Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China.

    Hoi,

    Wij zijn net terug van een rondreis van een stuk van China...heb redelijk veel foto's genomen..;hier zijn er 3.


    rijstvelden in Ping ann

    Chinese muur

    Sky-line van Shanghai by night

    Bedankt om te kijken

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: China.

    Onderste foto 3 is een fraai beeld Maar, je kunt hier nog meer uithalen

    Comment


    • #3
      Re: China.

      Ik zie ze alledrie erg graag. Maar bij nr 3 is de toren niet erg recht. De correctie kan geschieden met PS : perspectief.

      Comment


      • #4
        Re: China.

        3de foto is knap. Ik denk dat er inderdaad meer uit te halen is, maar daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee.
        de eerste 2 geven een beeld van die terrassen en de Chinese muur, maar er zit niet echt dimensie in.

        den_Beire
        Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

        Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

        Comment


        • #5
          Re: China.

          Beste Templar,

          Ik zie in de Exif dat je beschikt over PS-E7. Dan moet het kunnen om
          bij het histogram voor alle drie foto's de 'auto'knop eens te gebruiken.
          Het licht en donker wordt beter en de kleurzweem neemt af of verdwijnt.
          Inderdaad de derde foto eens onderhanden nemen met de filter Correct
          Camera Distortion om de gebouwen netjes rechtop te zetten. Waarop
          de andere commentatoren doelen, als ze zeggen dat er meer uit te halen
          is, weet ik niet. Daarover laten ze zich zelf ook niet uit. 't Zullen misschien
          geen topfoto's zijn maar ook voor persoonlijk genoegen mogen ze een goede
          behandeling krijgen. Ik werk met PS-E9 maar zoveel verschil zal er niet zijn
          in de basismogelijkheden.

          Toch beter om voortaan slechts één foto per topic te plaatsen.
          Zo'n foto krijgt dan onverdeelde aandacht.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: China.

            foto1, dat groen lijkt me zo onnatuurlijk maar ik ben er nooit geweest.
            foto2, foto mankeert pit en de lucht is uitgebrand.
            foto3, dit is de mooiste maar de nabewerking kan veel beter (er is meer uit te halen)
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: China.

              mooie compo die tweede.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: China.

                foto 2, mits aanpassing van het histogram krijgt deze foto beduidend meer pit
                foto 3, toren rechtzetten, waterpartij mag voor mij iets minder zijn.
                D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                Grt. Jos

                Comment


                • #9
                  Re: China.

                  foto1, groen is zo, maar zoals gezegd de foto mist diepte en is te "plat"
                  foto2, foto meer contrast geven dat de kleuren beter uitkomen, maar opletten met "zoals reeds gezegd" uitgebrand"
                  foto3, vind ik ook de beste? maar toren recht zal niet genoeg zijn, dan gaan de gebouwen scheef staan, plaatwerker zegt het al, Correct Camera Distortion gebruiken.
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                  Comment

                  Working...
                  X