Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand met D7000 regio Leuven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand met D7000 regio Leuven?

    Ik zit hier te knoeien ivm het focusmechanisme van D7000. Bij bewegende beelden heb ik ontzettend veel missers (ivm mijn ouwe D50). Ik vermoed/hoop dat het aan mezelf en/of aan de instellingen ligt. Ik heb al vanalles gedaan, maar het lijkt me efficiënter om het samen met iemand te bekijken die ondertussen wel al goed weet hoe het in elkaar zit.
    Iemand dus regio Leuven met D7000 die eens een uurtje tijd heeft om dit met mij te bekijken?
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

    Misschien als je hier eens een foto met EXIF gegevens zet, dat we je sneller kunnen helpen.

    P.S. Ik ben wel van Leuven, maar heb geen ervaring met een D7000.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

      Een foto kan inderdaad helpen.
      Den dezen is van Gent en heeft wel ervaring met een D7000 en ook met beweging,namelijk turnen :-)
      Staat de AF stand toevallig op AF-A met alle focuspunten? Dan kiest de camera zelf het autofocuspunt .
      De meest gebruikte standen bij mij zijn AF-S en AF-C .
      AF-C is dan ook zeer geschikt als het onderwerp zich naar je toe beweegt.
      Enfin... laat eens een beeldje zien en beschrijf eens de omstandigheden.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

        Om eerlijk te zijn, ik zou idd foto's kunnen plaatsen, maar denk dat ik beter en vooral efficiënter af ben met iemand die live, hands-on even meekijkt.
        @pixelmaniac, ik heb al allerhande mogelijkheden geprobeerd, AF-A, AF-C, single point, 9-punts, all-points, auto (een ramp), 3D tracking (is helemaal een ramp), single-point metering, centre-weight, matrix,.....
        met 50mm prime, met mijn 85mm prime.

        Heb wat 'getest' op een atletiekmeeting alsook gewoon thuis met lopende kinderen.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

          over de Af van de D7000 zijn er in't begin veel opmerkingen gekomen dat het geen gemakkelijke was.
          maar mits juist instelling het wel super gaat.

          D7000 setup guide/ cheatcheet

          sport op mijn d90 meestal A, f2.8 of f4 (soms hoger, beetje afhankelijk van de DOF), AF-C, middenste scherpstel punt (gebruik zelf nooit de buitenste, zijn trager naar mijn idee), meestal ook op burst maar singleshot doet het ook in vele gevallen.

          zeker blijven proberen.

          mvg
          david
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            single-point metering, centre-weight, matrix,.....
            Als je hierover spreekt, spreek je niet meer van de AF, maar wel over de manier waarop je lichtmeter in het toestel het licht meet.
            Tijd voor een cursus?
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
              Als je hierover spreekt, spreek je niet meer van de AF, maar wel over de manier waarop je lichtmeter in het toestel het licht meet.
              Tijd voor een cursus?
              I know, I know, bedacht het me achteraf ook, maar is doordat ik nog met een andere vraag ook bezig ben (zit eigenlijk 2 dingen door elkaar te halen dus, enerzijds : het AF-systeem, anderzijds : het belichting-AF lock systeem).
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                Zoals eerder vermeld gebruik je dus af-c (continue) als een onderwerp zich naar je toe beweegt.
                Indien ik op voorhand weet dat de afstand tussen camera en onderwerp weinig of niks veranderd dan kies ik altijd voor af-s met middelste focuspunt ,dit is voor mij de snelste en vaak beste manier om scherpe beelden te verkrijgen.Af-a,de automatische stand gebruik ik zelden of nooit.Ik zou persoonlijk voor atletiek en spelende kinderen eerder kiezen voor af-c omdat je onderwerp niet echt een vaste afstand behoud.Als je echt niet weet waar je onderwerp heengaat bvb een hond die in het wild rondspringt dan kan je naar de 3d stand gaan .

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                  Ik zal nog wat blijven oefenen, denk ik.

