Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

    Ik zou naast m'n Nikon D300s ook graag een kleiner toestel hebben en vind die Fuji's wel knap maar waarom staan die zo snel te koop? Ik heb wel al vernomen dat de AF niet echt denderend zou zijn of zijn er andere zaken?
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

  • #2
    Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

    Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    waarom staan die zo snel te koop?
    Gelukkig maar . . . Ik heb net een Fuji X10 tweedehands kunnen kopen . . . en of ik er blij mee ben Een ideaal toestel om steeds bij te hebben . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

      Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
      Ik zou naast m'n Nikon D300s ook graag een kleiner toestel hebben en vind die Fuji's wel knap maar waarom staan die zo snel te koop? Ik heb wel al vernomen dat de AF niet echt denderend zou zijn of zijn er andere zaken?
      Zijn dat niet die met het beruchte "white orb" probleem ?
      Zie hier o.a :
      We've just received an updated Fujifilm X10 featuring the revised, orb-resistant sensor, announced in March. We've rushed it straight into our studio to see how it performed, alongside the existing X10 we had been putting through our review process. We'll be doing more in-depth testing, to check whether the changes Fujifilm have made have had any other impact on image quality but, given the interest surrounding the issue, we thought we'd show our preliminary results. (Updated with image quality comparison)

      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

        Ik heb zowel de Fuji X-S1 als de Fuji X10, bij beiden nog niets daarvan ondervonden . . . ?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

          Ze willen allemaal een Sony RX100 in de plaats
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ze willen allemaal een Sony RX100 in de plaats
            hehehehe een goeike . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

              Maar het klopt wel ;-)
              Ik heb de X10 ingeruild voor een S100, die al weer snel door de RX100 vervangen is.
              X10 blijft wel een zeer tof toestel. De reden dat ik hem weggedaan heb, te groot voor mijn citytrips. Maar die manuele zoom blijft ongelooflijk!!!!

              Comment


              • #8
                Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Maar het klopt wel ;-)
                Ik heb de X10 ingeruild voor een S100, die al weer snel door de RX100 vervangen is.
                X10 blijft wel een zeer tof toestel. De reden dat ik hem weggedaan heb, te groot voor mijn citytrips. Maar die manuele zoom blijft ongelooflijk!!!!
                Ik heb de Sony ook bekeken maar vond hem te weinig zoom hebben en dan nog moeten zoomen met knopjes, iets waar ik echt een hekel aan heb, om nog maar over de prijs te zwijgen....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                  De X10 heeft toch ook een 4x zoom dacht ik ?

                  Als ik me niet vergis kan je met de RX100 ook inzoomen met de draairing rond de lens, Rudy zal dit wel weten. En die is staploos en maakt geen geluid.

                  Ik vind die ook duur voor een compact. Maar ik heb enkele reviews bekeken en die tekent scherper als een Nikon V1 met standaardlens, en qua ruis zal die wel op gelijke hoogte zijn.
                  Last edited by alex606; 12 augustus 2012, 20:37.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                    Yep, zoom is zeker met de clearzoomfunktie toch wel straffer (7x) dan de x10. En ja, je kan op 2 manieren zoomen, de draairing en het hendeltje.
                    De beelden zijn ook beter. En de prijs is relatief,you get what you pay?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Yep, zoom is zeker met de clearzoomfunktie toch wel straffer (7x) dan de x10. En ja, je kan op 2 manieren zoomen, de draairing en het hendeltje.
                      De beelden zijn ook beter. En de prijs is relatief,you get what you pay?
                      Ah, wist ik niet van die clearzoomfuctie, interessant, ik hou anders wel van de retrostijl van de Fuji x10
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                        Het is misschien een boutade, maar als er veel tweedehands te koop van iets
                        is, is het doordat die nieuw goed verkocht zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                          Het is misschien een boutade, maar als er veel tweedehands te koop van iets
                          is, is het doordat die nieuw goed verkocht zijn.
                          Helemaal correct Doudeke....:-)
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                            Een wat logisch gevolg van wat je zegt doudeke, kan ook zijn dat de X10 hetgeen was wat velen dachten dat voor hen de perfecte camera was (op papier), maar het in de praktijk niet bleek te zijn of al snel achterhaald is door betere toestellen op de markt... Meestal is het dat tweede

                            Wat niet betekent dat de X10 plots slechter is dan wanneer het de markt haalde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom staan er zoveel Fuji X10-X100 te koop

                              ik ben toch heel gelukkig met mijn X10 hoor. Prima voor tripjes, klein genoeg en net genoeg zoom ook. Ik kan die overal meenemen, en daarvoor heb ik die dan ook. Ideale reispartner. En de beeldjes zijn tip top in orde En je kent het fenomeen ook wel dat als iets nieuwers uitkomt willen ze steeds het nieuwste speeltje omdat ze dan wel eens durven denken dat hun huidig speeltje hun creativiteit, zie kwaliteit, omlaag haalt Als je er het geld maar voor hebt zeker.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X