Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filharmonie4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filharmonie4








    1200pix versie klik, hier de scherpte beoordelen aub!
    Flickr

  • #2
    Re: Filharmonie4

    100 maal bekeken en geen feedback, en ik twijfel of die schuine compo nu kan of niet. Of toch maar recht? klik
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Filharmonie4

      Schuin kan voor mij, geen probleem, maar heb zo een beetje mijn twijfels wat beterft kleuren en contrast.
      Is hier een pola gebruikt of een verloop toegekend in de nabewerking?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Filharmonie4

        Schuin vind ik de foto niet geslaagd. De rechte versie is stukken beter, alleen storen die drie kunstwerken mij nog. Jammer dat die er niet volledig opstaan.

        Comment


        • #5
          Re: Filharmonie4

          Bedankt voor jullie mening. Is met polarisatiefilter.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Filharmonie4

            Ik klik omzeggens nooit op een link, nu wel dus, en ik vind de schuine versie beter qua compo dan de rechte.
            Pola gebruikt met een UWA objectief? Erg moeilijk om het ganse bereik van de lens te dekken.
            Wellicht ware het beter geweest om ND grad met zachte rand te gebruiken.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Filharmonie4

              Eerlijk? ik had hem ook liever recht gezien, verder is het wel een mooie plaat
              Groetjes Rudy
              Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

              Comment


              • #8
                Re: Filharmonie4

                Prachtig , sprankelend contrast en kleuren, en het pola effect valt wel mee toch ?
                Een rechte versie zou niet misstaan denk ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Filharmonie4

                  Bedankt voor jullie reacties, wou eens experimenteren en vond het persoonlijk wel mooi. De link naar de rechte versie had ik toch gepost in #2? De rechte versie @RF: Een ND grad? Krijg je dan niet het probleem dat het effect ook op het gebouw zit? Een UWA heb ik (nog) niet, getrokken met de tamron 28-75 exif: 1/20sec f/13 iso200 34mm
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filharmonie4

                    Normaal ga je dat inderdaad zien, hangt ook af hoever je de filter zakt over de lens, maar zoals de lucht nu is is het eigenlijk ook niet wat u zocht neem ik aan.
                    Waarschijnlijk de pola niet ver genoeg gedraaid, ik gis maar hé.
                    Misschien de lucht selecteren (Ps) en er een gradiënt op zetten?
                    Ik vind de schuine boeiender dan de rechte, zal een kwestie van smaak zijn zeker.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filharmonie4

                      Zeer mooi. Zuiver. Hier is schuin OK vanwege de kromming links. Was het mogelijk een positie meer naar rechts in te nemen om de ronding links naar de top van de pyramide te laten lopen alsook de bovenlijn van het rechtse gebouw? De onderste lichtblauwe oplopende diagonaal zou'k er misschien afcroppen om toch niet teveel schuinte in beeld te brengen. Goed uitgevoerd, mooi.

                      Cheers,
                      F.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filharmonie4

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                        Was het mogelijk een positie meer naar rechts in te nemen om de ronding links naar de top van de pyramide te laten lopen alsook de bovenlijn van het rechtse gebouw?
                        Bedankt. Waarschijnlijk wel, niet aan gedacht op dat moment. Zijn mijn eerste ervaringen met architectuur, de module start pas in september. Misschien ga ik er ooit nog wel eens terug.
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Filharmonie4

                          Waar is dit ergens? Is er een manier om het frame te vullen als bg met dat gebouw rechts en dan alleen de zuilen van het linkse gebouw op de voorgrond?
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Filharmonie4

                            Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            Waar is dit ergens? Is er een manier om het frame te vullen als bg met dat gebouw rechts en dan alleen de zuilen van het linkse gebouw op de voorgrond?
                            Euh, bedoel je zoiets ongeveer? klik
                            Het is in Luxemburg info klik
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Filharmonie4

                              nee...zo'n pov bedoelde ik niet. Bedankt voor de info. Mooi grijs en blauw in de foto trouwens
                              My Website : http://www.ineedair.org
                              Music / Painting / Motion Graphics / Image
                              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                              Comment

                              Working...
                              X