Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C-8080 vs D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • C-8080 vs D70

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuw digitaal fototoestel en heb mijn oog laten vallen op de Olympus c-8080 en de Nikon D-70.
    Heb hier al eens rondgekeken en wat mij opvalt is dat er bitter weinig te vinden is over de C-8080, nochtans een zeer snelle en kwalitatief uitstekende camera (als ik de reviews mag geloven).

    Het zou tof zijn om eens van gebruikers of anderen te horen wat zij van de 8080 vinden of waarom zij voor de D-70 gekozen hebben ipv bv de 8080 of vice versa

    Dank

    Pandango
    D-70 --> altijd maar blijven trainen

  • #2
    Kijk eens hier http://www.dpreview.com/

    De C8080 de beste van vijf 8 megapixel camera's volgens dpreview

    Als geld minder een probleem is zou ik altijd de D70 kopen.
    Grotere CCD; nog minder ruis (ook bij hogere ISO-waarden), verwisselbare objectieven,
    meer instelmogelijkheden.
    Eigenlijk zijn de camera's niet met elkaar te vergelijken.




    Comment


    • #3
      De D70 is geen concurrent van de 8080. Vergelijk de 8080 met de CP8700. De D70 is een DSLR, weliswaar met prosumer (en zelfs consumer)mogelijkheden, maar je vergelijkt een flitsende sportwagen met een lichte vrachtwagen die veelzijdig inzetbaar is, maar wat logger blijft, Je vergelijkt een portable met een workstation, enz...

      Comment


      • #4
        OK, flitsende sportwagen, allemaal goed en wel maar Olympus staat wel bekend voor zijn superieure beeldkwaliteit en kleurechtheid.
        E-20 was toch ook een mooie sportwagen dacht ik zo en aangezien de C-8080 daar zo'n beetje de opvolger van is ..... (kwestie van een beetje reactie los te peuteren )
        Qua snelheid dacht ik dat ze redelijk dicht bij elkaar zaten met een licht voordeel voor de Nikon.
        D-70 --> altijd maar blijven trainen

        Comment


        • #5
          Daar gaat het niet om. De features op zich kunnen dicht bij elkaar liggen, of misschien verschillen, maar het concept is anders.

          Ga eens naar een winkel en neem de D70 eens in de hand. Als je van een E20 komt, zal een 8080 je waarschijnlijk vertrouwder aanvoelen dan de D70, past makkelijker in je tasje enz... Overschakelen naar een DSLR moet je echt wel 'bewust' doen... Het leek me gewoon dat je in je eerste berichtje nogal luchtig heenging over de verschillende 'types' en formaten van camera's.

          Comment


          • #6
            Ik vind het ook vooral raar dat er zo weinig over de C-8080 gesproken wordt.
            Waar ligt het probleem ;
            prijsverschil te klein, C-8080 enerzijds en de nieuwe goedkopere DSLR-cameras a la D-70 en EOS 300 anderzijds ???
            D-70 --> altijd maar blijven trainen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pandango
              Ik vind het ook vooral raar dat er zo weinig over de C-8080 gesproken wordt.
              Waar ligt het probleem ;
              prijsverschil te klein, C-8080 enerzijds en de nieuwe goedkopere DSLR-cameras a la D-70 en EOS 300 anderzijds ???
              Inderdaad. De nagel op de kop. Op deze site zit het vol met enthousiaste amateurfotografen, en die willen het maximale uit hun centen halen. Dus voor een kleine meerprijs kiezen ze voor de grotere en ruisvrijere sensors van een DSLR. En voor verwisselbare lenzen natuurlijk, enz...

              Een pak van deze mensen hebben trouwens een prosumer gehad. Bij de Oly's: E-10, E-20, UZI, E-rs, enz... en net de beperkingen van deze toestellen (lensbereik, sensor-capaciteiten) willen ze nu niet meer. NB. Ik had (heb nog steeds) een UZI.

              Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat prosumers niks waard zijn. Integendeel, wie niet met teveel gewicht wil zeulen en kan leven met een fix bereik kiest best zo'n toestel bvb...
              http://www.theafricabug.com

              Comment

              Working...
              X