Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 iemand ervaring mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 iemand ervaring mee?

    Het was te denken een 2de hands D80 aankopen (wat me evenveel koste als men allereerste reflex D3100 te laten herstellen)
    maar na opnieuw een jaar beginnen de mankementen te komen....

    Ik ben nogal verknocht aan men D80 en heb nu ook maar een jaartje gehad om er mee te oefenen dus de vraag of de D90 dan een goed overstaptoestel is.... (heb er eentje gevonden nieuw 600Eur) dus valt goed binnen mijn budget.....

    natuurlijk kan ik heel internet beginnen afzoeken naar de voor en nadelen (wat ik al heb gedaan)
    maar toch de vraag of er hier andere forumleden zijn die hun ervaring willen delen.

    ik zou er nu toch wel graag meer als een jaar mee doen (naast het feit dat ik men toestel overal en nergens bijheb en gebruik)

    wie kan me helpen?

    ik heb ook gezien dat de Focuspunten bij de D90 er 11 zijn maar vind nergens die van de D80 :-( kan iemand me daar mee helpen?

    mercikes op voorhand!!!

  • #2
    Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

    ik ken de D80 niet hier vond ik wel dat de D80 ook 11 scherpstelpunten heeft. Ik heb enkele maanden geleden mijn D3000 ingewisseld voor een D90 en dat is op alle vlak een stap vooruit. Vooral de ISO-prestaties tot 3200 zijn onvergelijkbaar met de D3000 en de scherpstelmotor waardoor ik oudere af lenzen die ik had van analoge toestellen kon gaan gebruiken. Hier vind je enkele foto's met m'n D90 op iso 1600 in niet de makkelijkste situatie met een oude 70-210 lens (zonder beeldstabilisatie)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

      k denk dat er al zoveel geschreven is over de D90 dat het duidelijk mag zijn dat het en zeer degelijk toestel is .
      Nieuw 600 euro moet veel betr kunnen heb hem vorige week nog zien liggen aan 510 euro nieuw in de winkel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

        welke winkel aub?
        ik weet wel dat de D90 een degelijk toestel is maar ik weet ook dat ik hier mensen met veel ervaring vind! :-)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

          Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
          welke winkel aub?
          ik weet wel dat de D90 een degelijk toestel is maar ik weet ook dat ik hier mensen met veel ervaring vind! :-)
          Inderdaad, dat weet je omwille van de vele ervaringen die je reeds gelezen hebt en de mooie foto's die je in SC kan zien.


          En hier het allergoedkoopst: http://www.kamera-express.nl/product/nikon-d90-body-/
          En ja, (goede) ervaringen met deze webshop kan je ook vinden via de zoekfunctie

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Inderdaad, dat weet je omwille van de vele ervaringen die je reeds gelezen hebt en de mooie foto's die je in SC kan zien.


            En hier het allergoedkoopst: http://www.kamera-express.nl/product/nikon-d90-body-/
            En ja, (goede) ervaringen met deze webshop kan je ook vinden via de zoekfunctie


            tnx! :-)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Inderdaad, dat weet je omwille van de vele ervaringen die je reeds gelezen hebt en de mooie foto's die je in SC kan zien.


              En hier het allergoedkoopst: http://www.kamera-express.nl/product/nikon-d90-body-/
              En ja, (goede) ervaringen met deze webshop kan je ook vinden via de zoekfunctie

              Dat kost ie bij Bastiaens in berlaar of st-niklaas ook
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

                altijd een leuke site om te vergelijken: klik :http://snapsort.com/compare/Nikon_D80-vs-Nikon_D90
                Groetjes Jan

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

                  al meer dan 2 jaar heel tevreden van mijn d90 nooit problemen gehad

                  een goeie site om te kijken waar het produkt het goedkoopste is op tweakers: http://tweakers.net/pricewatch/

                  staat nu op 489 euro, winkel in zeist
                  Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

                    nikon d90 moeilijk te verkrijgen (is al 8 maanden uit fabricage)
                    dus de d7000 aangeschaft en heel content van!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 iemand ervaring mee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
                      nikon d90 moeilijk te verkrijgen (is al 8 maanden uit fabricage)
                      dus de d7000 aangeschaft en heel content van!
                      Dat zal wel, dat is ook nog een flinke stap vooruit t.o.v. de D90. Proficiat
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment

                      Working...
                      X