Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

    Dag elkeen,

    ik ben inderdaad nieuw op dit forum, al ken ik jullie al best lang via Dama(foto).

    Wij (vrouw, zoon en ikzelf) zijn net terug van vakantie waar we een 'malheur' hebben voorgehad met ons foto-apparaat.


    We wilden een foto van onze zoon nemen, die een foto van ons aan het nemen was. Stonden dus recht tegenover elkaar. De flash van ons (gelukkig?) reserve toestelletje ging dus in de lens van onze Fuji. Sindsdien GEEN beeld meer, niet in het LCD, niet door het kleine "pseudo-optische?" oog .

    Ik heb het vermoeden dat ergens een soort sensor overbelicht is geraakt door bovenvermelde scene, en dus mijn vraag:
    1.- wat kan er loos zijn? en
    2.- iemand een idee van wat het moet kosten?

    Dama had ons al een adres gegeven waar we'm kunnen binnendoen, maar graag wisten we waar we ongeveer staan.

    Dank voor jullie reacties!

    Da_Vic

    (Overigens: dit toestel is een prachtig toestel voor de 'in between' fotoliefhebber, meen ik)
    Last edited by Da_Vic; 8 augustus 2012, 14:20.

  • #2
    Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

    Van dat soort probleem heb ik nog nooit ergens iets gelezen.
    Het lijkt mij sterk dat de camera daardoor stuk is gegaan (maar het kan natuurlijk altijd een eerste keer zijn).

    Is de garantie al verlopen?
    Als dat niet zo is, dan doe je het toestel zo snel mogelijk binnen, maar je zegt er niet bij wat er gebeurd is (als ze eender welke reden hebben om de garantie te laten vallen, dan zullen ze die ook gebruiken).
    Maar eigenlijk hebben ze dan zelfs nog niets te zeggen, tenzij er in de handleiding is vermeld dat je geen foto's mag maken van flitsende fotografen (ik heb al verschillende foto's gemaakt terwijl er net een andere fotograaf in mijn richting flitste, en daardoor is er nog geen enkele camera stuk gegaan).
    De studiofotografen zullen al wel eens op de ontspanknop gedrukt hebben terwijl de camera op een studioflitser gericht is, dat kan volgens mij ook niet veel kwaad.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

      Dag Black Bandid,

      dank voor de feed-back. Het toestel is zowat drie jaar oud. Bedoel je dat het, zelf buiten garantie, erg "discuteerbaar" is dat het hierdoor stuk is gegaan of gewoon dat er een al-dan-niet-toevallige samenloop van omstandigheden heeft gezorgd voor het defect?

      Ik denk/voel dat we sowieso een herstelling aan ons been hebben. Vraag is wat het kan kosten.

      Ik steek 'em binnen waar Dama ons adviseerde en laat eerst een bestek maken. Hopend op geen te hoge kost...

      Ol laat nog weten hoe het loopt/liep.

      Greetz!

      Da_vic

      Comment


      • #4
        Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

        Er zijn duizenden mensen die een foto van zichzelf maken in de spiegel, met flits.
        Die lukken allemaal.

        Dus...

        Dpaul
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

          Hello,

          we zijn ondertussen 4 weken later en gisteren kreeg ik reactie van Fuji (via de winkel waar we'm hebben binnengedaan) op het analyseren van onze camera... Slecht nieuws, zonder meer.
          Model wordt niet meer gemaakt, is dus onherstelbaar. Sturen meteen offerte voor een vervangmodel, incl. prijs natuurlijk.
          Graag jullie mening over het voorstel aub.

          Hieronder copy/paste uit de offerte van de winkel te Gent:

          Uw S100FS kan niet meer hersteld worden daar er geen
          onderdelen meer voor bestaan.
          Daarom stellen ze u een nieuw toestel voor, nl. de HS30.
          Indien u akkoord bent: 479,40 Eur voor nieuw toestel
          Indien u niet akkoord bent: 50 Eur bestekkosten indien u uw
          S100FS onhersteld terug wilt
          Indien u uw S100FS laat vernietigen: geen kosten


          Einde copy/paste.

          Lijkt ons geen mis toestel, maar eerlijk gezegd vonden we op het internet (pixmania) een veel scherpere prijs: http://www.pixmania.nl/nl/nl/1179779...nsumer-advices

          Graag enkele adviezen.

          Thanks a lot in advance!

          Comment


          • #6
            Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

            Ik zou die camera door hen laten vernietigen, en op een ander een nieuwe camera kopen.
            Dat moet daarom nog geen Fuji zijn (tenzij die camera de beste is die je kan vinden voor die prijs), er is keuze genoeg in dat soort camera's.

            Volgens mij hebben ze er zelfs nog niet naar gekeken, tegenwoordig is het de bedoeling dat je een nieuw apparaat koopt als het andere buiten de garantieperiode stuk gaat.
            Laat het zeker niet terugsturen, want dan ben je nog eens 50 euro extra kwijt voor een toestel waarmee je zelf nog naar het containerpark moet om er vanaf te geraken.

