Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plan d'Eau in Bouisse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plan d'Eau in Bouisse

    Even op stap geweest deze morgen naar Bouisse
    Goedkeur of niet ?



    verbeterde versie :

    Last edited by marie-anne; 7 augustus 2012, 20:48. Reden: update foto
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

  • #2
    Re: Plan d'Eau in Bouisse

    Voor mij een goed foto, je belichting kan nog wel een beetje meer hebben.
    Er zitten ook nog een paar zwarte puntjes in de lucht, blijkbaar mini vogeltjes.
    Last edited by Snapper; 7 augustus 2012, 15:03.

    Comment


    • #3
      Re: Plan d'Eau in Bouisse

      Goede Compo ,maar iets te onscherp,
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: Plan d'Eau in Bouisse

        Laat die zwarte puntjes maar zitten (waarschijnlijk de in die streken veel
        voorkomende puntvogel).

        Kijk nog eens naar het histogram, links en rechts ontbreekt een stukje en
        dat maakt deze foto net wat grauw.
        Als ik in PS-E bij het histogram de autoknop gebruik, wordt het licht en de
        belichting veel mooier. Wil je nog verder gaan? Dan ook nog even de shadows
        oplichten (circa 25%) naar smaak. Van de scherpte ben ik niet echt kapot.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Plan d'Eau in Bouisse

          Qua landschappelijk schoon mag deze er zeker zijn, maar vooral de onscherpte valt hier in negatieve zin op.
          Mij lijkt het alsof de scherpte enkel op de waterrimpels vooraan ligt, en de rest onscherp is.
          Verder ben ik het eens met Plaatwerker wat betreft de belichting. Ik heb er hier ook reeds een paar gepost, genomen op een heel heldere dag (wat zo te zien hier ook het geval was) en die wat somber oogden.
          Bij deze is het ook het geval.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Plan d'Eau in Bouisse

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Laat die zwarte puntjes maar zitten (waarschijnlijk de in die streken veel
            voorkomende puntvogel).

            Kijk nog eens naar het histogram, links en rechts ontbreekt een stukje en
            dat maakt deze foto net wat grauw.
            Als ik in PS-E bij het histogram de autoknop gebruik, wordt het licht en de
            belichting veel mooier. Wil je nog verder gaan? Dan ook nog even de shadows
            oplichten (circa 25%) naar smaak. Van de scherpte ben ik niet echt kapot.
            Goed merci, zal ik vanavond eens voor zorgen. En het zijn zwaluwen hoor.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Qua landschappelijk schoon mag deze er zeker zijn, maar vooral de onscherpte valt hier in negatieve zin op.
            Mij lijkt het alsof de scherpte enkel op de waterrimpels vooraan ligt, en de rest onscherp is.
            Verder ben ik het eens met Plaatwerker wat betreft de belichting. Ik heb er hier ook reeds een paar gepost, genomen op een heel heldere dag (wat zo te zien hier ook het geval was) en die wat somber oogden.
            Bij deze is het ook het geval.
            Groetjes
            Over die onscherpte : als ik de foto ga uitvergroten tot 100%, staat het brugje in de verte er haarscherp op. Hoe komt het dan dat de rest onscherp is? Ben beetje in de war hoor.
            Last edited by marie-anne; 7 augustus 2012, 16:50.
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: Plan d'Eau in Bouisse

              Bij goed kijken, met de juiste bril : HET IS INDERDAAD NIET SCHERP
              Jullie hadden overschot van gelijk.
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: Plan d'Eau in Bouisse

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                Bij goed kijken, met de juiste bril : HET IS INDERDAAD NIET SCHERP
                Jullie hadden overschot van gelijk.
                Oh, heb jij meerdere brillen? Ik heb er maar één, nl. een roze.

                OT. Buiten het net-niet-scherp vind ik dit een mooie, verzorgde opname. Misschien vatbaar om een klein beetje op te lichten?
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Plan d'Eau in Bouisse

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Oh, heb jij meerdere brillen? Ik heb er maar één, nl. een roze.

                  OT. Buiten het net-niet-scherp vind ik dit een mooie, verzorgde opname. Misschien vatbaar om een klein beetje op te lichten?
                  Foto wat opgelicht. Vind ik nu, buiten de onscherpte, wel beter.

                  @Heylo : bedankt voor het complimentje. Enne, ja, heb al een tweede (met dubbelzicht, die ik nog moet gewoon worden.)
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Plan d'Eau in Bouisse

                    Vind de update goed ,en nu zeer mooie foto,grtj,Jozef
                    Ben ook drager van dubbelfocus brilglazen,en ook donkerkleurend,wat niet altijd evident is.
                    Last edited by jozef De Ryck; 7 augustus 2012, 21:00.
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Plan d'Eau in Bouisse

                      bedankt Jozef
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Plan d'Eau in Bouisse

                        mooie update

                        Comment


                        • #13
                          Re: Plan d'Eau in Bouisse

                          marie-anne, de scherpte was niet de grote boosdoener. Wat onscherpte in de foto maak de foto mysterieus en vooral het zachte wordt benadrukt. Het is vooral datgene wat je innerlijk zelf tonen wil dat van belang is. Het sfeervolle is foto 1 met de nodige oplichting.
                          Het scherpere geeft gewoon weer wat je ziet.
                          Als het aan mij ligt en ik moet kiezen tussen je beide foto's bovenaan kies ik nog steeds foto 1. Ook al is het nog niet opgelicht.
                          Is een kwestie van smaak en wat de fotograaf uiteindelijk wil tonen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Plan d'Eau in Bouisse

                            mooie update hoor!
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Plan d'Eau in Bouisse

                              Uitgenomen de onscherpte waar je nu niets meer aan kan veranderen, vind ik je update wel een mooie foto. Veel frisser!
                              Ik vind deze lucht echt een meerwaarde in je foto.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X