Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Francorchamps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Francorchamps

    Eerste keer foto's van rijdende auto's op de 24u van Francorchamps (dit was op vrijdag, de 24u zelf kon ik niet bijwonen).


    Originele:


    Camera Model: Canon (Canon EOS 550D)
    Lens Focal Length: 200,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 100

    Ik zal het wel horen
    Last edited by Nixonn; 14 augustus 2012, 18:50.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

  • #2
    Re: Francorchamps

    Hij staat er mooi scherp op. Zeer goed voor een eerste keer.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Francorchamps

      Mooie scherpe auto, compo is wat minder.

      Groeten, Hans

      Comment


      • #4
        Re: Francorchamps

        Kan je me dan eens zeggen hoe de compositie beter zou zijn? of tonen, ik zal de originele posten foto posten
        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

        Comment


        • #5
          Re: Francorchamps

          Hmm, ik zou eigenlijk ook wel een antwoord op jouw vraag willen zien.

          Persoonlijk vind ik namelijk de crop die je hebt gemaakt wel goed. In de rijrichting is meer plaats dan achter de wagen. Je ziet duidelijk dat deze auto in beweging is door de blur van het asfalt en de wielen. De kleuren van deze foto vind ik heel aangenaam om naar te kijken terwijl deze toch pittig zijn.

          Ik zou zo dadelijk ook niet kunnen zeggen wat er nog beter aan de compositie kon.


          Het enige dat ik wel weet is dat veel fotografen auto's meer zijwaarts fotograferen. Maar of Hans hier op zinspeelde ivm de compo, weet ik dus niet.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #6
            Re: Francorchamps

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Hmm, ik zou eigenlijk ook wel een antwoord op jouw vraag willen zien.

            Persoonlijk vind ik namelijk de crop die je hebt gemaakt wel goed. In de rijrichting is meer plaats dan achter de wagen. Je ziet duidelijk dat deze auto in beweging is door de blur van het asfalt en de wielen. De kleuren van deze foto vind ik heel aangenaam om naar te kijken terwijl deze toch pittig zijn.

            Ik zou zo dadelijk ook niet kunnen zeggen wat er nog beter aan de compositie kon.


            Het enige dat ik wel weet is dat veel fotografen auto's meer zijwaarts fotograferen. Maar of Hans hier op zinspeelde ivm de compo, weet ik dus niet.
            Knap voor de eerste keer, ik heb het nog nooit gedaan.
            Mijn vermoeden is dat als je hem meer zijwaarts neemt de snelheid er beter in zit, nu ook maar als je naar de blauwe omheining en her rode "ding" ziet lijkt het gewoon onscherp en niet in de beweging te zitten.
            Dit komt vermoed ik omdat je meer frontaal staat en dat kijkt minder leuk.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: Francorchamps

              Ik heb ook auto's zijwaarts genomen, maar uiteraard is dat veel moeilijker. de achtergrond lijkt idd gewoon onscherp, maar het is wel degelijk de (niet felle) meevolgende beweging.
              Persoonlijk vind ik foto's van auto's mooier als je de voorkant én zijkant kan zien.. al zie je inderdaad niet fel de beweging natuurlijk..
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: Francorchamps

                Aangezien ik een rookie ben in de fotografie wereld, weet ik dat "panning" niet gemakkelijk is. Ik kan me enkel aansluiten bij de mening van Rudy. Als dit jouw eerst panning foto's zijn dan vind ik dat hier een "Great 5+" op zijn plaats is.

                Greetz ddG

                Comment

                Working...
                X