Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke toestellen voor foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke toestellen voor foto's

    Ik zou graag een dig.camera kopen
    Ben al wezen kijken bij de plaatselijke handel
    Canon powershot G5 660 €
    de s1 is voor550 €
    en de konica minolta Z2 voor 499 €
    welke is geschikt voor zuivere foto's,en zonder ´t ingewikkeld te zijn.
    Want de kenners moeten mij toch kunnen helpen bij de keuze dacht ik.
    Of is er nog een andere betrowbare ,met goede lens te krijgen,voor ongeveer dezelfde prijs?
    Imac en Canon... de max

  • #2
    Ik heb een G5 en ben er heeeeel tevreden mee en bovendien heb ik daar geen 660 maar slechts 600 euro voor betaald (www.foto-mundus.de)
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

    Comment


    • #3
      G5 lijkt mij een puik toestel.
      Mijn zoon heeft een G3, ik een CP5700. Zit wel op het upgrade pad naar een 10D, is besteld.
      Heeft die G5 geen grote shutterlag, Myth?
      Volgens een BDbuddie van mij die er ook een heeft wel.
      Op dat vlak ben ik van de cp5700 heel tevreden, zo goed als geen shutterlag. Maar ik denk dat je voor de CP5700 toch nog meer neertelt dan voor de G5. 't Zit 'm altijd ergens hé.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #4
        Eigenlijk zou ik graag het gebruiksgemak,en de kwalitatief goede foto's van mijn oude canon AE1 willen evenaren.
        En dit met een camera met een grote zoomlens,iets in de aard van 38-380 mm en een goede macro,alles ineen,zodat ik niet meer al die lenzen moet meezeulen.
        Het is mij te doen voor de gewone kiekjes,enkele portretten,macro's van insecten en bloemen,natuurfotografie,als hobby.
        Ik zou ook graag een deugdelijk toestel hebben,want hetgeen ik op de forums zie, kan ik niet bereiken met dit medion gevalletje dat ik hier nu heb.mistig beeld,lange opneemtijd.
        zodoende graag tips voor de aankoop in de prijsklasse van 400 tot 600 €.
        met dank.
        Imac en Canon... de max

        Comment


        • #5
          mischien olympus c765-c770 iets voor jouw?

          kijk is op www.dfip.nl
          FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
          Canon EOS600d

          Comment


          • #6
            de canon G5 498€ bij fotohuset en deze staat goed aangeschreven

            schilt al 160 euro met 660 die jij geeft
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #7
              Originally posted by timon
              Eigenlijk zou ik graag het gebruiksgemak,en de kwalitatief goede foto's van mijn oude canon AE1 willen evenaren.
              En dit met een camera met een grote zoomlens,iets in de aard van 38-380 mm en een goede macro,alles ineen,zodat ik niet meer al die lenzen moet meezeulen.
              Als je een SLR wil evenaren, moet je een toestel hebben dat snel reageert en een goeie zoeker heeft, denk ik. Geen van beide zijn op een compact toestel even goed als op een SLR, maar er zijn goeie. Weet alvast dat de G5 een optisch, meezoomend kijkertje heeft dat naast/over de lens kijkt, en dus niet door de lens. Daarvoor valt de G5 bij mij al af.

              Een suggestie van mij:
              - Nikon Coolpix 5700 (35-280mm), 700 euro
              - Fuji S7000 (35-210mm), 500 euro
              - Fuji S20pro (35-210mm), 650 euro
              - Minolta Dimage A1 (28-200 gestabiliseerd), 700 euro

              De prijs ligt wat hoger (in sommige gevallen) dan wat je zelf had vooropgesteld, maar als je de mogelijkheden van de AE1 wil evenaren, zal je in deze categorie moeten shoppen.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                en hoe zit het dan met het verschil in beeldkwaliteit tussen de G5 en de CP5700? ik eet namelijk de cp 5700 voor slechts 600 € en de canon G 5 staat nog steeds 685€
                Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

                Comment

                Working...
                X