Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

    Graag jullie tips met concrete adressen (dorpjes, straatnamen, heuvels) voor dat mooie landschap, dat mooie vergezicht, de kronkelende straatjes, de koeien voor het dorpskerkje, ...

    Alvast dank !

    R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

    Ik vind de wandelroute in solwaster de moeite. Het is een wandeling die vertrekt aan het kerkje van solwaster, en dan zo stroomopwaarts de Statte, een zijriviertje van de Hoegne volgt, tot aan de bron. Deze wandeling bied van alles, pitoresk rustig dorpje, mooie stroompjes, weides, vergezichten, beuken-, eiken- en sparrenbossen. De wandeling is ongeveer 10km lang en parkeren kan je best in de buurt van het kerkje. De wandelroute is aangegeven door blauwe bordjes maar die zijn soms lastig te vinden of verdwenen, dus best mss een kaart meenemen.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

      Solwaster? Vlaamse Ardennen?
      Ik denk dat TS doelt op de streek van de Ronde (Gerardsbergen, Oudenaarde en die kanten).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

        Kijk een hier:

        http://www.burreken.be/index.php/wan...eikelmuisroute

        Zeer mooie wandeling... Soms is 't wat zoeken, dus neem zeker een afdruk van 't kaartje mee.
        www.elwee.net

        Comment


        • #5
          Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

          Dat zijn de Vlaamse Ardennen, sé !
          (nu even terughoren van TS wat ie precies bedoelt: de Ardennen of specifiek: de Vlaamse Ardennen)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

            Ah...vlaamse...daar heb ik overgelezen. Maar we moeten nu ook niet kieskeurig zijn he, het waren in ieder geval belgische ardennen
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Gezocht ... De Vlaamse Ardennen : de mooiste plekjes voor dé natuurfoto

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Ah...vlaamse...daar heb ik overgelezen. Maar we moeten nu ook niet kieskeurig zijn he, het waren in ieder geval belgische ardennen
              Je hebt een zeer interessante wandelroute uitgestippeld, die ik voor mijzelf heb opgeslagen!
              Maar (we moeten proberen om hier maatschappelijke, politieke, enz...) discussies te vermijden () de Vlaamse Ardennen is heel wat anders dan de (Belgische of Waalse, want hoofdzakelijk aan franstalige kant) Ardennen.
              Net daarom vraag ik nu om input van TS.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X