Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een boom arm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een boom arm

    Hoi ,

    ik wil een boom arm aanschaffen om mijn linkstar flitser en beautydish op te gebruiken.

    Nu zie ik heel dure modellen die bijna tegen de 200 euro aanlopen.

    Maar ook goedkopere van Linkstar en Falcon Eyes van rond de 50 euro.

    Ik heb ongeveer 1 a 2 shoots per maand en altijd in mijn thuisstudio, dus echt veel te lijden hebben ze niet.

    Zijn die van Linkstar of Falcon eyes dan goed genoeg?

    Deze bijvoorbeeld http://www.kamera-express.nl/product...2m-121-211-cm/
    Last edited by danielsl; 9 augustus 2012, 21:11.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Op zoek naar een boom arm

    Helemaal niemand??
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een boom arm

      Ok ik dan.
      Ik heb een boom armpje van Photoflex.
      Ondertussen blijkbaar vervangen of afgevoerd, een goedkoop ding wat dus ook blijkt uit het gebruik daar van.
      Ik gebruik hem eigenlijk het meeste om met de bijbehorende knijpers mijn collapsible background aan op te hangen.
      Om er een softbox met flitser aan te hangen is het maar lala.
      Met andere woorden ga voor een iets sterker model, die nu op hun website staat lijkt wel stevig.
      Hou er wel rekening mee dat de boomarm evenredig moet zijn met het statief die hij vast houd.
      Wil je daar echt in investeren, dan is een stevig lampstatief je eerste zorg.
      Koop je hem samen dan spreken we van een complete C stand.
      Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een boom arm

        de zoek functie brengt raad... is al uitgebreid besproken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar een boom arm

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          de zoek functie brengt raad... is al uitgebreid besproken...
          O ja waar? als ik de zoekfunctie gebruik, dan kom ik vooral op echte bomen uit
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar een boom arm

            Oorspronkelijk geplaatst door fotografieljakim Bekijk bericht
            Ok ik dan.
            Ik heb een boom armpje van Photoflex.
            Ondertussen blijkbaar vervangen of afgevoerd, een goedkoop ding wat dus ook blijkt uit het gebruik daar van.
            Ik gebruik hem eigenlijk het meeste om met de bijbehorende knijpers mijn collapsible background aan op te hangen.
            Om er een softbox met flitser aan te hangen is het maar lala.
            Met andere woorden ga voor een iets sterker model, die nu op hun website staat lijkt wel stevig.
            Hou er wel rekening mee dat de boomarm evenredig moet zijn met het statief die hij vast houd.
            Wil je daar echt in investeren, dan is een stevig lampstatief je eerste zorg.
            Koop je hem samen dan spreken we van een complete C stand.
            Was ik stiekem al bang voor. Maar wil er zoveel geld niet aan besteden als ik het maar sporadisch gebruik.
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar een boom arm

              Als het voor sporadisch gebruik is kan je misschien kiezen voor een boom stand.
              De boom arm van deze modellen schuift in de stand, dus als je de boom niet gebruikt is het een gewone lichtstand.

              Voor de BD flitsset gebruiken we een Manfrotto 420B en deze heeft toch al wat meegemaakt.
              http://www.manfrotto.com/black-alumi...d-with-sandbag


              Wil je een nog steviger model (kost ook wat meer).
              http://www.manfrotto.com/combi-boom-stand-hd

              Persoonlijk zou ik voor de 420B gaan.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar een boom arm

                Dit met dat als dit de bedoeling is, is vrij zwaar en en in de zak als tegengewicht 6 flesjes water van een 1/2 water, grt
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar een boom arm

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Als het voor sporadisch gebruik is kan je misschien kiezen voor een boom stand.
                  De boom arm van deze modellen schuift in de stand, dus als je de boom niet gebruikt is het een gewone lichtstand.

                  Voor de BD flitsset gebruiken we een Manfrotto 420B en deze heeft toch al wat meegemaakt.
                  http://www.manfrotto.com/black-alumi...d-with-sandbag


                  Wil je een nog steviger model (kost ook wat meer).
                  http://www.manfrotto.com/combi-boom-stand-hd

                  Persoonlijk zou ik voor de 420B gaan.
                  Echt de verkeerde prijsklasse hoor.
                  Denk dat ik anders maar die van Falcon Eyes neem. Als het niks is, dan koop ik er wel een cloon-westcott apollo bij, dan kan ik het altijd nog met een speedlight doen.
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar een boom arm

                    zoekfunctie beperken tot deze groep... click
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar een boom arm

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      zoekfunctie beperken tot deze groep... click
                      Aaah thnx! Zie in deze topic dat jij de Falcon Eyes Boom Arm LB32-M hebt/had voor je westcott. Zou deze ook een gewone flitser met beautydish kunnen houden of is dit toch wat te fragiel? Zie bij de specs dat hij 7.8 kg kan houden. Ik schuif hem trouwens niet verder uit dan 1m50 ivm ruimte studio
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar een boom arm

                        zou moeten kunnen... hoe zwaar zijn je lichten? 't is een degelijke arm...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar een boom arm

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          zou moeten kunnen... hoe zwaar zijn je lichten? 't is een degelijke arm...
                          Flitser is 3 kg en de beauty dish met grid zal ongeveer hetzelfde zijn. Ongeveer 6 kilo in totaal. Arm zal niet uitgeschoven worden tot maximale lengte.
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar een boom arm

                            Ik hang er een elinchrom met 70cm beautydish op... Maar m,n flitsers zijn lichter... (digital SE)
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar een boom arm

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              Ik hang er een elinchrom met 70cm beautydish op... Maar m,n flitsers zijn lichter... (digital SE)
                              En mijn beauty dish is 56cm, dus iets lichter. Ik denk dat ik het er gewoon op waag.
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X