enkele aan je oog. Ook het oververscherpen is hier duidelijk te zien.

        Groetjes
        interessante tip !
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: eindelijk

          man met paard die "op" het water loopt.
          das nou leuk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: eindelijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Mooie foto, maar die streep was ook het eerste wat me opviel. Wellicht iets te gretig geweest met de schuivertjes, dan krijg je zo'n vertekeningen in kleurenfoto's. Wanneer je die dan omzet naar zw/w worden ze minder zichtbaar, maar niet onzichtbaar. Teveel verscherpt, en ook heel wat sensorvlekken......

            PS Misschien een tip om foutjes/sensorvlekken nog beter te zien in PS. Afbeelding/Aanpassingen/Egaliseren..... dan bekom je dit en ontsnapt er geen enkele aan je oog. Ook het oververscherpen is hier duidelijk te zien.

            Groetjes
            +1
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: eindelijk

              Ik vind het wel mooi,dat silhouet van de visser en paard.
              Maar je vorige foto's waren stukken beter
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: eindelijk

                Volg marie-anne,grt,Jozef
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment


                • #9
                  Re: eindelijk

                  vind er wat teveel onscherp water onderaan opstaan.

                  verder wel mooie opzetting.
                  vond je andere ook beter maar mits er onderaan een stuk af gaat kan ik hem wel smaken.

                  grtz david

                  Comment


                  • #10
                    Re: eindelijk

                    merci voor de comments
                    en zéker voor de tips.
                    Die zal ik maandag uitproberen, we zitten momenteel een weekend in het 3-landenpunt; en heb hier geen pse op de laptop staan.
                    Verscherpt heb ik echt maar héél weinig hoor.
                    Dit is idd een reeks met heel erg veel sensorvlekken, ik heb daar echt van verschoten. Ik denk dat ik op een bepaald moment er een stuk of 30 in een foto geteld heb (en proberen te verwijderen heb)
                    Zou die polafilter die sensorvlekken nog versterken? Want bij de latere foto's zonder filter, zie ik ze zo erg niet.

                    Met die banding in de lucht heb ik in m'n laatste reeks (vikingen) ook veel last van. Wat doe ik verkeerd?
                    Ik zal hier toch maar de kleurenversie bijvoegen

                    raar is ook dat ik, wanneer ik de volgende foto die ik zou posten, hier op de laptop bekijk, dat ie ook vergeven zit van de sensorvlekken - die ik thuis 'allemaal' heb weggeveegd
                    nog meer
                    Last edited by noenkelMi; 17 augustus 2012, 22:49.
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: eindelijk

                      aanpassingske gedaan
                      beter?
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: eindelijk

                        Ik zie hem nu pas Michel. Fraaie foto de zw omzetting, maar de crop(foto 3) is in mijn opzicht een vernieling van de foto Hiermee doe je dit prachtbeeld geen goed en dat is niet zoals het hoort te zijn met dieptezichten op een horizon. Is enkel mijn mening, en het kan met smaak te maken hebben. In dit opzicht mogen voorste of achterste gedeelten onscherp zijn. Ben het ermee eens dat er wat oververscherping op zit, maar hier smaakt het de fotograaf zelf
                        Last edited by Guest4; 20 augustus 2012, 14:39.

                        Comment

                        Working...
                        X