Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex Locaties België

    Hi guys. I am looking for more locations as I'm running out on my todo list
    You can see my location reports here: http://mediansoft.net/urbex/

    I'm NOT only looking for the big and grand mint conditions. We have fun covering the smaller stuff as well. It's just that I look them up and pin them down on my map and then every sunday select a place based on geographical location. (as in, do we have something big or maybe a collection of smaller ones in the area).

    If you are interested in a location from my page and can't figure out where it's located.. wisper me on FB
    Thanks for the help guys!

  • #2
    Re: Urbex Locaties België

    Oorspronkelijk geplaatst door Urundi Bekijk bericht
    Hi guys. I am looking for more locations as I'm running out on my todo list
    You can see my location reports here: http://mediansoft.net/urbex/

    I'm NOT only looking for the big and grand mint conditions. We have fun covering the smaller stuff as well. It's just that I look them up and pin them down on my map and then every sunday select a place based on geographical location. (as in, do we have something big or maybe a collection of smaller ones in the area).

    If you are interested in a location from my page and can't figure out where it's located.. wisper me on FB
    Thanks for the help guys!
    Beste,

    Graag zouden we contact met u willen opnemen over locaties.

    Indien u wilt kunt u ons contacteren op het e-mail adres: A-L.URBEX@hotmail.com

    MVG,
    Adeline & Laurent

    Comment


    • #3
      Re: Urbex Locaties België

      Where are you from ?.?.?.

      Oorspronkelijk geplaatst door Urundi Bekijk bericht
      Hi guys. I am looking for more locations as I'm running out on my todo list
      You can see my location reports here: http://mediansoft.net/urbex/

      I'm NOT only looking for the big and grand mint conditions. We have fun covering the smaller stuff as well. It's just that I look them up and pin them down on my map and then every sunday select a place based on geographical location. (as in, do we have something big or maybe a collection of smaller ones in the area).

      If you are interested in a location from my page and can't figure out where it's located.. wisper me on FB
      Thanks for the help guys!

      Comment


      • #4
        Re: Urbex Locaties België

        Maybe we should go somewhere with a small group (castle / old factory building/...)
        If intrested plz lemme know im looking for new experiences and buddy's to
        exchange places and ideas about urbex...

        grtz
        Fr3ak

        Comment


        • #5
          Re: Urbex Locaties België

          Hallo

          Ik ben een beginnende urbexer en zeker geïnteresseerd om mee op stap te gaan. Ik ben wel niet heel dapper ;-). Indien nodig kan ik voor vervoer zorgen. Ben uit de omgeving van Gent.

          Comment


          • #6
            Re: Urbex Locaties België

            Ik wil u als gevorderde op dit gebied wel op weg helpen maar vooreerst via PM vertellen wie U hier op dit forum écht moet vermijden. Dit is er in feite maar één maar waar dit soort "urbexers" voorbij wandelt groeit er niks meer.

            Comment


            • #7
              Re: Urbex Locaties België

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik wil u als gevorderde op dit gebied wel op weg helpen maar vooreerst via PM vertellen wie U hier op dit forum écht moet vermijden. Dit is er in feite maar één maar waar dit soort "urbexers" voorbij wandelt groeit er niks meer.
              Mag ik ook weten wie er te vermijden valt?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Urbex Locaties België

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Mag ik ook weten wie er te vermijden valt?
                Een zielig figuur dat de "terminale ziekte" van zijn zoon als argument gebruikt om locaties los te weken, die zich ook niet te beroerd voelt om van mensen hier op het forum het telnr op te zoeken en ze vervolgens een gelijkaardig verhaal op te dissen, en die nadien -na weigering- het nodig vindt om nog wat na te trappen via SMS.
                Na het vinden van de bewuste locatie (die hij god-weet-waar heeft losgeprutst) moest ik bovendien broodnodig nog een PM krijgen met "zie je, ik win altijd".

                Ik ga me niet verlagen tot dit niveau en zijn naam dus hier niet plaatsen maar als je wil weten over wie het gaat (hij gebruikt op zijn minst drie namen) stuur ik je wel een PM, indien nodig met het bewuste emailverkeer omtrent dit onderwerp, je kan je dan zelf een oordeel vormen. Aan zijn taalgebruik te zien is het een of andere malafide oostblokker.
                In de ene mail beoefent hij deze hobby al zeer lang maar zijn beelden zijn de allerslechtste die ik ooit heb gezien, in de andere mail is hij een nieuwe urbexer die een locatie zoekt om de 50e verjaardag van zijn ouders te fotograferen. Tot mijn grote spijt heeft hij Chateau Foret ergens losgeweekt, daarover ging het. Het kasteel staat vol met waardevolle antiek, het zou me verbazen als dit binnen een paar weken nog zo zou zijn.
                Maar zo'n amateuristische brolfoto's heb je echt nog nooit gezien, als je wil ga ik ze je eens linken. Iedere serieuze mens verraadt hiermee zichzelf.
                Ik ben echt verontwaardigd over dit soort emotionele chantage .

