Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier kan Nikon nog iets van leren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hier kan Nikon nog iets van leren



    Heel wat nikon firmware's geraken niet verder dan v1.0.0 tenzij ze een echte bug moeten fixen.
    Maar nieuwe functionaliteit heb ik ze nog nooit zien toevoegen. Uiteraard verkopen ze je liever het laatste model, maar Canon bewijst dat het beter kan.
    Ik heb een D90 en daar ontbreken een paar kleine handigheidjes aan, waarvan ik zeker ben dat ze dat in firmware kunnen toevoegen: een intervalometer functie schrijven kan toch niet zo moeilijk zijn, of bracketing met 5 ipv 3 opnames, of tot +/- 3 stops.

    Jammer, maar ook ik zal dan maar reikhalzend uitkijken naar de D400 of D600 of D7100 zeker? En dat werkt dan meestal nog ook
    Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

  • #2
    Re: Hier kan Nikon nog iets van leren

    Je kan je ook afvragen waarom ze daar 3 jaar mee gewacht hebben.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Hier kan Nikon nog iets van leren

      Je bent naief om te veronderstellen dat fotografie geen big bussiness is..................
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        En als het over flashfotografie gaat, kan Canon nog iets leren van Nikon. En zo kan ik over elk merk wel iets zeggen. ;-)
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Hier kan Nikon nog iets van leren

          Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht



          Jammer, maar ook ik zal dan maar reikhalzend uitkijken naar de D400 of D600 of D7100 zeker? En dat werkt dan meestal nog ook
          Dat is natuurlijk een optie, beter is misschien van merk veranderen

          Comment


          • #6
            Re: Hier kan Nikon nog iets van leren

            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Dat is natuurlijk een optie, beter is misschien van merk veranderen
            Om dan terug groener gras te zien aan de overkant.

            Comment


            • #7
              Re: Hier kan Nikon nog iets van leren

              Oorspronkelijk geplaatst door vhimste Bekijk bericht
              http://www.dpreview.com/news/2012/08...-v2-0-0-for-7d

              Heel wat nikon firmware's geraken niet verder dan v1.0.0 tenzij ze een echte bug moeten fixen.
              Uiteraard verkopen ze je liever het laatste model, maar Canon bewijst dat het beter kan.
              Ik heb een D90 en daar ontbreken een paar kleine handigheidjes aan, waarvan ik zeker ben dat ze dat in firmware kunnen toevoegen: een intervalometer functie schrijven kan toch niet zo moeilijk zijn, of bracketing met 5 ipv 3 opnames, of tot +/- 3 stops.

              Jammer, maar ook ik zal dan maar reikhalzend uitkijken naar de D400 of D600 of D7100 zeker? En dat werkt dan meestal nog ook
              Canon 7D vergelijken met Nikon D90 lijkt mij dan ook een vergelijk van twee totaal verschillende prijsklassen, zet daar eens een D300s tegenover,
              een toestel dat na jaren nog steeds de concurrentie aankan, bracketing tot 9 foto's en noem maar op, en je hebt wat in handen dat geen plastiek
              is.

              Maar nieuwe functionaliteit heb ik ze nog nooit zien toevoegen.
              Nikon heeft in het verleden wel nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan bepaalde toestellen, je hebt wat gemist vrees ik.

              Comment

              Working...
              X