Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EK Waterskieën - Genk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EK Waterskieën - Genk

    Zondag eens gaan kijken naar het EK Waterskieën op het Albertkanaal hier in Genk. Het was de moeite en enkele goede foto's kunnen maken.



    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 70,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/800 sec
    F-Number: F11,0
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1




    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 300,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/1000 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1

    De hoge sluitertijd heb ik genomen omdat de boten en skieërs nogal wat veel onregelmatig bewegen over het water. En daar er toch niet veel 'beweging' (zoals wielen bij een motor) in kan zitten, maakte de bevriezing mij in dit geval niet zoveel uit. De hogere ISO waarde heb ik gedaan om altijd zeker toe ge komen met mijn f-waarde.

    Ik hoop te lezen wat jullie ervan vinden.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: EK Waterskieën - Genk

    Mooie platen. Je hoeft je keuze voor sluitertijd niet te verantwoorden hoor. Het is gewoon goed.

    Een paar tips:

    Houd je in principe vast aan de 2:3 verhouding in de uitsnede. De eerste foto is voor mij nu iets te plat en de boot staat wat centraal. Iets meer water aan de bovenkant (en een tikkie meer ruimte in de varrichting zoals hier) kijken wat lekkerder.

    Wat je ook zou kunnen proberen is op toch oop diafragmavoorkeuze te werken met een grootdiafragma (f4 of zo) en je iso dan zo in te stellen dat de sluitertijd inderdaad boven 1/800 blijft. Je krijgt dan tevens de beheersing over de scherptediepte en kun je de achtergronden wat meer vervagen. Nikon heeft hiervoor een prachtige auto-iso regeling die je hierbij ondersteund. Of en zo ja welke Canon cameras dat ook hebben weet ik niet.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

    Comment


    • #3
      Re: EK Waterskieën - Genk

      Thx voor je reactie KGfoto. Ik heb de uitleg er maar bijgezet, want anders denken of schrijven sommigen dat ik nog overschot had en de ISO wel omlaag kon doen
      Wat betreft de eerste foto heb je gelijk. Maar bij deze foto waren er bovenaan storende elementen van de overkant van het kanaal. De breedte van de foto is ongewijzigd maar van de bovenkant is een heel stuk af. Daardoor dat hij wat plat is. En hierdoor staat ook de boot int midden, er was gewoon niet meer plaats voor -en achteraan Maar ik vond de boot en het opspattende water er op deze foto wel goed opstaan, daarmee vond ik hem toch de moeite waard...

      Over die diafragmavoorkeize kan ik volgen, maar als er dan meer of minder licht is, gaat de sluitertijd sneller of langzamer gaan... Dat wou ik vermijden. Canon heeft ook zo'n auto-ISO instelling, maar ik weet niet of hij dan eerder hoog in de ISO gaat, of de sluitertijd eerder aanpast, zou ik eens moeten opzoeken eigenlijk.

      Bedankt

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: EK Waterskieën - Genk

        Nog even uppen

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment

        Working...
        X