Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zit nog steeds te twijfelen het wordt de.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zit nog steeds te twijfelen het wordt de.......

    olympus c765 kost 411€ (icl batterijlader)

    fuji s7000 513€+ batterij lader =533€
    verschil =120 eurie

    beide met batt
    nu nog een geheugen kaartje van 512mb.

    de c765 werkt met xd kaartjes
    de s7000 met beide (cf en xd)
    maar cf is goedkoper

    c765 411+512mb xd =611€ totaal (xd kaart 200€)

    s7000 533+512mb ultra flash II =648€ totaal (kan aan cf voor 115€ komen)

    schilt dus maar 37 euro
    de c765 is goed en compackt

    de s7000 is super goed maar wel weer een goede slag groter.

    ik kom er niet uit
    FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
    Canon EOS600d

  • #2
    Als je de S7000 super vind moet je toch niet twijfelen !!En zo groot zijn die toestellen nu ook weer niet hoor.Ik had vroeger ook een compactje(A40)en ben overgestapt op een slr-like toestel en heb hier nog geen moment spijt van gehad.Als het geld er ooit eens is komt er een echte dslr
    Vitarake


    Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

    Comment


    • #3
      Om het misschien nog iets moeilijker te maken;

      Ik ben zelf een aantal maanden bezig geweest om uit te zoeken welke camera voor mij zou voldoen. De keuze zou gaan tussen de Minolta A1, de Fuji S7000 of de Panasonic FZ10. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Panasonic FZ10 na het lezen van de vele gebruikerservaringen op internet. Je leest keer op keer dat de FZ10 scherpere plaatjes opleverd met, als je de juiste instellingen hanteerd, relatief weinig ruis. Je kan erg veel handmatige instellingen maken waardoor er ook bij weinig licht (in tegenstelling tot eerdere berichten) goede foto's ontstaan.

      Ik heb de camera dinsdag j.l. opgehaald; eerste indruk van de camera is heel goed, ligt goed in de hand, voelt een beetje aan als m'n oude Olympus OM10, het nemen van foto's gaat zelfs gepaard met het "slr" klik-klak geluid, is heel snel bedrijfsklaar na het opstarten, de IS is geweldig bij een zoom van 420 mm, zelfs bij lange sluitertijden, de "onboard" flash is helemaal niet zwak zoals wordt gesuggereerd, kortom ik ben een tevreden mens.

      Ik heb hem besteld bij "Progress" in Nederland, momenteel 563 Euro, ook in de kleur zwart leverbaar. Er zit een Engelse en Franse Handleiding bij; na een telefoontje met Panasonic Nederland (Haagtechno) kreeg ik voor 7,50 Euro een NL handleiding toegestuurd. Oh ja, de volledige garantie is 2 jaar !!

      Zal binnenkort wel eens een aantal foto's posten.

      Wil hiermee alleen maar even mijn gevoel en (korte) ervaring delen over deze camera.

      Groeten,

      John

      Comment


      • #4
        tja het zijn stuk voor stuk goede cameras

        fz10 daar heb ik ook naar gekeken
        zeker de zoom is groot en dat is een voordeel alleen vind ik voor zon camera de 4mp weer jammer.

        het aanbod is zo groot dat je veel keus hebt maar het maakt het er niet makkelijker op
        FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
        Canon EOS600d

        Comment


        • #5
          de fz10 houdt ik er ook nog even bij

          de fz10 zou ik zeker kopen als de video funcktie sneller was
          en 5mp of meer zou zijn

          de fz10 werkt met sd kaarten zijn deze eigenlijk snel?
          of zijn er ook snellere kaarten en minder snelle zoals bij de cf kaarten
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            Je mag je zeker niet blindstaren op megapixels hoor.
            Dat verhaal gaat niet altijd op.

            Comment


            • #7
              Neen, inderdaad niet blindstaren op Megapixels, de ruis neemt zeker bij prosumers genadeloos toe, terwijl je met een 3 of 4 MP camera al hele goede A4 formaat foto's kunt afdrukken.

              Wat betreft SD-kaarten en snelheid, ik heb nu 2 x 256 Mb Panasonic kaarten gekocht, deze zijn 10 Mb/s. Dit houdt dus in dat je zonder in te houden met de FZ10 vier beelden/seconde kunt schieten in de hoogste resolutie, vervolgens dit kunt volhouden tot de kaart vol is.

              De Panasonic kaarten t/m 128 Mb zijn langzamer; 2 Mb/s. Verder heb je nog Simpletech, vergelijkbaar met Panasonic, volgens mij familie van elkaar. Dan krijg je Sandisk Ultra II 256, deze zijn ook 10 Mb/s maar geven volgens een aantal gebruikers problemen (dpreview forum). Verder zijn alle leverbare kaarten volgens mij langzamer.

              Groet,

              John

              Comment


              • #8
                ik zal in een winkel eens kijken hoe ver een fuji zoomt

                want mischien is de zoom van de s7000 voldoende

                FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                Canon EOS600d

                Comment

                Working...
                X