Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom

    na een discussie met een medefotograaf op facebook. had hij nog nooit van FP( flits synchronisatie )op
    nikon D90 gehoord metr externe flits in dit geval een SB900,
    blijft de sluitertijd met een flits beperkt tot 1/250sec
    Als je FP aanzet kan je je shuttersneheid verhogen
    als je de externe flits nu draadloos ergens zet, wordt de shutter weer beperkt tot 1/250sec

    hoe kan dit en is dat ook als je weer een 2e flits op je toestel plaatst?

  • #2
    Re: waarom

    Ik heb een D700 en die ken ik vanbinnen en van buiten. Met CLS kan je FP aan.

    Ik heb een handleiding van de D90 gevonden en denk dat je volgende settings moet maken:

    Setting e5 Auto FP op ON.
    Stel nu je pop-up flits als commander:
    Setting e2 in C mode en nu de built in flits op -- instellen en je groepen op TTL, A of M als gewenst.

    Nu zet je de SB900 op remote (zorg dat de SU4 [optical slave] mode niet aan staat, hiervoor moet je even in de menu's graven).


    Nu zou je moeten kunnen flitsen op sluitertijden korter dan 1/250ste.

    Succes!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: waarom

      Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
      Ik heb een D700 en die ken ik vanbinnen en van buiten. Met CLS kan je FP aan.

      Ik heb een handleiding van de D90 gevonden en denk dat je volgende settings moet maken:

      Setting e5 Auto FP op ON.
      Stel nu je pop-up flits als commander:
      Setting e2 in C mode en nu de built in flits op -- instellen en je groepen op TTL, A of M als gewenst.

      Nu zet je de SB900 op remote (zorg dat de SU4 [optical slave] mode niet aan staat, hiervoor moet je even in de menu's graven).


      Nu zou je moeten kunnen flitsen op sluitertijden korter dan 1/250ste.

      Succes!
      vanavond eens zien of da werkt, bedankt voor de reactie

      Comment

      Working...
      X