Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overgaan naar Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overgaan naar Nikon

    Hallo iedereen !

    Ik ben van plan om over te schakelen naar Nikon. Ik heb nl. de Sony A33, maar het voldoet niet aan mijn wensen. Ik heb een maand vakantiewerk gedaan zodat ik kon kopen wat ik wil . Nu, mijn vraag is aan jullie: ik zou willen over gaan naar de d7000 want ik heb veel positieve dingen gehoord. Ik wil de body kopen en daarbij dus één lens. Als lens zou ik de 17-55 f2.8 willen kopen. Het is een dure lens dus wat vinden jullie hiervan? Ik wil een keer goed investeren zodat ik later geen spijt ga hebben. >> d7000 + Nikor 17-55 f2.8 goed idee ? Of zou ik toch de goedkope Tamron 17-50 mm f2.8 nemen? Of een andere lens ?

    Groetjes

  • #2
    Re: Overgaan naar Nikon

    De D 7000 is een fantastische camera! En met een 17-55 is het een zeer goede dx setup. Weet wel dat de D7000 zal vervangen worden binnen de 6 maanden, maar dan nog zal de D7000 nog steeds een hemelse camera blijven en zeker nu tegen de lagere prijzen! Als je een 17-55 te duur vindt, kan je hier bij aangeboden vele tweedehands 17-55's vinden van mensen die naar fx overstappen.

    Comment


    • #3
      Re: Overgaan naar Nikon

      9 minuten, niet slecht.
      I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

      Comment


      • #4
        Re: Overgaan naar Nikon

        En dat op mijn windowsphone .

        Comment


        • #5
          Re: Overgaan naar Nikon

          Ik vertrouw eigenlijk niet zo veel op 2dehands artikelen, denk altijd dat ze niet goed zijn of kapot gaan ... heb altijd een slecht gevoel erover dus dat zal geen optie voor mij zijn

          Comment


          • #6
            Re: Overgaan naar Nikon

            Weet wel dat je ze altijd mag bekijken en testen , van de meeste toch. Sommigen zijn zo goed als nieuw, maar voor mij is het prijsverschil het ook nooit waard. Het is een beetje als een tweedehandsauto, hij mag er nog zo mooi uitzien, je weet nooit wat erin gezeten heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Overgaan naar Nikon

              Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
              Sommigen zijn zo goed als nieuw, maar voor mij is het prijsverschil het ook nooit waard. Het is een beetje als een tweedehandsauto, hij mag er nog zo mooi uitzien, je weet nooit wat erin gezeten heeft.
              Wacht maar tot je alles zelf moet betalen, jouw eerste auto zal dan wel een tweedehands model zijn
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Overgaan naar Nikon

                Enkel omwille van de body zou ik nie overstappen, tenzij je naar D800 / D4 gaat voor de performance, wat niet jou bedoeling vermoed ik. Maar als je voor de Nikon lenzen gaat, dan is overstappen wel de moeite waard, en in dat opzicht zou ik dan toch niet voor een DX lens gaan, ze zijn welliswaar wat goedkoper en soms wat kleiner, maar op lange termijn en gezien de herverkoopwaarde ben je toch beter af met FX. Ik zeg dit omdat je nu pas begint (juist?), en waarschijnlijk heb je nog geen exact idee van wat je wilt uit jou lenzen, dus is er een groote kans dat je nog gaat verkopen wat je vandaag aankoopt wanneer je meer vordert in fotografie.

                Spijtig genoeg komen de huidige korte FX lenzen van Nikon nogal raar uit op DX, ofwel de 14-24 ofwel de 24-70, waarbij de 14-24 op iets van een 21-36 uitkomt, ik vind persoonlijk de zoom-ratio te kort, tenzij je nog de 24-70 er bij koopt, maar dat komt dan redelijk duur uit. De 24-70 daat een stuk langer zijn dan de 17-55, ik weet niet of het jou past. Hier moet je wat over nadenken en vooral naar veel foto's kijken en zien wat jij mooi vindt.

                Maar ik ben het zeker met je eens dat je een groot gedeelte van je budget in the lens moet steken, zoals iemand hierboven al zegt, camera bodies worden vaak ge-upgrade, en voordat je weet zit je met een 'oud' product waar je niet van af kan op de tweedehands markt.

                Comment


                • #9
                  Re: Overgaan naar Nikon

                  Heeft je vakantiejob je zoveel opgebracht, dan heb je hard gewerkt en verdien
                  je een mooie cadeau. Dus koop die D7000 maar. Samen met de 17-55 2.8 van
                  Nikon. Dan heb je een prachtige combinatie, en zul je nog lang met veel plezier
                  aan je vakantiejob terug denken. Doen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overgaan naar Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Typz Bekijk bericht
                    Ik ben van plan om over te schakelen naar Nikon. Ik heb nl. de Sony A33, maar het voldoet niet aan mijn wensen.
                    Wat specifiek zoek je bij Nikon dat Sony mist? Sony heeft ook camera's die in dezelfde lijn liggen dan de D7000. Je vergelijkt hier wel een instapmodel met een mid-range camera.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overgaan naar Nikon

                      prima keuze... de Nikon 17-55mm is een top lens! Heb er veel plezier aan gehad!!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overgaan naar Nikon

                        over de nikon D7000 zou ik niet twijfelen maar voor het verschil in prijs tussen de nikon en de tamron koop je nog een mooie prime en zoom (70-300mm)
                        de tamron voldoet bij mij prima ik heb de nikon 17-55mm nooit gehad maar ken wel mensen die deze beide hebben gehad en weinig verschil zien ,mischien het overwegen waard of even checken bv.op dit forum.
                        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overgaan naar Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Beano_z Bekijk bericht
                          waarbij de 14-24 op iets van een 21-36 uitkomt, ik vind persoonlijk de zoom-ratio te kort,
                          Wat is er nu constructief aan deze volkomen foute bijdrage, de zoomrztio verandert totaal niet door een camera.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Beano_z Bekijk bericht
                          tenzij je nog de 24-70.
                          en ook niet als je er een andere lens bij koopt.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overgaan naar Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Wacht maar tot je alles zelf moet betalen, jouw eerste auto zal dan wel een tweedehands model zijn
                            Op wat slaat dit nu weer!?! Ik moet alles zelf betalen, of denk je soms dat ik hier een rug heb waar geld aan groeit?
                            En ik denk niet dat je een oldtimer nieuw kan kopen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overgaan naar Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                              Wat specifiek zoek je bij Nikon dat Sony mist? Sony heeft ook camera's die in dezelfde lijn liggen dan de D7000. Je vergelijkt hier wel een instapmodel met een mid-range camera.
                              Daar moet ik me bij aansluiten. Je gaat heus geen betere foto's maken met een duurdere body te kopen, eender welk merk.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X