                Paul Maenhout

                Ik gebruik dus wél mijn echte naam.

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex Locaties België

                  Fijn te lezen Paul dat je dat hier aan de kaak stelt, zelf heb ik met "deze gast" nog niet te maken gehad maar ik weet zeker dat zijn werkwijze ook voor anderen met goede bedoelingen er de dupe van worden.
                  Ik kan me dan ook voorstellen dat als iemand vraagt om een urbanlocatie men sterk twijfelt om die te geven, en dat is het "probleem" waar ik de laatste tijd vaker tegen aan loop. En dat is jammer, want er zijn nog een paar leuke locatie's waar ik nog naar op zoek ben en op deze manier is deze informatie verrekte moeilijk los te krijgen.
                  Ik hoop dan ook dat men niet alle mensen die urbexlocatie's zoeken niet over een kam scheert.
                  Natuurlijk is het een van de mooie dingen van urbexen om locatie's via google en andere infokanalen te achterhalen en bovendien is dat ook een spannend om de locatie te achterhalen. Maar soms lukt dat niet en dan is het fijn als er een beetje respons komt op zo'n vraag want ik ben al op veel locatie's geweest en dan is de spoeling erg dun aan het worden bij het zoeken naar wat nieuws.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex Locaties België

                    Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                    Fijn te lezen Paul dat je dat hier aan de kaak stelt, zelf heb ik met "deze gast" nog niet te maken gehad maar ik weet zeker dat zijn werkwijze ook voor anderen met goede bedoelingen er de dupe van worden.
                    Ik kan me dan ook voorstellen dat als iemand vraagt om een urbanlocatie men sterk twijfelt om die te geven, en dat is het "probleem" waar ik de laatste tijd vaker tegen aan loop. En dat is jammer, want er zijn nog een paar leuke locatie's waar ik nog naar op zoek ben en op deze manier is deze informatie verrekte moeilijk los te krijgen.
                    Ik hoop dan ook dat men niet alle mensen die urbexlocatie's zoeken niet over een kam scheert.
                    Natuurlijk is het een van de mooie dingen van urbexen om locatie's via google en andere infokanalen te achterhalen en bovendien is dat ook een spannend om de locatie te achterhalen. Maar soms lukt dat niet en dan is het fijn als er een beetje respons komt op zo'n vraag want ik ben al op veel locatie's geweest en dan is de spoeling erg dun aan het worden bij het zoeken naar wat nieuws.
                    Kijk Jan, jij staat hier met bijna 10.000 post achter je naam.... dan weet ik wat ik weet .
                    Iemand die hier max 3 posts heeft geplaatst en dan vraagt naar een locatie als Foret is 1-ofwel naief 2-ofwel kwaadaardig 3- ofwel denkt hij dat ik naief ben.
                    Dat laatste vind ik persoonlijk nog het ergste.

                    Ik begin meer en meer te twijfelen om hier zijn alter-ego's te zetten maar 1-dan verlaag ik me tot zijn niveau en 2-dat lost niks op want volgende keer is hij iemand anders.
                    De persoon in kwestie was zelfs zo snugger om een naam op te geven die in België niet bestaat.
                    Dan weet je het wel zeker ????

                    Ik reken mezelf niet tot die paranoia-group van urbexmensen die per sé iedere locatie voor zich wil houden en daarvoor de meest zinloze argumenten bedenkt. Maar ik ga nu ook niet meteen mijn lijsten met locaties publiceren.