                  Gisteren op het verjaardagsfeestje van een van mijn zoontjes foto's genomen (enkel 50mm prime) en het merendeel is prima.

                  Vandaag nog eens op pad geweest voor een totaal andere shoot waar ik met de D7000 vooral breedhoek nodig had (kitlens) en hier ben ik dan toch niet zo tevreden van de uitkomst, maar anderzijds twijfel ik ook wel heel hard aan mezelf. Ik had gelukkig mijn ouwe getrouwe D50 ook mee en die deed het prima samen met mijn prime's.

                  Ik heb met mijn D50 ook nooit in AF-C mode gewerkt omdat het mij daar ook helemaal niet goed lukte. Hoofdzakelijk Af-A mode, maar eigenlijk zou dat hetzelfde moeten zijn, bedenk ik me dan als het om snelle onderwerpen gaat.

                  Bij sommige van mijn foto's twijfel ik trouwens of ik niet te veel onscherp zie, waar het eigenlijk wel redelijk scherp is, bv. de kitlens foto's. Ik gebruik die zelden of nooit, maar had de breedhoek echter nodig.
                  (ik zou een foto kunnen plaatsen, maar niet publiek, als iemand dus even zijn mening wil geven over scherpte of andere instelling, PM me dan maar).

                  Ik ga zeker nog wat oefenen en kom mijn bevindingen zeker nog geven.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                    Je moet je af op kort zetten, dan werkt hij perfect! Het zijn de standaardinstellingen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                      Je moet je af op kort zetten, dan werkt hij perfect! Het zijn de standaardinstellingen...
                      Kan je even verduidelijken henri?
                      af kort??

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                        Handleiding p.209. Had die optie al gezien, maar nog niet uitgetest. Moet ik eens doen dus.
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          Ik zal nog wat blijven oefenen, denk ik.

                          Gisteren op het verjaardagsfeestje van een van mijn zoontjes foto's genomen (enkel 50mm prime) en het merendeel is prima.

                          Vandaag nog eens op pad geweest voor een totaal andere shoot waar ik met de D7000 vooral breedhoek nodig had (kitlens) en hier ben ik dan toch niet zo tevreden van de uitkomst, maar anderzijds twijfel ik ook wel heel hard aan mezelf. Ik had gelukkig mijn ouwe getrouwe D50 ook mee en die deed het prima samen met mijn prime's.

                          Ik heb met mijn D50 ook nooit in AF-C mode gewerkt omdat het mij daar ook helemaal niet goed lukte. Hoofdzakelijk Af-A mode, maar eigenlijk zou dat hetzelfde moeten zijn, bedenk ik me dan als het om snelle onderwerpen gaat.

                          Bij sommige van mijn foto's twijfel ik trouwens of ik niet te veel onscherp zie, waar het eigenlijk wel redelijk scherp is, bv. de kitlens foto's. Ik gebruik die zelden of nooit, maar had de breedhoek echter nodig.
                          (ik zou een foto kunnen plaatsen, maar niet publiek, als iemand dus even zijn mening wil geven over scherpte of andere instelling, PM me dan maar).

                          Ik ga zeker nog wat oefenen en kom mijn bevindingen zeker nog geven.
                          Nikon view NX2 eens gebruiken, daar kan je zien waar scherpgesteld is.
                          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand met D7000 regio Leuven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                            Nikon view NX2 eens gebruiken, daar kan je zien waar scherpgesteld is.
                            Ja, gedaan en scherpstelpunt staat goed, maar toch onscherp. Ondertussen denk ik dat het ook met de kitlens te maken heeft die ik voor een fotosessie nodig had wegens nood aan breedhoek. Ik heb ondertussen al verschillende foto's genomen en die zijn goed, maar waren allemaal met mijn primes.

                            Binnenkort nog eens op een atletiekmeeting verder uittesten. Daar gebruik ik altijd de 85mm prime. Ik hou jullie op de hoogte.
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X