Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

St Jansvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • St Jansvlinder

    100mm
    f16
    1/125
    iso200
    mvg,
    Eddy

    Smaken verschillen

  • #2
    Re: St Jansvlinder

    Zeer fraaie compositie met aangename scherpte. Twee hoofdlijnen in
    de plaat die mij van rechtsonder via linksmidden naar rechtsboven leiden.

    En dan houdt het voor mij op. Ik zie de schaduw en dan toch die gedempte kleur.
    't Zal uw keuze zijn maar ik voel mij er zeer ongemakkelijk bij.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: St Jansvlinder

      Ik vind het een aangename plaat om te bekijken. met een heel mooie compositie.


      Mvgr
      Rinaldo
      Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
      Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
      Slashdesign

      Comment


      • #4
        Re: St Jansvlinder

        Man, eddy, jij gaat nog ver komen ! (Wat je eigenlijk al bent?)
        Heel mooi !
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: St Jansvlinder

          Heel mooie foto Eddy.

          Mag ik vragen waarom je voor zo een klein diafragma hebt (hoog F getal) gekozen en hoe het komt dat je toch zo een mooie bokeh bekomt? Want eigenlijk staat dit toch voor een grote scherptediepte? Ben zelf net begonnen dus alle uitleg is welkom.

          Grtz,
          Nick
          Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

          Comment


          • #6
            Re: St Jansvlinder

            Afstand van je achtergrondmassa tegenover je onderwerp bepaald dit mee Lijkt heel sterk op de mijne van MACRO-SD 5-8. Dacht zelfs even dat het de mijne was maar de mijne heeft zachter licht

            Scherpte zit goed, mooie BG-blur met kleurherhaling ... Normaal blijft deze soort nog vrij goed zitten, misschien volgende poging trachten of je schaduw kan maken als je dit beeld hebt, dan heb je niets te verliezen want je hebt al een goeie en kan je nog's afdrukken met gemaakte schaduw worden je kleuren krachtiger
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Re: St Jansvlinder

              Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
              Afstand van je achtergrondmassa tegenover je onderwerp bepaald dit mee Lijkt heel sterk op de mijne van MACRO-SD 5-8. Dacht zelfs even dat het de mijne was maar de mijne heeft zachter licht

              Scherpte zit goed, mooie BG-blur met kleurherhaling ... Normaal blijft deze soort nog vrij goed zitten, misschien volgende poging trachten of je schaduw kan maken als je dit beeld hebt, dan heb je niets te verliezen want je hebt al een goeie en kan je nog's afdrukken met gemaakte schaduw worden je kleuren krachtiger
              Vermits dat je hier over je eigen foto komt schrijven dat die zachter licht heeft ben ik eens gaan kijken op Macro-SD 5-8.
              Je hebt daar wel je foto's verwijderd ondanks dat de shoot van 5/8/2012(recent). Ik dacht dat het forumreglement dat niet toelaat.
              Ik heb natuurlijk ook foto's gemaakt met schaduw maar mijn keuze viel op deze foto (persoonlijke smaak)
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: St Jansvlinder

                Gaan Macro kennen.
                Ik vind hem goed.
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: St Jansvlinder

                  Een juweeltje.
                  Mooie compositie, DOF, mooie kleurcombinatie.
                  Misschien een paar cm loze ruimte, aan de bovenkant eraf ?
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: St Jansvlinder

                    Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
                    Heel mooie foto Eddy.

                    Mag ik vragen waarom je voor zo een klein diafragma hebt (hoog F getal) gekozen en hoe het komt dat je toch zo een mooie bokeh bekomt? Want eigenlijk staat dit toch voor een grote scherptediepte? Ben zelf net begonnen dus alle uitleg is welkom.

                    Grtz,
                    Nick
                    Dat klopt maar hoe dichter bij je onderwerp hoe minder DOF. Vanop 50 cm heb ik met deze 100mm lens en f16 maar 2cm DOF. Vanop 60cm heb ik 3cm DOF
                    Als je er dan voor zorgt dat er niet onmiddellijk achter je bloem iets staat maar eerder een halve meter verder, dan krijg je die bokeh.
                    Een site om dat eens uit te testen is DOF calculator. Oefen hier maar eens mee, je gaat dadelijk meer aanvoelen hoe DOF werkt.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: St Jansvlinder

                      Ik heb die DOF schemaatjes afgedrukt voor mijn type fototoestel, en heb ze nu in mijn auto liggen. Maar wat ik niet begrijp is, moet je tot op de cèntimeter juist meten? Touwtje menemen met streepjes op of zo?
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: St Jansvlinder

                        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Ik heb die DOF schemaatjes afgedrukt voor mijn type fototoestel, en heb ze nu in mijn auto liggen. Maar wat ik niet begrijp is, moet je tot op de cèntimeter juist meten? Touwtje menemen met streepjes op of zo?
                        Dit begrijp ik niet want je DOF is toch verschillend naargelang één van de 3 volgende parameters verandert: objectief, diafragma en afstand tot het object.
                        Daar kan je toch moeilijk een schema van afdrukken
                        Ik heb een App "Dofmaster" op mijn Iphone staan maar na een tijdje voel je het wel aan.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: St Jansvlinder

                          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                          Dat klopt maar hoe dichter bij je onderwerp hoe minder DOF. Vanop 50 cm heb ik met deze 100mm lens en f16 maar 2cm DOF. Vanop 60cm heb ik 3cm DOF
                          Als je er dan voor zorgt dat er niet onmiddellijk achter je bloem iets staat maar eerder een halve meter verder, dan krijg je die bokeh.
                          Een site om dat eens uit te testen is DOF calculator. Oefen hier maar eens mee, je gaat dadelijk meer aanvoelen hoe DOF werkt.
                          mvg,
                          Eddy
                          Bedankt voor de website Eddy.

                          Ik heb nu even voor mezelf enkele parameters ingevuld, namelijk:

                          Nikon D7000
                          105mm
                          F5,6
                          50cm afstand

                          Als ik het dan goed begrijp heb ik slecht een dieptescherpte van 0,42cm.
                          Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                          Comment


                          • #14
                            Re: St Jansvlinder

                            niks op aan te merken!!!
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: St Jansvlinder

                              Zoals altijd Eddy, mooi verzorgde plaat. Je neemt je tijd, je weet wat je doet en legt het vast zoals jij dat wil.
                              Knap

                              den_Beire
                              Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

                              Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

                              Comment

                              Working...
                              X