Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stokstaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stokstaartjes

    In Burgers Zoo was het paartje stokstaartjes grondig de wacht aan het houden.
    Tijdje blijven staan om een mooie plaat te vinden en de onderstaande foto is het mooiste resultaat.
    Vind het echter geen wereld plaat dus vandaar dat ik de foto hier neer zet.

    Exif:
    ISO1000
    F5,6
    1/2500
    220mm

    Groetjes Josse
    Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

  • #2
    Re: Stokstaartjes

    ISO 1000 en 1/2500, is echt niet nodig.
    Foto iets verscherpen
    Voor iso 1000 weinig ruis
    Kan je deze foto op 900px max langste zijde plaatsen. Ze zal daardoor beter tot har recht komen
    Kleuren contrast
    DOF
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Stokstaartjes

      Hoi Robby,

      Zat niet goed op te letten op de instellingen vandaar de hoge ISO.
      Heb geprobeerd de foto's groter te uploaden, ben daarvoor al overgestapt op Photobucket omdat beweert werd dat daar op 900px ge-upload kan worden.
      Dat blijkt echter niet zo te zijn of ik kan de instelling daarvoor niet vinden.
      Heb ook geprobeerd om via het forum zelf te uploaden maar daar zou ik dan ineens weer een nieuw account voor aan moeten maken.
      Via Picasa webalbums werkt ook niet en is zelfs slechter.

      Groetjes Josse
      Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

      Comment


      • #4
        Re: Stokstaartjes

        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        ISO 1000 en 1/2500, is echt niet nodig.
        Foto iets verscherpen
        Voor iso 1000 weinig ruis
        Kan je deze foto op 900px max langste zijde plaatsen. Ze zal daardoor beter tot har recht komen
        Kleuren contrast
        DOF
        Robby BB
        Ik kon het niet beter verwoorden.

        den_Beire
        Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

        Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

        Comment


        • #5
          Re: Stokstaartjes

          Oorspronkelijk geplaatst door tweety777 Bekijk bericht
          ... Heb geprobeerd de foto's groter te uploaden, ben daarvoor al overgestapt op Photobucket omdat beweert werd dat daar op 900px ge-upload kan worden.
          Dat blijkt echter niet zo te zijn of ik kan de instelling daarvoor niet vinden.
          Heb ook geprobeerd om via het forum zelf te uploaden maar daar zou ik dan ineens weer een nieuw account voor aan moeten maken.
          Via Picasa webalbums werkt ook niet en is zelfs slechter.

          Groetjes Josse
          Mijns inziens de beste wijze van werken is:

          Foto op eigen computer verkleinen naar 900 pixels over de langste zijde.
          Vervolgens de na-verscherping uitvoeren.
          Daarna uploaden naar een parkeerplaats van eigen keuze.
          Hierna kan de foto in bestaande grootte ongewijzigd op BD worden geplaatst.

          Werk je met Picasa webalbums?
          Dan bij 'formaat selecteren' kiezen voor 800 px.
          Na upload in BD in de url het 's800' wijzigen in 's900'.

          Hoop dat dit helpt.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Stokstaartjes

            Hoi Plaatwerker,

            Via Picasa upload ik inderdaad op 800px maar de foto's worden slechts 640px groot getoond.
            Bij Photobucket heb ik iig geen mogelijkheid om origineel formaat te uploaden en uploaden op 1020px zetten lijkt mij ook niet de oplossing.
            Als ik zou betalen kan ik wel origineel formaat uploaden maar ik ga niet betalen om dit specifieke kleine formaat te kunnen uploaden.
            Ga nog eens kijken naar wat er gebeurd met het wijzigen van de URL maar hoop dat ik daar geen kwaliteit mee verlies.
            Met domweg vergroten win ik immers niks, er gaat dan immers kwaliteit verloren.

            Groetjes Josse
            Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

            Comment


            • #7
              Re: Stokstaartjes

              Oorspronkelijk geplaatst door tweety777 Bekijk bericht
              ... Ga nog eens kijken naar wat er gebeurd met het wijzigen van de URL maar hoop dat ik daar geen kwaliteit mee verlies.
              Met domweg vergroten win ik immers niks, er gaat dan immers kwaliteit verloren.
              Ik doe het al tijden zo met die wijzigingen in de url. Als je mijn foto's
              bekijkt, zal je wel zien dat er geen kwaliteitsverlies is.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Stokstaartjes

                Flickr gebruiken is ook een optie.

                Comment


                • #9
                  Re: Stokstaartjes

                  BDsizer dowloaden, kan je verscherpen en op maat maken, dan naar de fotoparkeerplaats
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stokstaartjes

                    ik upload mijn foto's naar Google+, upload aan 900PX blijft 900PX.
                    D 7500 > 16/85 > 70/300>105
                    https://www.behance.net/joscaeymae0afa
                    Grt. Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stokstaartjes

                      Eerst BDsizer en dan naar Imageshack
                      Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stokstaartjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Eerst BDsizer en dan naar Imageshack
                        Robby BB
                        Wel, ik blijf met eigen verkleining en eigen verscherping
                        graag baas over het proces. Maar ieder zijn meug (zei de boer en hij sloeg
                        zijn vrouw en spaarde het varken).
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stokstaartjes

                          Ik kom met regelmaat in Burgers Zoo. Wel jammer dat er op dit moment nog maar twee stokstaartjes (tijdelijk) rondlopen. Volgens mij is dat wel hun favoriete plekje ze staan daar erg vaak ;-)
                          Persoonlijk vind ik de stokstaartjes iets te donker en de foto iets te druk, maar dat is mijn bescheiden mening ;-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stokstaartjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door tweety777 Bekijk bericht
                            Hoi Robby,

                            Zat niet goed op te letten op de instellingen vandaar de hoge ISO.
                            Heb geprobeerd de foto's groter te uploaden, ben daarvoor al overgestapt op Photobucket omdat beweert werd dat daar op 900px ge-upload kan worden.
                            Dat blijkt echter niet zo te zijn of ik kan de instelling daarvoor niet vinden.
                            Heb ook geprobeerd om via het forum zelf te uploaden maar daar zou ik dan ineens weer een nieuw account voor aan moeten maken.
                            Via Picasa webalbums werkt ook niet en is zelfs slechter.

                            Groetjes Josse
                            Ik laad altijd mijn foto's via Photobucket met 900 pixels aan de langste zijde, geen enkel probleem.
                            Daarna copy ik de link hier naar dit forum.. gaat echt perfect!
                            Heb nog zoveel te leren :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stokstaartjes

                              Bedankt voor de tip.
                              Foto's zijn nog op mijn laptop genomen, met het scherm dat ik bij mijn nieuwe PC gekocht heb zie ik inderdaad ook dat de foto best wat lichter en rustiger had mogen zijn.

                              Groetjes Josse
                              Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

                              Comment

                              Working...
                              X