Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zie ik de lichtjes..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zie ik de lichtjes..

    Na een drukke periode eindelijk nog eens tijd gehad voor foto's te maken en voor het forum




    grotere versie achter linkje

    EXIF
    ISO800
    f/22
    30sec

    Update (verkleining in CS5 ipv CS6)




    Bedankt voor het kijken en voor jullie reacties.
    Grtjs,
    Biebel
    Last edited by biebel; 10 augustus 2012, 20:57.

  • #2
    Re: Zie ik de lichtjes..

    Heel mooi
    Zou onderaan wel een stukje croppen...

    Comment


    • #3
      Re: Zie ik de lichtjes..

      k volg

      Comment


      • #4
        Re: Zie ik de lichtjes..

        Sorry maar ik vind het maar niks.
        teveel ruis, en de gebouwen staan er "raar" op. Precies teveel verscherpt...
        Het is geen gemakkelijke opdracht, maar dit kan volgens mij toch beter.

        Comment


        • #5
          Re: Zie ik de lichtjes..

          ik denk dat je hier de mist ingegaan bent door de instellingen op uw camera.
          ISO naar 100
          diafragma openzetten( kleiner getal) tussen 11 en 16
          dacht hier eens gelezen te hebben dat men best "ruisonderdrukking" aanlegt voor nachtfotografie
          en vanop statief werken met liveview (hierdoor klapt uw spiegel omhoog en moet de camera dit niet meer doen wanneer de foto gemaakt wordt, waardoor je weer minder trilling hebt)
          afstyandsbediening gebruiken of eventueel timer gebruiken.
          en eventueel wat spelen met de belichtingscompensatie moest dit nodig zijn.

          dat zal u al veel betere resultaten opleveren.

          Grtz david

          Comment


          • #6
            Re: Zie ik de lichtjes..

            Idd. te hoge iso waarde en ik zou hem ook rechtzetten, maar dat is de keuze van de fotograaf F22 zou wel kunnen, maar dan kan hier de ST korter. 30 sec in nogal vrij lang. Ik maakte trouwens die fout ook in het begin, dus komt allemaal goed. En, niet vergeten uv filter te verwijderen en zoeker afsluiten als je live view gebruikt.
            Last edited by Guest4; 10 augustus 2012, 17:07.

            Comment


            • #7
              Re: Zie ik de lichtjes..

              Bedankt voor jullie reacties allemaal.
              f/22 heb ik gekozen voor de sterretjes in de lampen (of vergis ik me als ik denk dat je voor dat effect minstens f/22 moet nemen), daardoor moest ik naar ISO800 omdat ik geen afstandsbediening heb (nog niet ;-) ) en dus niet naar bulb kon overgaan ivm bewegingsonscherpte.
              Live view en timer heb ik gebruikt. Uv filter was eraf maar wel een polar filter erop gezet om het blauwe effect te bekomen.
              De ruis krijg ik niet weggewerkt maar mijn origineel ziet er wel beter uit. Voor verkleinen en naverscherpen ben ik van SC5 naar SC6 overgestapt. Ik weet niet of het daaran ligt. Straks eens terug in SC5 proberen.

              En ja dit ga ik zeker meer proberen. :-)

              Grtjs,
              Biebel

              Comment


              • #8
                Re: Zie ik de lichtjes..

                Update geplaatst.
                rechter gezet en verkleint in CS5.
                Minder ruis nu
                Kan iemand dit verklaren ik heb identiek dezelfde bewerking gedaan in beide programma's.
                verkleinen naar 1200px en verscherpt op 150% 0.3px, dan verkleint nr 900px en verscherpt op 80% 0.1px

                Comment


                • #9
                  Re: Zie ik de lichtjes..

                  Hoi Biebel, bij nachtfotografie houd je de ISO liefst zo laag mogelijk, omdat je bij zo een lange belichting ruis gaat ontwikkelen, zet je de ISO hoger zoals je hebt gedaan, ga je dit probleem nog maar enkel versterken.
                  De pola filter zou ik er ook aflaten.

                  Comment

                  Working...
                  X