Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De kleine vuurtoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De kleine vuurtoren



    ISO 100 - 11 mm - f/11 - 13 sec.

    update: contrast toegevoegd


    Last edited by Snapper; 9 augustus 2012, 15:38. Reden: update

  • #2
    Re: De kleine vuurtoren

    Knap beeld hoor, toffe compositie.
    Sluitertijd voor de wolken vind ik eigenlijk net niet, Hij is niet lang genoeg, maar ook niet kort genoeg imho.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: De kleine vuurtoren

      Bedankt Jos, er was redelijk wat wind die dag, ongeveer 6 beaufort en mijn oren flapperen er nog van

      Comment


      • #4
        Re: De kleine vuurtoren

        Ik vind het goed, maar had hier wel de muur proberen recht te zetten en wat contrast en licht gespeeld. Ik heb eens gekeken en kwam tot dit resultaat. Klikkie zeg maar als hij weg moet.
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: De kleine vuurtoren

          Bedankt David, zal dat straks eens proberen te wijzigen in PS, denk dat daar meer mogelijkheden te vinden zijn dan in LR.

          Comment


          • #6
            Re: De kleine vuurtoren

            een mooie maar ga wel voor het klikkie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: De kleine vuurtoren

              mooie lijnen in de foto
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: De kleine vuurtoren

                Heel mooi Snapper
                Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                Comment


                • #9
                  Re: De kleine vuurtoren

                  Oorspronkelijk geplaatst door Snapper Bekijk bericht
                  Bedankt Jos, er was redelijk wat wind die dag, ongeveer 6 beaufort en mijn oren flapperen er nog van
                  Bedoelde eigenlijk op het gebruik van je grijsfilter. ( Ga ik wel van uit )
                  Je hebt nu een sluitertijd van 13 sec, liever had ik dan gezien meer dan een minuut, zodat de wolken echt helemaal bewogen zijn, oftewel kort dat de er geen beweging in de wolken zit. Is gewoon mijn mening/smaak dan he.

                  Klikkie van Corre is ook erg mooi trouwens.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: De kleine vuurtoren

                    Snap wat je wil bedoelen nu en is een goed idee om het dan zo visueel vast te leggen, nog een extra 3 stops dan zou ik er wel geraken om rond de minuut te komen.
                    Zal dan nog eens moeten uitkijken voor een extra ND filter, 2 ND filters tegelijkertijd dat moet nog wel lukken denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De kleine vuurtoren

                      2e filter kan inderdaad, een polafilter is dacht ik ook zo`n 1.5 - 2 stops extra.
                      Denk wel dat je dan de randjes van je filters gaat zien op 11 mm, weet niet welk objectief dit is, maar met mijn Tokina 11-16 gaat het niet lukken zonder randjes te zien.

                      B+W 110 is een mooie optie, wel prijzig.

                      Edit: Diafragma knijpen naar F22 had je al bijna op 1 minuut gezeten.
                      Last edited by jos82; 8 augustus 2012, 14:09.
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De kleine vuurtoren

                        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                        2e filter kan inderdaad, een polafilter is dacht ik ook zo`n 1.5 - 2 stops extra.
                        Denk wel dat je dan de randjes van je filters gaat zien op 11 mm, weet niet welk objectief dit is, maar met mijn Tokina 11-16 gaat het niet lukken zonder randjes te zien.

                        B+W 110 is een mooie optie, wel prijzig.

                        Edit: Diafragma knijpen naar F22 had je al bijna op 1 minuut gezeten.
                        Hier is de B+W 110 al gebruikt, denk ik.
                        Met de rechte muur
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: De kleine vuurtoren

                          Had er de B+W 110 opstaan tijdens de opname.
                          Op F22 zou een optie zijn om de tijdsduur te verlengen maar dan verlies ik bijna de helft aan scherpte van m'n opname.

                          Heb wat foto's opgezocht op google van de vuutoren en de muur staat in het echt ook schuin Feu de Saint-Pol (Dunkerque) , dus deze ga ik dan ook niet rechtzetten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De kleine vuurtoren

                            Beetje Off-topic maar welke lens gebruik je.
                            Ik moet echt op 100% kijken wil ik verschil in scherpte zien tussen F11 en F22.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: De kleine vuurtoren

                              Oorspronkelijk geplaatst door Snapper Bekijk bericht
                              Zal dan nog eens moeten uitkijken voor een extra ND filter, 2 ND filters tegelijkertijd dat moet nog wel lukken denk ik.
                              Wel opletten hoe meer glas extra hoe meer kans op onscherpte en ga je donkere hoeken krijgen.
                              Photography is a way to see the world in detail.
                              Fotograaf op rust

                              Comment

                              Working...
                              X