            Je hebt die camera toch meer dan 2 jaar geleden gekocht, want dat is hier nergens vermeld?
            Last edited by Black B@ndit; 1 september 2012, 12:44.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

              S100FS is een toestel uit 2008.

              Ik zou persoonlijk geeneens meer iets van het merk Fuji willen.
              Als ze na 4 jaar al geen onderdelen meer hebben, vind ik echt een trieste zaak
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                Destijds hebben wij de Finepix S100FX aangeschaft op grond van goede commentaren (en prijs natuurlijk). En eerlijk: wij waren er zeer tevreden van.
                Dat ons toestel na amper 3 (drie!) jaar "onherstelbaar is" zonder dat die de wielen van een vrachtwagen heeft gezien, stemt ons ook maar sneu.
                Wat te vinden van dit (niet-Fuji) toestel? http://www.pixmania.nl/nl/nl/1087300...tml#pix-review
                Denken idd van ons "oud" toestel dan maar achter te laten, want waar kunnen we daar überhaupt mee heen; mochten we dan toch die 50 euro betalen?...

                Alvast dank voor jullie reactie(s)!

                Comment


                • #9
                  Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                  Zelf een Fuji superzoom gehad en deze aan mijn vader gegeven toen ik met dslr begon. Mijn vader gebruikt dit toestel nog steeds bijna dagelijks naar volle tevredenheid. Met het merk is niets mis enkel de service want ik mis de conclusie die genomen is wat er defect is. De Nikon D3000 is op zich een goede beginners dslr, let wel op de mogelijkheden van het toestel. De bijbehorende kitlens is beperkter in zijn zoombereik vergeleken met de Fuji (maar je kunt de lens wisselen op de Nikon), de kwaliteit van de lens zal wel stukken beter zijn. Gewoon gaan proberen zou ik zeggen. In dezelfde prijsklasse zit ook de Canon 1100D met vergelijkbare lens. Kijk ook even naar de filmmogelijkheden, die zijn bij de Canon 1100D meen ik uitgebreider dan bij Nikon (ik meen zelfs niet aanwezig).
                  Last edited by Lachofikschiet; 2 september 2012, 15:09.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                    Dat komt omdat de D3000 al een oud(er) toestel is, van wanneer geen enkele dslr video had. De D3100 heeft wel video en is zelfs even goed als die van de 550D enz...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                      Dat komt omdat de D3000 al een oud(er) toestel is, van wanneer geen enkele dslr video had. De D3100 heeft wel video en is zelfs even goed als die van de 550D enz...
                      De D3000 is uit 2009 en er waren toen meerdere dslr's met (HD) video, alleen Nikon lag toen al achter en nog steeds op dit vlak. Verder niks mis met Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                        Hi,

                        vergeleken met jouw aanbieding: voor 5€ meer heb je de D3100.

                        Greetz, Peter
                        Last edited by PeterGD; 4 september 2012, 14:43.
                        Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                          hallo,


                          Ik had ook een sf100 en heb deze verleden jaar laten vallen met als resultaat dat de lens stuk was. Heel tevreden over geweest.

                          Heb me een Nikon D3100 met 18-105 zoom aangeschaft en ja, het is wel even wennen zonder die superzoom, maar de foto's zijn wel beter van kwaliteit. Zeker minder ruis. Ik beklaag me de aankoop geen minuut.

                          J.
                          Fuji x 100 f

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                            Wat ik zou doen is contact opnemen met de invoerder van Fuji.
                            Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een Casio EX-H10 nét buiten (6 dagen) de garantieperiode stuk gehad.
                            Ik naar Krefel waar ik het gekocht had.... Niets aan te doen, garantieperiode is verlopen en we kunnen dus enkel het toestel verzenden ter reparatie.
                            Minimale kostprijs voor verzending 18 € + nazichtkosten enz.... je kent het wel.
                            Redelijk teleurgesteld in deze houding nam ik rechtstreeks contact met Casio Benelux op die me binnen de paar uur lieten weten niet te zien op zelfs enkele weken overschrijding van de garantieperiode en dat ik het toestel maar moest overmaken aan de hersteldienst voor de Benelux.
                            Een paar weken later kwam het toestel volledig hersteld én dit gratis terug in mijn bezit. Zo zie je maar...
                            Wie zegt dat de invoerder van Fuji je geen andere informatie kan geven dan de winkel.

                            Het is in elk geval het proberen waard en baat het niet, het schaadt ook niet.
                            Succes.
                            Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geen digitaal beeld meer na frontale flash in lens Fujifilm Finepix S100FS

                              Verleden jaar, toen mijn toestel gevallen was, waren er ook al geen vervangstukken meer te verkrijgen. Blijkbaar is het de huidige tendens bij verschillende merken, dat als een toestel uit productie wordt genomen, er ook geen onderdelen voor reparaties meer worden gemaakt en indien de stock op is heb je pech. Ik spreek hier niet over de dslr-markt.
                              Fuji x 100 f

                              Comment

                              Working...
                              X