                    PaulM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex Locaties België

                      Een paar weken geleden vroeg iemand me per mail om een lokatie van een vervallen drukkerij te geven, heb ik gedaan...nooit meer een mailke terug met "bedankt" of es een fotooke van hoe het daar was...jammer.
                      Nu, heel wat "urbexers" gaan op lokatie met een lege wagen en komen terug met...je weet wel
                      Elke zomer kom je die mensen dan tegen op rommelmarkten ,staan ze te koop met zaken die ze onmogelijk legaal hebben kunnen verkrijgen, en vragen dan nog es stukken van mensen (lampen van fabriekshallen, prikklokken, statische motoren...)
                      Ik spring een gat in de lucht als ik nog eens op een lokatie kom waar alles nog onaangeroerd staat, maar die plaatsen smelten als sneeuw voor de zon...
                      www.bloggen.be/wreckart

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex Locaties België

                        Ik ben vorig weekend eventjes langsgegaan op een locatie op de grens tussen Belgie en Nederland ter hoogte van Sas van Gent. Grens - douane ......
                        Heb er maar een beperkt aantal foto's gemaakt als beginner maar misschien voor kenners een interessante locatie. Voor de schattenjagers : er is niets waardevol meer te vinden, enkel de locatie en het gebouw en wat restjes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex Locaties België

                          Oorspronkelijk geplaatst door Magic-mushroom Bekijk bericht
                          Ik spring een gat in de lucht als ik nog eens op een lokatie kom waar alles nog onaangeroerd staat, maar die plaatsen smelten als sneeuw voor de zon...
                          Of worden afgebrand zoals de drukkerij in Brugge St.Pieters enkele tijd terug... Ik zat er diezelfde week nog binnen en het was gewoon een ravage (nog erger)
                          bij de vorige keer.

                          Ik ben zelf ook erg geintresseerd in Urbex, maar zoek me ook suf achter locaties, ben er niet zo'n goeie in.
                          Maar... Is er iets verdachts dan aan het begin van dit topic of zo of draait het gewoon de andere toer op? Ben niet zo goed mee, sorry.
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Of worden afgebrand zoals de drukkerij in Brugge St.Pieters enkele tijd terug... Ik zat er diezelfde week nog binnen en het was gewoon een ravage (nog erger)
                            bij de vorige keer.

                            Ik ben zelf ook erg geintresseerd in Urbex, maar zoek me ook suf achter locaties, ben er niet zo'n goeie in.
                            Maar... Is er iets verdachts dan aan het begin van dit topic of zo of draait het gewoon de andere toer op? Ben niet zo goed mee, sorry.
                            De drukkerij in St-Pieters is een raar verhaal : Projectontwikkelaars willen het gebouw zo snel mogelijk tegen de vlakte, om er een wooncomplex op te zetten, maar krijgen nog steeds geen toelating. Het woongedeelte is "bewoond" door krakers (vriendelijke gasten geven zelfs een rondleiding). Bij de brand, een paar weken geleden, werd de schuld onmiddelijk bij de krakers gesteld, en het gebouw werd verzegeld door de Politie.
                            Na verschillende tegenstrijdige verklaringen, blijkt het vuur niet door de krakers te zijn aangestoken, die leven daar immers...
                            Wie heeft er meer baat bij dat het gebouw volledig afbrandt, dan de projectontwikkelaars zelf ???
                            Nu, toch een klein beetje goed nieuws : het art-deco woonhuis staat er nog steeds, het is enkel in het industrie-gedeelte dat de brand was.
                            Niettemin een corrupte handeling, vind ik...
                            www.bloggen.be/wreckart

                            Comment


                            • #15
                              Re: Urbex Locaties België

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Of worden afgebrand zoals de drukkerij in Brugge St.Pieters enkele tijd terug... Ik zat er diezelfde week nog binnen en het was gewoon een ravage (nog erger)
                              bij de vorige keer.

                              Ik ben zelf ook erg geintresseerd in Urbex, maar zoek me ook suf achter locaties, ben er niet zo'n goeie in.
                              Maar... Is er iets verdachts dan aan het begin van dit topic of zo of draait het gewoon de andere toer op? Ben niet zo goed mee, sorry.
                              De drukkerij in St-Pieters is een raar verhaal : Projectontwikkelaars willen het gebouw zo snel mogelijk tegen de vlakte, om er een wooncomplex op te zetten, maar krijgen nog steeds geen toelating. Het woongedeelte is "bewoond" door krakers (vriendelijke gasten geven zelfs een rondleiding). Bij de brand, een paar weken geleden, werd de schuld onmiddelijk bij de krakers gesteld, en het gebouw werd verzegeld door de Politie.
                              Na verschillende tegenstrijdige verklaringen, blijkt het vuur niet door de krakers te zijn aangestoken, die leven daar immers...
                              Wie heeft er meer baat bij dat het gebouw volledig afbrandt, dan de projectontwikkelaars zelf ???
                              Nu, toch een klein beetje goed nieuws : het art-deco woonhuis staat er nog steeds, het is enkel in het industrie-gedeelte dat de brand was.
                              Niettemin een corrupte handeling, vind ik...
                              www.bloggen.be/wreckart

                              Comment

                              Working...
                              X