Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij x-drive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij x-drive

    In de omschrijving bij Pin staat: "Battery life: approx. 1.6 hours."
    Betekend dit dan ook dat je 90 minuten lang onafgebroken bestanden kunt overzetten van CFkaarten naar de harde schijf?
    Bij het testen van de mijne is de batterij al na 12 minuten onafgebroken bestanden wegschrijven leeg. (9 maal dezelfde CFkaart met 10 foto's van plusminus 2,2 MB)
    Wel wat weinig, niet?
    Wie kan me vertellen hoeveel volle CFkaartjes (256MB) je met een volle batterijcharge op een x-drive ll kan overzetten?
    Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

  • #2
    Spijtig genoeg denk ik dat dat de tijd is dat het apparaat aan kan staan zonder te hoeven te werken.

    Juist zoals een GSM : bv 5 dagen standby en 5 uren telefoneren

    Comment


    • #3
      die battery life kan je niet echt gebruiken als referentie. De ene neemt er de standby tijd voor, de andere een testprogramma: 2 minuten werken, kwartier in rust-cyclus bijvoorbeeld, en nog andere toepassingen (vb walkman) geven dan de tijd op die het batterijtje uitzingt bij het luisteren naar een cd met evenwichtig samengestelde muziek (mengeling met en zonder bas en zo) bij een bepaald volume bij een bepaald vermogen van de hoofdtelefoon.

      enz...

      PS: Als je X's-drive nog nieuw is, dan kan het zijn dat je batterij nog niet is 'ingewerkt'. Een herlaadbare accu haalt pas z'n hoogste rendement na een aantal cycli. Ook omgevingstemperatuur speelt een rol en... het verbruik van de specifieke HD die je hebt geplaatst. Hoe sneller de schijf, hoe minder lang je zal kunnen x's-driven.

      Comment


      • #4
        Ik weet wel dat een nieuwe X Drive -batterij de volle capaciteit niet heeft. Ik dacht dat ze een 10-20 tal keren moet af- en opgeladen worden, alvorens ze de volle 90min bereiken.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          En na xxx herlaadbeurten of een leeftijd van een jaar of 2-3 vermindert de capaciteit weer terug...

          Comment


          • #6
            moet zeggen dat ik ook heel ontevreden ben met de X-drive batterij. Heb na enkele weken na aankoop reeds een nieuwe laten steken (nog onder garantie), maar het probleem heeft zich gewoon herhaald. Ik slaag er zelfs niet in om ook maar enkele minuten een kaart te downloaden.
            Als alternatief heb ik mij een 1GB CF aangeschaft, die ik binnenkort zal aanvullen met nog eentje. Ook neem ik nu een laptop mee wanneer ik op verplaatsing ga.

            erwin

            Comment


            • #7
              geen problemen tot nu
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Hebben die mensen die problemen hebben al eens gecheckt hoeveel stroom de HD vraagt die erin zit? Je kan een aantal merken HD kwijt in die kast, als ik goed geinformeerd ben, en dus kan het batterijprobleem eerder te maken hebben met een slecht gekozen HD dan wel met een slechte batterij.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by erwin bosman
                  moet zeggen dat ik ook heel ontevreden ben met de X-drive batterij. Heb na enkele weken na aankoop reeds een nieuwe laten steken (nog onder garantie), maar het probleem heeft zich gewoon herhaald. Ik slaag er zelfs niet in om ook maar enkele minuten een kaart te downloaden.

                  erwin
                  En welke x-drive heb je dan? Van waar is ie afkomstig? Is het die Markenhersteller X-Drive II 40GB van bij Top-Foto? Wat voor soort batterij zit erin? (Li-Ion-Akku?)
                  Lid: BD 0249BE
                  D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook problemen met de batterij. Ik heb vorig jaar probleemloos een paar keer kaarten van 128 mb er in afgeladen. Achter elkaar dus.
                    Nu heb ik een 512 mb kaart en die kan ik niet geheel afladen of de batterij is leeg.
                    De batterij is na aansluiten binnen 2 minuten weer vol en vervolgens nog sneller weer leeg.
                    Ik denk dat dit echt een kapotte accu is. Ik heb mijn X-drive een jaar (net garantie voorbij natuurlijk ). Hij komt van PIN.
                    Iemand een idee wat dit is?
                    Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jofeltje

                      De batterij is na aansluiten binnen 2 minuten weer vol en vervolgens nog sneller weer leeg.
                      Dat klinkt ECHT als een kapotte batterij of een lader die niet voorzien is op dat type batterij... Het klinkt een beetje zoals destijds een NiCd-batterij met geheugeneffect en andere bizarre eigenschappen. Normaal zou een Li-Ion dat niet mogen hebben, maar ik weet eigenlijk niet wat er in zo'n x's-drive precies steekt van batterij.

                      Comment


                      • #12
                        Volgens mij een Li-Ion. Ik denk dat het echt de batterij is. Heb contact opgenomen met PIN. Ben benieuwd wat die weten.
                        Na een paar keer herladen lukt het me nu om 1 geheugenkaart van 512 mb af te laden, maard an is ie ook op. Het duurt de laatste tijd ook erg lang heb ik het idee, maar dat kan ook zo lijken omdat ik een grotere kaart heb.
                        Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                        Comment

                        Working...
                        X