Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wazige foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wazige foto's

    Hoi,
    Ik fotograaf met een Canon PowerShot A95.
    Toestel waar ik tot nu toe hèèl tevreden over was.
    Nu heb ik volgend probleem :
    Foto's zijn wazig, overbelicht, soms met hele fijne strepen.
    Zowel in manuele als automatische stand.

    Het 'filmen' geeft wèl behoorlijk resultaat, mooi duidelijk beeld.

    Heb al alle mogelijke combinaties (via Menu instellingen) alsook via de kneuzekop bovenaan geprobeerd, alles geeft hetzelfde slechte resultaat.

    Problemen met de sluiter zou ik dan denken ...
    Wat denken jullie ?

  • #2
    Re: Wazige foto's

    makkelijkste is als je voorbeeld post met exif
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Wazige foto's

      Ik weet wat het is...ik heb dit vroeger met mijn A95 ook voor gehad. het is een gekend probleem van de sensor bij canon...normaal kun je dit gratis laten herstellen ongeacht de garantie...ik heb dit ook laten herstellen kosteloos omdat dit probleem gekend is bij canon...is blijkbaar een fout van de sensor die het na enige tijd laat afweten,bij de één al wat sneller dan bij de andere.
      Ik zou er mee naar een fotozaak gaan en daar je uitleg doen,normaal moeten ze van dit euvel afweten;

      Grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Wazige foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        makkelijkste is als je voorbeeld post met exif
        exif ?

        Comment


        • #5
          Re: Wazige foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Ik weet wat het is...ik heb dit vroeger met mijn A95 ook voor gehad. het is een gekend probleem van de sensor bij canon...normaal kun je dit gratis laten herstellen ongeacht de garantie...ik heb dit ook laten herstellen kosteloos omdat dit probleem gekend is bij canon...is blijkbaar een fout van de sensor die het na enige tijd laat afweten,bij de één al wat sneller dan bij de andere.
          Ik zou er mee naar een fotozaak gaan en daar je uitleg doen,normaal moeten ze van dit euvel afweten;

          Grtz

          Templar
          Hoi Templar,
          Dank voor je interessant antwoord.
          Zou best kunnen kloppen want heb het volgende ook bemerkt :
          Ik neem binnen in een verduisterde kamer een foto met flits : foto prima
          Ik neem direct daarna foto buiten in volle daglicht : foto overbelicht.
          Morgen dan maar eens fotozaak binnenstappen. Benieuwd hoe zij gaan reageren, toestel is toch zèker een jaar of vijf oud ...

          Comment


          • #6
            Re: Wazige foto's

            Contact per mail gehad met Canon USA.
            De gratis herstelling van dit euvel liep tot ... 31/07/2012.
            Er zijn geen onderdelen meer voorradig om deze herstelling (nog) uit te voeren.
            Ze bieden andere (zèlf uit te kiezen uit een lijst) 'refunded' toestellen aan tegen sterke reductieprijzen.
            Kwestie van de klant bij Canon te houden zekers ?
            Heb nu hun mail doorgestuurd naar Canon Belgie met de vraag of zij nog iets kunnen doen.
            Wordt vervolgd ...

            Comment


            • #7
              Re: Wazige foto's

              Ik denk eigenlijk dat een toestel van 8 jaar in deze klasse aan het eind van zijn economische levensduur is. Hulde aan Canon dat ze tot dit jaar hebben gerepareerd.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Wazige foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik denk eigenlijk dat een toestel van 8 jaar in deze klasse aan het eind van zijn economische levensduur is. Hulde aan Canon dat ze tot dit jaar hebben gerepareerd.
                tja..toch wel mee eens hoor.
                dat type is toch niet meer leverbaar..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Wazige foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  tja..toch wel mee eens hoor.
                  dat type is toch niet meer leverbaar..?
                  grt,bouk.
                  Correcte stelling in deze wegwerpmaatschappij.
                  Mijn vader gebruikt nog steeds met veel plezier zijn Canon en die is ondertussen dik 25 jaar oud.
                  Is dit toestel economisch afgeschreven ? Voor de fabrikant : JA, Voor mijn pa : NEE.

                  Ik vind het spijtig dat zo'n gerenommeerd merk het bewuste onderdeel niet meer kan leveren.
                  Wetende dat er nog dui-zen-den toestellen dit euvel kunnen gaan krijgen.

                  Frapant detail :
                  Op mijn mail naar de USA werd prompt binnen enkele uren degelijk geantwoord.
                  Op mijn mail naar Belgie ... ben nog altijd wachtende ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wazige foto's

                    Wat betreft het beantwoorden van de email heb je helemaal gelijk. Maar elektronica heeft nou eenmaal niet de levensduur van het oude degelijke analoge materiaal. De economische waarde van een de Powershot ligt rond de 20 euro... Je kunt moeilijk verwachten dat een fabrikant daar tijd en onderdelen in blijft steken. Wat ik zal zei: erg goed van Canon om zo lang nog service te bieden.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wazige foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Wat betreft het beantwoorden van de email heb je helemaal gelijk. Maar elektronica heeft nou eenmaal niet de levensduur van het oude degelijke analoge materiaal. De economische waarde van een de Powershot ligt rond de 20 euro... Je kunt moeilijk verwachten dat een fabrikant daar tijd en onderdelen in blijft steken. Wat ik zal zei: erg goed van Canon om zo lang nog service te bieden.
                      We zijn nu enkele dagen later en nog steeds geen antwoord van Canon Belgie.
                      Ik besluit om maar tot aankoop van een nieuw toestel over te gaan.
                      Of het nog een Canon zal zijn ? Pffff.

                      Dank voor jullie reacties, ze waren in ieder geval nuttig !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wazige foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sanmiguel Bekijk bericht
                        Of het nog een Canon zal zijn ? Pffff.
                        Wat verwacht je dan van een toestelletje dat een paar honderd euro kost? Dat het eeuwig gaat meegaan. Van zulke reacties krijg ik het sch***
                        Vind Canon nog zeer ver gaan in zijn service naar dit toestel toe.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wazige foto's

                          Ik denk dat je bij geen enkele fabrikant meer service kunt verwachten.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment

                          Working...
                          X