Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerking productfotografie

    Ik ben al tijdje bezig met het schrijven van assemblage handleidingen of kortweg het vertalen van engeneering naar productie toe. Dit zijn vaak zwart geanodiseerde onderdelen of inox onderdelen die samengesteld moeten worden. Nu doe ik de bewerking van de foto's thuis omdat wij op de firma daar nog niet echt mee bezig zijn. Mijn fototoestel heeft hier ook zijn bijdrage in.
    Ik zoek een goedkoop alteratief voor fotoshop. Wat wil ik er mee doen:

    - hooglichten
    - schaduwen
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

  • #2
    Re: Bewerking productfotografie

    Photoshop Elements?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Bewerking productfotografie

      Daar denk ik zelf ook wel aan, maar vooraleer daar weer budgetten voor zijn... Mss freeware alternatieven?
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Bewerking productfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
        Daar denk ik zelf ook wel aan, maar vooraleer daar weer budgetten voor zijn... Mss freeware alternatieven?

        Budgetten? Één uurtje zoeken naar een programma kost je baas al meer.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Bewerking productfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
          Daar denk ik zelf ook wel aan, maar vooraleer daar weer budgetten voor zijn... Mss freeware alternatieven?
          Vind ik persoonlijk wel eigenaardig, gezien het toch over een commerciële activiteit gaat.

          Echte bruikbare freeware oplossingen? Iets als Picasa, misschien? Maar of je daar schaduwen en hooglichten mee kunt aanpakken?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Bewerking productfotografie

            Gimp is gratis. Het werkt ongeveer hetzelfde als photoshop, maar het is opensource.
            Er zijn ook plugins af te halen die hooglichten en schaduws kunnen aanpassen.
            Het is even wennen, maar als je toch geen complexe bewerkingen wilt doen, voldoet die volgens mij wel.

            Comment


            • #7
              Re: Bewerking productfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
              Gimp is gratis. Het werkt ongeveer hetzelfde als photoshop, maar het is opensource.
              Er zijn ook plugins af te halen die hooglichten en schaduws kunnen aanpassen.
              Het is even wennen, maar als je toch geen complexe bewerkingen wilt doen, voldoet die volgens mij wel.
              Ja, met Gimp kom je al ver, en het is gratis, ook voor commerciële doeleinden.

              Comment


              • #8
                Re: Bewerking productfotografie

                Alvast bedankt voor de reacties. Het zijn geen brochures die moeten verkopen dus moet het programma inderdaad niet te veeleisend zijn. Ik zal gimp spoedig uittesten. Zit in gimp een histogram ingebakken?
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerking productfotografie

                  Je bedoelt of je het histogram kunt bekijken en aanpassen ? Yep, dat kan.
                  Eigenlijk alles wat kan in PS, kan ook in Gimp. Toch zeker van de basis.
                  De grootste gemissen zijn de afwezigheid van aanpassingslagen en de onmogelijkheid om bepaalde plugins voor PS te draaien (zoals de NIK-filters).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewerking productfotografie

                    Dat bedoel ik inderdaad.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewerking productfotografie

                      waarom zo ingewikkeld ? met Lightroom heb je direct wat je nodig hebt .OK, het is niet gratis, maar het is oh zo gemakkelijk .
                      Voor mijn zaak moet ik veel onderdelen fotograferen , het nadeel van Photoshop of Gimp is dat je ze stuk voor stuk dient te behandelen.
                      Stel , je hebt 10 foto's gemaakt onder min of meer dezelfde omstandigdheden , in Ligtroom pas je 1 foto aan en copieer je alle instellingen door 1 druk op de knop, dan selecteer je de 10 foto's klik op plakken en meer moet je niet doen, direct zijn ze allen aangepast, je doet die hendeling als je traag bent in 5 min. in PS of Gimp wordt dit snel een uur.
                      Uw baas wil zeker dat er efficiënt gewerkt wordt ,in de kortste tijd is dit terugbetaald door de tijdswinst.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bewerking productfotografie

                        faststone viever kan dit ook. maar lr is idd de ideale oplossing
                        nikon stuff

                        Comment

                        Working...
                        X