Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleding(s?)stukjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleding(s?)stukjes

    De eerste achter een linkje geplaatst.
    https://dl.dropbox.com/u/84226252/knopjes.jpg





    Hier plaatbewerker nagedaan. Toch 2 u op mijn scherm laten staan want ik moet even wennen. Dacht ik bij de eerste echt goed zat. Maar toch niet...
    Dit oogt inderdaad veel frisser en mijn witte kleren zijn wel zo wit, ik draag er zorg voor.



    Alhoewel ik vind dat er in de eerste update teveel blauw zit, hier wat blauw uitgehaald.


    Bedankt om te kijken...
    Last edited by jill.tje; 8 augustus 2012, 08:46.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: kleding(s?)stukjes

    Nou, ik vind dit niet slecht, en foto 2 omdraaien en je kunt de tekst lezen beide foto's hebben een goede belichting en ik mag u namens de 'club' feliciteren met een prima histogram

    Comment


    • #3
      Re: kleding(s?)stukjes

      Hihi. Dank je wel. Wel dat het etiketje omgedraaid is net leuk voor mij. Ik heb extra op het histogram gelet hoor. Niet makkelijk pf pf.
      Groetjes.

      -- èn, hier heb ik wel handmatig scherpgesteld. Vind dit op sommige onderwerpen toch wel leuk om doen, vooral bij zo'n dingen waar je rustig je tijd kan nemen.
      Maar dit is inderdaad niet overal goed voor en meestal, verzet ik het knopje toch weer op automatisch...
      Last edited by jill.tje; 7 augustus 2012, 23:03. Reden: èn ...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: kleding(s?)stukjes

        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
        Nou, ik vind dit niet slecht, en foto 2 omdraaien en je kunt de tekst lezen beide foto's hebben een goede belichting en ik mag u namens de 'club' feliciteren met een prima histogram
        Aangezien ik mij niet bewust ben van het lidmaatschap van deze club,
        ben ik zo vrij van mening te verschillen met betrekking tot het histogram.
        Een beeld zegt meer dan duizend woorden en daarom twee voorstellingen
        van foto #2. Deze voorstellingen zijn gemaakt met behulp van PS-E en de
        tweede voorstelling ontstond na gebruik van de knop 'Auto'.




        Een goed histogram begint in de linkeronderhoek en eindigt in de rechteronderhoek.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: kleding(s?)stukjes

          [QUOTE=Plaatwerker;3629732
          Een beeld zegt meer dan duizend woorden en daarom twee voorstellingen
          van foto #2

          Een goed histogram begint in de linkeronderhoek en eindigt in de rechteronderhoek.[/QUOTE]

          wat een verschil !
          ik weet nu zeker wie mijn witte was mag doen

          Comment


          • #6
            Re: kleding(s?)stukjes

            Dank je wel maar weer ! Volgende keer dubbel zo goed opletten wààr het histogram 'precies' begint en eindigd...
            Groetjes.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: kleding(s?)stukjes

              Een speciaal en mooi beeld maar vind toch dat er bij de tweede een blauwzweem overhangt, of was dit de bedoeling?
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: kleding(s?)stukjes

                Volg hier wat betreft de blauwzweem.
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #9
                  Re: kleding(s?)stukjes

                  Daarom de derde update, hier heb ik het wat weggewerkt, maar als ik verder ging kwam het groenachtig... vind de derde er door kunnen.
                  Maar wou de tweede toch illustreren omdat ik de tip van plaatbewerker volgde.
                  Bij de eerste foto achter het linkje lukt het mij niet. Daar is het textiel ook niet zo wit maar de foto wordt te lelijk. Maar daar vind ik het niet zo erg dat hij niet 'wit' is omdat ik het t-shirt met opzet in de zon gelegd had.

                  Maar begin nu toch weer te twijfelen dus de eerste en de derde, de eerste vind ik mooi omdat hij zoveel zachtheid uitstraald, de derde omdat hij zo lekker fris is...
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleding(s?)stukjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                    Aangezien ik mij niet bewust ben van het lidmaatschap van deze club,
                    ben ik zo vrij van mening te verschillen met betrekking tot het histogram.
                    Een beeld zegt meer dan duizend woorden en daarom twee voorstellingen
                    van foto #2. Deze voorstellingen zijn gemaakt met behulp van PS-E en de
                    tweede voorstelling ontstond na gebruik van de knop 'Auto'.




