Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

    Ben een beetje aan het experimeteren met creative lighting system.
    Op m'n toestel heb in de optie "ingeb. flitser" op "--" staan maar toch gaat m'n interne flits steeds af
    Als externe flits gebruik ik een SB700 (groep A, kanaal1), die flits wanneer hij moet, dus die instellingen zijn ok.
    Het is alleen : hoe schakel ik m'n interne flits uit ?
    Ik dacht dat wanneer ik de optie op "--" zette, dat hij niet flitste, maar blijkbaar wel.

    Wat doe ik mis ?
    Last edited by kdm; 12 augustus 2012, 09:40.

  • #2
    Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

    De SB700 wordt aangestuurd door korte pulskes van de interne flits. Echter staat de interne flits niet op de foto's...
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

      ah ok, dacht dat vorige keer (toen ik er de eerste keer mee experimenteerde) de interne flits helemaal niet afging.
      Maar ja, idd, het zal zo zijn zoals je zegt. Nu ik de foto's goed bekijk heeft het licht van de interne flits eigenlijk geen invloed op de foto's.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

        Heb mij DIT aangeschaft.
        En dan in samenwerking met uw uitschakelmethode
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

          lijkt wel handig dingetje voor weinig geld.
          Denk dat het vooral hadig is als je gebruik maakt van reflecterende materialen, om zeker te zijn dat de interne flits geen invloed heeft op de foto ?
          Maar normaal gezien zou de interne flits in dit geval geen invloed mogen hebben hé.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

            Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
            lijkt wel handig dingetje voor weinig geld.
            Denk dat het vooral hadig is als je gebruik maakt van reflecterende materialen, om zeker te zijn dat de interne flits geen invloed heeft op de foto ?
            Maar normaal gezien zou de interne flits in dit geval geen invloed mogen hebben hé.
            Mijn ervaring is dat er toch een lichte waarneming is van flitslicht.
            Betere methode is natuurlijk met een cactus werken. KLIK
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

              Natturlijk heeft de pop-up invloed op de foto in de commanderstand:
              1 voor de foto(sluiter dicht geeft de pop-up voorflitsen
              2 dan antwoorden de andere flitsen met een flitsje, ook de pop-up als die niet op -- staat
              3 dan geeft de pop-up de instellingen door met voor flitsen.

              Hier heb je allemaal geen last van, maar dan geeft de de pop-up bij geopende sluiter, een sync. flits als de andere af moeten gaan.

              Wil je dit zichtbaar maken: foto nemen in de spiegel met de pop-up op -- of een sluitertijd instellen van 2s en op het 2de gordijn flitsen.

              Met een SG 3IR ben je overal vanaf.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Mijn ervaring is dat er toch een lichte waarneming is van flitslicht.
                Betere methode is natuurlijk met een cactus werken. KLIK
                slechte raad... dit zijn oude, achterhaalde modellen... kijk eens in de sticky voor recente modellen of op www.strobistfotografie.be
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  slechte raad... dit zijn oude, achterhaalde modellen... kijk eens in de sticky voor recente modellen of op www.strobistfotografie.be
                  Bedoeling was TS er op te wijzen dat zulke apparaten ook een oplossing zijn. Hij moet dan maar beslissen wat hij koopt. Maar puntjes op de I zal je wel gelijk hebben.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7000 - ingebouwde flits uitschakelen

                    die filter voor de ingebouwde flitser heb ik ook, als je flitser uit staat heeft het inderdaad geen effect, maar echter wel!!! op reflecterende materialen dus die filter is zeker handig.

                    Comment

                    Working...
                    X