Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste toestel kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Juiste toestel kiezen?

    Beste forumleden,

    Mijn vriendin en ik zijn beide gek op foto's nemen en dit doen we al jaren met compacte digitale camera's. Dus onervaren als het ware met een spiegelreflex. Echter wil ik haar binnenkort verrassen met een degelijke foto camera aangezien haar verjaardag er zit aan te komen. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de Canon EOS D7. Waarom, dat weet ik niet, deze spreekt me het meeste aan. Men vriendin daarentegen heeft het altijd over een Nikon. Nu zou ik graag jullie advies willen hebben over een camera die kan tippen aan de EOS 7D met ongeveer dezelfde prijsklasse. Alsook of dit de juiste keuze is om mee te starten omdat we nog geen ervaring hebben. Zo kan ik met een doel neuzen in de TEKOOP sectie hier op het forum. Alvast bedankt.

    Groetend en wachten op jullie reacties,

    Jimmy

    gelieve het topic te verplaatsen naar het juiste forum, dank u
    Last edited by JimmyVDE; 7 augustus 2012, 08:38. Reden: Verkeerde Sectie

  • #2
    Re: Juiste toestel kiezen?

    je zit in het verkeerde forumonderdeel.
    hier verwacht men foto,s.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Juiste toestel kiezen?

      Mijn excuses. De moderator zal dit wel verplaatsen naar het juiste forum neem ik aan.

      Comment


      • #4
        Re: Juiste toestel kiezen?

        Moderator Note: Discussie verplaatst naar het juiste forum.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Juiste toestel kiezen?

          Geef wat zij wil en niet wat jij wil, dat is ook beter voor de relatie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Juiste toestel kiezen?

            En schenk haar er meteen een deftige (avondschool digitale fotografie of iets dergelijks) erbij.
            Als ze Nikon wilt, hou het dan bij Nikon : een D7000 zou ik zeggen.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Re: Juiste toestel kiezen?

              Nikon D 7000 is de camera dat beter is dan de 7D, veel minder ruis en betere beeldkwaliteit en ik denk momenteel goedkoper zelfs. De D 7000 is echt een zalige camera en ik verschiet nog steeds van de iso prestaties: 7D wordt al bijna onbruikbaar op iso 1600 door de gekleurde (paarse) ruis.
              Af van de D 7000 is even goed als de 7D, het verschil tussen 16 en 18 mp is niets. En zelfs 12 mp zouden voldoende zijn voor A2 prints.
              Luister maar naar het vrouwtje, ze weet wat het beste is .

              Comment


              • #8
                Re: Juiste toestel kiezen?

                De autofocus van de Canon 7D is sneller als de Nikon D7000. Qua ruis is het verschil tussen beide niet zo groot als jij doet vermoeden.

                Je kan ook eens naar een Sony A77 kijken, zit in dezelfde prijsklasse en is toch een beetje anders vanwege de doorzichtige spiegel.
                Last edited by alex606; 7 augustus 2012, 10:44.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Juiste toestel kiezen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Geef wat zij wil en niet wat jij wil, dat is ook beter voor de relatie.
                  Héhé
                  Grt, Amaat
                  The fun begins where the road ends
                  BD Lidnummer : BD2057BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Juiste toestel kiezen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    De autofocus van de Canon 7D is sneller als de Nikon D7000. Qua ruis is het verschil tussen beide niet zo groot als jij doet vermoeden.

                    Je kan ook eens naar een Sony A77 kijken, zit in dezelfde prijsklasse en is toch een beetje anders vanwege de doorzichtige spiegel.
                    Ik heb het verschil gezien, en het verschil in ruis tussen de D7000 en 7D is dag en nacht! Ik heb de focus getest op een canon 24-105 f/4 en een nikon 24-120 wat ongeveer even snel moet zijn in af en ik zag letterlijk geen seconde verschil tussen af van oneindig naar ongeveer 2m. Misschien is af-C wel sneller, maar dat is enkel als je zeer veel sport fotografeert.
                    En de A77 verliest wel een stop door die doorzichtige spiegel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Juiste toestel kiezen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                      Ik heb het verschil gezien, en het verschil in ruis tussen de D7000 en 7D is dag en nacht! Ik heb de focus getest op een canon 24-105 f/4 en een nikon 24-120 wat ongeveer even snel moet zijn in af en ik zag letterlijk geen seconde verschil tussen af van oneindig naar ongeveer 2m. Misschien is af-C wel sneller, maar dat is enkel als je zeer veel sport fotografeert.
                      En de A77 verliest wel een stop door die doorzichtige spiegel.
                      wtf een stop verliezen door de spiegel?
                      die klapt toch op bij ket maken van een foto? dus geen verlies volgens mij.

                      D7000 lijkt bij nikon momenteel een fijne keus
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Juiste toestel kiezen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        wtf een stop verliezen door de spiegel?
                        die klapt toch op bij ket maken van een foto? dus geen verlies volgens mij.
                        wtf informeer jezelf eerst voor je commentaar geeft!
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Juiste toestel kiezen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          Ik heb het verschil gezien, en het verschil in ruis tussen de D7000 en 7D is dag en nacht! Ik heb de focus getest op een canon 24-105 f/4 en een nikon 24-120 wat ongeveer even snel moet zijn in af en ik zag letterlijk geen seconde verschil tussen af van oneindig naar ongeveer 2m. Misschien is af-C wel sneller, maar dat is enkel als je zeer veel sport fotografeert.
                          En de A77 verliest wel een stop door die doorzichtige spiegel.
                          Nee hoor, je verliest 1/3 van een stop, in de praktijk tot ISO1600 ga je dit verschil niet opmerken. Je krijgt er wel veel voor terug tov een opklappende spiegel.

                          Hier wat vergelijkingsmateriaal.

                          AF vd A77 is de snelste vd drie (7D,A77,d300s).
                          How does that compare? The EOS 7D was able to focus at EV -2, but at all other light levels in our test, it was slower than the Sony. Nikon's D300s was able to focus in 0.93 sec at EV -1, but as with the Canon, Sony's A77 proved faster at all other light levels.
                          Hier is de volledige review.

                          En als je bij diezelfde site de review van de D7000 neemt, dan zie je dat die de langzaamste AF heeft.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Juiste toestel kiezen?

                            Jullie fotograferen toch beiden heel graag. Koop dan voor het liefje de Nikon
                            D7000, en voor jezelf de Canon 7D.
                            Beiden gelukkig en tevreden, en dan maar ruzie maken over welke foto's nu
                            het beste zijn. Zoals ze hier doen. Zoals ze vaak doen. Maar in de realiteit,
                            ach, dat zullen jullie wel zelf zien...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Juiste toestel kiezen?

                              toch, dus met een 2.8 lens kan je nooit op 2.8 werken dan ofwa?
                              das dan ook wel fijn.
                              werk zelf met nikon en kijk eigenlijk niet veel naar andere merken. (canon een beetje, maar de rest amper)
                              nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X