Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel gezocht ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototoestel gezocht ...

    Misschien kunnen jullie mij helpen ...

    Ik ga graag naar concerten . Ik ben op zoek naar een goed toestel om duidelijke en goede foto's te maken .
    Meestal is het donker , en de artiest(en) bewegen ook veel ... daarvoor zou het toestel goed moeten zijn
    Ook zou het een goede zoom moeten hebben .
    Het budget is tot de 500 euro .

    Ik wacht op jullie antwoord .

  • #2
    Re: fototoestel gezocht ...

    Je een zoek een oplossing die het heel goed doet bij actie en weinig licht voor weinig geld.

    Veel opties zijn er dan niet hé...

    Ik zou zeggen: bv. een tweedehands Sony a700, a55, of Nikon D90 of zo, met een 50/1.4 (- maar dan heeft het geen zoom natuurlijk -), of Tamron 28-75/2.8 bijvoorbeeld.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: fototoestel gezocht ...

      Je geeft wel onmiddelijk de eisen dat enkel de duurste lenzen en camera's aan voldoen , concerten zijn moeilijker met instapcamera's en lenzen.

      Comment


      • #4
        Re: fototoestel gezocht ...

        klopt niet een basistoestel kan dit ook met een lichtsterk objectief je hebt daar echt niet perse een body van 2000 en meer euro voor nodig.

        Comment


        • #5
          Re: fototoestel gezocht ...

          Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
          klopt niet een basistoestel kan dit ook met een lichtsterk objectief je hebt daar echt niet perse een body van 2000 en meer euro voor nodig.
          In theorie is dat wel juist, maar qua AF in het donker presteert niet elke body even goed.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: fototoestel gezocht ...

            Hangt af van de concerten, ik heb ooit een concert gehad waar ik op iso 4000 f2.8 1/60 nog steeds bijna donkere foto's had. Veel succes om daar dan iets van te maken met een goedkope body en lenzen.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

            Comment


            • #7
              Re: fototoestel gezocht ...

              Oorspronkelijk geplaatst door photodream Bekijk bericht
              Misschien kunnen jullie mij helpen ...

              Ik ga graag naar concerten . Ik ben op zoek naar een goed toestel om duidelijke en goede foto's te maken .
              Meestal is het donker , en de artiest(en) bewegen ook veel ... daarvoor zou het toestel goed moeten zijn
              Ook zou het een goede zoom moeten hebben .
              Het budget is tot de 500 euro .

              Ik wacht op jullie antwoord .

              Het antwoord is redelijk simpel, wat je wenst is er niet te koop voor 500 Euro, komt daar nog is bovenop
              dat met wat je nodig hebt, normaal niet binnen geraakt op een concert, tenzij je een accreditatie hebt van de
              organisator. Als dat zo is sta je ook vooraan en zijn er andere lenzen van toepassing.

              Mijn advies, laat je camera thuis en geniet van het concert ! Of wil je graag behoren tot de meute die flitst met een compactje op de 37ste rij ?

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: fototoestel gezocht ...

                Meestal sta ik helemaal vanvoor , het is donker maar de fotos lukken nog redelijk en fototoestellen zijn meestal wel toegelaten ... heb nog nooit problemen gehad
                hebben jullie misschien andere voorstellen ? het moet niet het allerbeste zijn ... alleen dat de foto's toch redelijk zijn .
                ik fotografeer als amateur , maar ik vind het belangrijk om foto's te hebben (als herinnering )
                Last edited by photodream; 10 augustus 2012, 14:50.

                Comment


                • #9
                  Re: fototoestel gezocht ...

                  Zoals hierboven al gezegd er is geen oplossing en tototoestellen zijn toegelaten indien ze geen goede kwaliteit geven. Met een deftig toestel mag je niet binnen in de zaal zonder accreditatie. De lenzen die de meeste concertfotografen bijhebben kosten al 3x uw budget.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: fototoestel gezocht ...

