Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

    Ik zit al een tijdje te proberen maar kom er niet echt uit.
    Met welke bewerking maak je de contourlijnen in gezichten, zoals bijgevoegde foto, en dergelijken dikker zoals op deze foto ?
    Kan toch niet uitsluitend HDR zijn ?

    Gr. John

    sportactiefoto.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, sportactiefoto.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
    Last edited by Red Falcon; 8 augustus 2012, 19:16.
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
    Ik zit al een tijdje te proberen maar kom er niet echt uit.
    Met welke bewerking maak je de contourlijnen in gezichten, zoals bijgevoegde foto, en dergelijken dikker zoals op deze foto ?
    Kan toch niet uitsluitend HDR zijn ?
    Lokaal contrast verhogen heet dat. In ACR doe je dat door de Clarity slider naar rechts te schuiven,
    in PS of andere fotoshoppen doe je dat met een USM filter met grote radius (bvb 20-50), en vrij klein percentage (10-20).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

      Moderator Note: Geen eigen foto en daarom achter een link geplaatst.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

        kan wrs ook met dodge and burn tool
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
          Lokaal contrast verhogen heet dat. In ACR doe je dat door de Clarity slider naar rechts te schuiven,
          in PS of andere fotoshoppen doe je dat met een USM filter met grote radius (bvb 20-50), en vrij klein percentage (10-20).



          Heb het geprobeerd maar krijg toch niet helemaal dit effect hoor.
          Zij er ook nog andere mogelijkheden ?
          Last edited by LesC; 8 augustus 2012, 23:02. Reden: Quote verbeterd
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

            Hou er rekening mee dat dit beeld ook behoorlijk is ingeflitst ?!
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
              Heb het geprobeerd maar krijg toch niet helemaal dit effect hoor.
              Zij er ook nog andere mogelijkheden ?
              Denk dat deze zo gedaan is : maak eerst een kopie layer van je beeld. filter/other/high pass --- radius 10. Dan kan je kiezen om die layer op hard of soft light te zetten. Dan verander je de opacity naar smaak.
              Er zijn er verschillende....je kan een dull pop maken voor zwart, de clarity slider gebruiken in raw...of die voor het zwart bij flitsfoto's als deze.
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                Tonal Contrast, Nik Color Effex Pro.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  Denk dat deze zo gedaan is : maak eerst een kopie layer van je beeld. filter/other/high pass --- radius 10. Dan kan je kiezen om die layer op hard of soft light te zetten. Dan verander je de opacity naar smaak.
                  Er zijn er verschillende....je kan een dull pop maken voor zwart, de clarity slider gebruiken in raw...of die voor het zwart bij flitsfoto's als deze.
                  Heb het even zelf gedaan op een foto uit mijn rijk gestoffeerde bibliotheek. Heb snel een foto genomen die een beetje bij die van jou aansluit. Gewoon om te zien of ik je geen blaaskes aant wijsmaken ben.

                  Origineel :

                  High Pass :

                  foto's zijn genomen zonder fill flash.
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                    Heb het even zelf gedaan op een foto uit mijn rijk gestoffeerde bibliotheek. Heb snel een foto genomen die een beetje bij die van jou aansluit. Gewoon om te zien of ik je geen blaaskes aant wijsmaken ben.

                    Origineel :

                    High Pass :

                    foto's zijn genomen zonder fill flash.
                    Ik zie amper verschil
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                      Ik kan ook echt geen/weinig verschil zien hoor. Kijk nog eens naar de door mij geposte/geplaatste foto als voorbeeld.
                      www.sportactiefoto.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                        ik zie toch wa verschil hoor.

                        lijnen in de handpalm links
                        lijnen rond de glimlach van de grootste

                        op de andere kinderen valt het inderdaad wel minder op
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                          zoals ik in mijn eerste post zei moet je op het eind met de opacity slider spelen. 'Amper verschil' is beter dan 'veel verschil'. Ik zie een duidelijk verschil tss de twee op elke rand of contour in het beeld, maar blijft aanvaardbaard als foto op zich. Denk dat de opacity 40% is in het tweede beeld.

                          ALs je een minderwaardig scherm hebt, bekijk dan de foto's op ooghoogte. Kijk naar 1 gezicht op het origineel, scroll naar beneden en kijk naar het gezicht in de tweede foto. Zie je geen verschil, vergeet dan wat ik heb gezegd want dan kan ik je ook niet helpen.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                            zoals ik in mijn eerste post zei moet je op het eind met de opacity slider spelen. 'Amper verschil' is beter dan 'veel verschil'. Ik zie een duidelijk verschil tss de twee op elke rand of contour in het beeld, maar blijft aanvaardbaard als foto op zich. Denk dat de opacity 40% is in het tweede beeld.

                            ALs je een minderwaardig scherm hebt, bekijk dan de foto's op ooghoogte. Kijk naar 1 gezicht op het origineel, scroll naar beneden en kijk naar het gezicht in de tweede foto. Zie je geen verschil, vergeet dan wat ik heb gezegd want dan kan ik je ook niet helpen.
                            Ik heb een gecalibreerd scherm van Eizo, dus niet bepaald minderwaardig. Er zit gewoon geen verschil in de 2 versies, in ieder geval zo weinig dat het verwaarloosbaar is.

                            Dan had je het beter overdreven kunnen doen, zodat we het resultaat van deze methode ook echt hadden kunnen zien
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe maak je zulke dikke contourlijnen in gezichten ?

                              hier een ips dell, en gekalibreerd.

                              idd beter klein verschil dan er los over.
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X