Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Margrietje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Margrietje

    Tijdens een motorritje in Sankt Vith.

    ISO: 200
    Diafragma: F2,8
    Sluitertijd: 1/2000sec
    Brandpuntafstand: 75mm
    Diafragme voorkeur.

    Ik weet dat er misschien wat meer scherpte mocht zijn, (zeer beperkte scherptediepte).
    Maar ik vond dat het in dit beeld wel bijdraagt aan het verwelkte...


    Heb eerst de exif gegevens geplaatst, om de foto los te maken van de reclame.
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Margrietje

    mooi en dan vooral leuk DOFspel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Margrietje

      Ja, volg. Dat is nu precies wat ik voor ogen heb. Je hebt dat heel goed aangevoeld. Het hartje nog gedeeltelijk scherp omdat er nog leven in het plantje is. De rest wordt vager, stilaan vergaat ie. Normaal gezien hoeven we er geen uitleg aan te geven. Dat verhaal zou de toeschouwer moeten aanvoelen.

      Kleine opmerking : bekijk je histogram eens.

      Comment


      • #4
        Re: Margrietje

        Dank je bouk.

        Loeky, het histogram is aan de donkere kant, maar als je kijkt is er slechts zeer weinig onderbelicht...
        Ik denk als je hier alles naar rechts trekt, dat héél wat gevoelens in de foto verloren zouden gaan?
        (Maar ik ga het hier wel eens proberen, you never know )
        Alleszins bedankt voor feedback!
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Margrietje

          Het donkere stoort mij hier niet. Ik volg ivm de DOF. Leuk.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Margrietje

            ga mee met me voorgangers..maar wat mij ook stoord is dat de bloemblaadjes er niet helemaal opstaan..en hij is precies in het midden geplaatst.

            grt ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: Margrietje

              Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
              ga mee met me voorgangers..maar wat mij ook stoord is dat de bloemblaadjes er niet helemaal opstaan..en hij is precies in het midden geplaatst.

              grt ingrid,
              Hij staat (iets) boven het middelpunt, eerder naar het visuele middelpunt (het hart van de bloem dan).
              (Daarom dat die blaadjes er ook niet volledig opstaan).

              dat de bloem zelf centraler staat, vind ik hier verre van storend? (geen kijk/beweeg-veld)
              ik ken de derden-regel wel, maar ik heb ook geleerd dat niet elke foto aan die regel moet voldoen
              Verder was ik vrij beperkt, ik wou bewust een enkel groene/zwarte-achtergrond,
              en aangezien deze in een veld stond met andere margrietjes... is het dit geworden

              grtz
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: Margrietje

                prachtige DOF en de sfeer die erbij hoort...
                Alleen heb ik het zo niet voor de compo, maar ik kan niet echt zeggen hoe ik het anders zou doen
                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                Comment


                • #9
                  Re: Margrietje

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  mooi en dan vooral leuk DOFspel.
                  grt,bouk.
                  Helaas Bouk, maar hier volg ik niet. De foto is wat dof betreft niet fraai. De compo had ook anders gekund. Object rechts plaatsen waar de achterliggende bloem meer in dof tot uiting had gekomen. Er ontbreekt teveel scherpte op hart, waar het kromme blad dan weer scherp is. De foto is ook opgepoetst met een vervloeiende waas, waardoor de ruis wordt geminimaliseerd. Zo zie je maar, hoe smaken weer verschillen Wel respect voor de fotograaf en zijn werk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Margrietje

                    Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                    Helaas Bouk, maar hier volg ik niet. De foto is wat dof betreft niet fraai. De compo had ook anders gekund. Object rechts plaatsen waar de achterliggende bloem meer in dof tot uiting had gekomen. Er ontbreekt teveel scherpte op hart, waar het kromme blad dan weer scherp is. De foto is ook opgepoetst met een vervloeiende waas, waardoor de ruis wordt geminimaliseerd. Zo zie je maar, hoe smaken weer verschillen Wel respect voor de fotograaf en zijn werk
                    Wat is er opgepoetst?
                    Het enige poets werk was:
                    verkleinen naar 900px en naverscherping...

                    (of versta ik het woord opgepoets verkeerd?)


                    toevoeging:
                    verder wou ik de bloem linksboven eigenlijk volledig uitbeeld,
                    maar doordat het een motorrit was, is't zo verlopen,
                    ik wou eigenlijk een zo goed als volledig groene/donkere achtergrond halen
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Margrietje

                      Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                      Helaas Bouk, maar hier volg ik niet. De foto is wat dof betreft niet fraai. De compo had ook anders gekund. Object rechts plaatsen waar de achterliggende bloem meer in dof tot uiting had gekomen.......
                      OK..maar ik beoordeel wat ik zie, en niet hoe het eventueel zou kunnen zijn .
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Margrietje

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        OK..maar ik beoordeel wat ik zie, en niet hoe het eventueel zou kunnen zijn .
                        grt,bouk.
                        OK..Duidelijk Bouk, waarvoor begrip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Margrietje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Wat is er opgepoetst?
                          Het enige poets werk was:
                          verkleinen naar 900px en naverscherping...

                          (of versta ik het woord opgepoets verkeerd?)


                          toevoeging:
                          verder wou ik de bloem linksboven eigenlijk volledig uitbeeld,
                          maar doordat het een motorrit was, is't zo verlopen,
                          ik wou eigenlijk een zo goed als volledig groene/donkere achtergrond halen
                          OK..Prima verduidelijking Koeno

                          Comment


                          • #14
                            Re: Margrietje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Tijdens een motorritje in Sankt Vith.
                            Knap dat je van op je moto zo'n prachtig beeld kan maken.

                            OT: vind het dus zoals gezegd een mooie foto.
                            Wel treed ik bij betreffende het afgesneden blad.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Margrietje

                              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              OK..Prima verduidelijking Koeno
                              Geen probleem mag ik veronderstellen dat je meer photoshop werk had verwacht op de foto?

                              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                              Knap dat je van op je moto zo'n prachtig beeld kan maken.

                              OT: vind het dus zoals gezegd een mooie foto.
                              Wel treed ik bij betreffende het afgesneden blad.
                              Euhm, ja, wel euhm

                              tijdens dat motorritje ben ik dus even afgestapt natuurlijk
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment

                              Working...
                              X