                    Een goed histogram begint in de linkeronderhoek en eindigt in de rechteronderhoek.
                    Niet iedereen mag lid worden van de club... Maar wel fijn dat je hapt Kijk zo kennen we je weer maatje Hoewel ik de onderste wel iets te opgelicht vind, maar dat is weer iets waar men eindeloos kan over debateren.
                    Last edited by Guest4; 8 augustus 2012, 20:22.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleding(s?)stukjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                      Daarom de derde update, hier heb ik het wat weggewerkt, maar als ik verder ging kwam het groenachtig... vind de derde er door kunnen.
                      Maar wou de tweede toch illustreren omdat ik de tip van plaatbewerker volgde.
                      Bij de eerste foto achter het linkje lukt het mij niet. Daar is het textiel ook niet zo wit maar de foto wordt te lelijk. Maar daar vind ik het niet zo erg dat hij niet 'wit' is omdat ik het t-shirt met opzet in de zon gelegd had.

                      Maar begin nu toch weer te twijfelen dus de eerste en de derde, de eerste vind ik mooi omdat hij zoveel zachtheid uitstraald, de derde omdat hij zo lekker fris is...
                      Het blijft uw keuze Ook ik vind de laatste iets te licht, maar er zit wel waarheid in. Uw eerste geplaatste foto's waren echt niet zo slecht wat belichting betreft, want er ging niet echt iets verloren, waar je dat bij andere foto's vaak wel ziet. Terecht dat PW hier ons heeft gecorrigeerd Maar, ik hou persoonlijk van een iets milder wit, dan nu is uitgevoerd. Ook bij deskundige jury zie je nog steeds discussies daarover. Ga maar eens een keertje mee met een monitor, die een praktisch eindexamen moet beoordelen. Ze zitten dan met 4 op een rij, en in veel gevallen 2 op 2 verschillende meningen wat smaak betreft

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleding(s?)stukjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                        Niet iedereen mag lid worden van de club... Maar wel fijn dat je (Plaatwerker dus) hapt Kijk zo kennen we je weer maatje Trouwens, heb je volkomen gelijk hoor Hoewel ik de onderste wel iets te opgelicht vind, maar dat is weer iets waar men eindeloos kan over debateren.
                        Ik heb bewust gereageerd omdat ik wilde voorkomen dat TS op een dwaalspoor
                        zou worden gebracht (wat mijns inziens reeds gebeurde).
                        Grapjes zijn niet verkeerd maar mogen behoedzaam worden gemaakt.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kleding(s?)stukjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Ik heb bewust gereageerd omdat ik wilde voorkomen dat TS op een dwaalspoor
                          zou worden gebracht (wat mijns inziens reeds gebeurde).
                          En daar heb je goed aan gedaan.

                          Allen bedankt !!
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kleding(s?)stukjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Ik heb bewust gereageerd omdat ik wilde voorkomen dat TS op een dwaalspoor
                            zou worden gebracht (wat mijns inziens reeds gebeurde).
                            Grapjes zijn niet verkeerd maar mogen behoedzaam worden gemaakt.
                            Hoe komt u daar nu bij 'op een dwaalspoor'? Dit is niet aan de orde, en ik raad u dan ook aan om mijn teksten nog eens goed te lezen. Smaken zijn niet te corrigeren wanneer een histogram goed zit, staafdiagrammen zijn wel te corrigeren, maar volgens mij hebben wij miljoenen mensen, met evenzeer verschillende smaken. De fout die u maakt, vaak vanuit een kijk op het histogram is dat u UW smaak wil opdringen en daar zou u wat terughoudender in moeten zijn. Althans vanuit mijn smaak gezien
                            Last edited by Guest4; 8 augustus 2012, 20:18.

                            Comment


                            • #15
                              Re: kleding(s?)stukjes

                              Um ik moet mij misschien ook even verbeteren. Ik was misschien wat te snel in mijn commentaar. Ik wil MGfoto of iemand anders niet de indruk geven dat hij of zij mij op een dwaalspoor bracht. Ik bedoelde eigenlijk dat plaatbewerker het wel heel duidelijk illustreerde.

                              Ik kijk wel te weinig naar het histogram. Ik heb er nog weinig ervaring mee en dat merk je. Maar eigenlijk is het vooral die ene simpele zin die mij hèt antwoord gaf : ''Een goed histogram begint in de linkeronderhoek en eindigt in de rechteronderhoek''. Ik dacht ik goed zat maar blijkbaar niet. Dit heb ik dus bijgeleerd over het histogram.
                              Een goed histogram geeft mij geen doorslag naar een goede foto. Maar ik vind het wel leerrijk, vooral als je foto over of onderbelicht is, dat je dit met behulp of aan de hand van het histogram kan rechttrekken.

                              Ik vind de illustratie naar mijn foto toe heel goed en ook mooi. Zoals ik al zei oogt hij veel frisser en is het wit 'wit'.
                              Maar toch blijf ik de originele ook mooi vinden. Hij 'heeft iets'.

                              Qua smaak opdringen... Niets moet, alles mag.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X