                    Ik ben al een paar keer naar een concert geweest met mijn canon 400d en een Tamron 70-300mm. Meestal zat ik op het balkon wat dus niet echt ver is bij het podium.
                    ik heb foto's kunnen maken die redelijk zijn gewoon als aandenken. tuurlijk ga je nooit hetzelfde resultaat krijgen zoals die topfotografen daar vanvoor, maar ik vond het al genoeg.
                    En qua binnengeraken had ik nooit echt problemen. gewoon kitlens erop en de andere wat verstoppen. één keertje heb ik van de security het bevel gekregen te stoppen, maar éénmaal ze weg was ben ik opnieuw begonnen En wat ook handig kan zijn is een programma om foto's terug op te halen want ik heb ze ook ooit eens moeten wissen, maar daar was ik ze ook weer een stap voor .

                    Ik zal er eens een paar zoeken en ergens zetten zodat je ze eens kan bekijken.
                    http://ianvanlanduyt.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: fototoestel gezocht ...

                      Hier heb je enkele foto's : http://www.flickr.com/photos/iann__/...7631015582398/
                      De foto's zelf zijn al een paar jaar oud en zijn toen genomen op 'flitser uit' en ook vaak op 'nacht'.
                      Tuurlijk zijn er veel die mislukken, maar ik had er toch altijd meer dan 100 die redelijk waren en dus een leuk aandenken
                      Je moet gewoon veel geluk hebben of investeren en daar vanvoor gaan staan
                      http://ianvanlanduyt.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: fototoestel gezocht ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door IanVanLan Bekijk bericht
                        Ik ben al een paar keer naar een concert geweest met mijn canon 400d en een Tamron 70-300mm. Meestal zat ik op het balkon wat dus niet echt ver is bij het podium.
                        ik heb foto's kunnen maken die redelijk zijn gewoon als aandenken. tuurlijk ga je nooit hetzelfde resultaat krijgen zoals die topfotografen daar vanvoor, maar ik vond het al genoeg.
                        En qua binnengeraken had ik nooit echt problemen. gewoon kitlens erop en de andere wat verstoppen. één keertje heb ik van de security het bevel gekregen te stoppen, maar éénmaal ze weg was ben ik opnieuw begonnen En wat ook handig kan zijn is een programma om foto's terug op te halen want ik heb ze ook ooit eens moeten wissen, maar daar was ik ze ook weer een stap voor .

                        Ik zal er eens een paar zoeken en ergens zetten zodat je ze eens kan bekijken.
                        En met die ingesteldheid ga
                        je dus naar een concert !

                        ik heb er zo mijn bedenkingen bij ....
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: fototoestel gezocht ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          En met die ingesteldheid ga
                          je dus naar een concert !

                          ik heb er zo mijn bedenkingen bij ....
                          Wat is er mis met mijn ingesteldheid?
                          nogal jammer als je foto's zit te nemen en dan ben je ze allemaal kwijt omdat je ze moest deleten nee? Tegenwoordig zijn die kleine toestelletjes ook al goed om foto's mee te nemen en dat mag dan wel? Vind ik persoonlijk nogal jammer dat ik dan mijn camera (dat nu nog geen 150euro meer waard is) niet zou mogen meenemen..
                          http://ianvanlanduyt.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: fototoestel gezocht ...

                            Ik dacht dat het verboden was dat security u mag verplichten de foto's te verwijderen.... Alsook inbeslagname van een toestel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: fototoestel gezocht ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door IanVanLan Bekijk bericht
                              Wat is er mis met mijn ingesteldheid?
                              nogal jammer als je foto's zit te nemen en dan ben je ze allemaal kwijt omdat je ze moest deleten nee? Tegenwoordig zijn die kleine toestelletjes ook al goed om foto's mee te nemen en dat mag dan wel? Vind ik persoonlijk nogal jammer dat ik dan mijn camera (dat nu nog geen 150euro meer waard is) niet zou mogen meenemen..
                              Daar gaat het hier net om, dat een "klein" toestel niet kan wat een dslr kan in die omstandigheden. Ok, misschien wel wat uw 400D kan, maar je kan moeilijk verwachten dat de security het verschil kent tussen een 400D en een 5D. Vandaar dat de regel meestal is, toestellen waar de lens kan van gewisselt worden mogen niet binnen.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X